Στα «σκαριά» η μετεξέλιξη του gov.gr

30.08.2023 / 10:41
gov-1024x576-1

Η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη το 2025 και θα προσφέρει στον πολίτη «άμεση» πρόσβαση σε όλους τους φορείς του Δημοσίου
Τη δυνατότητα κάθε πολίτης ή επιχείρηση να έχει πρόσβαση σε όλους τους φορείς του Δημοσίου και για όλες τις υπηρεσίες του, μέσα από μία και μοναδική εφαρμογή, 24 ώρες το 24ωρο, θα προσφέρει η «επόμενη γενιά» του gov.gr, που αναμένεται να είναι διαθέσιμη το 2025. Ο λόγος για την Ενιαία Ψηφιακή Υποδομή Εξυπηρέτησης Πολιτών και Επιχειρήσεων, γνωστή και ως CRM (Customer Relationship Management), ένα από τα πιο σημαντικά έργα του Δημοσίου που υλοποιούνται στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Ουσιαστικά, πρόκειται για τη μετεξέλιξη της ενιαίας πύλης του Δημοσίου gov.gr, που ήδη έχει αλλάξει την καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων. Η έλευση της νέας ενιαίας υποδομής (CRM) θα αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο και την εμπειρία των χρηστών του συστήματος. Αλλωστε, το CRM αποτελεί ένα από τα κομβικά έργα του σχεδίου «Ελλάδα 2.0» που υλοποιεί η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) με σκοπό να εξελίξει – επεκτείνει στον μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες του gov.gr. Το συγκεκριμένο έργο, άλλωστε, βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτεραιότητες του νέου υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Άνοιξε η πλατφόρμα για την έκδοση αριθμού προτεραιότητας στο Κτηματολόγιο – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Στόχος οι 5.000 ψηφιακές υπηρεσίες
Με την ολοκλήρωση του έργου σε περίπου 30 μήνες, πολίτες και επιχειρήσεις θα πραγματοποιούν ένα σημαντικό μέρος των συναλλαγών τους με τη δημόσια διοίκηση ηλεκτρονικά, οπουδήποτε και αν βρίσκονται, από οποιαδήποτε συσκευή, (ηλεκτρονικό υπολογιστή, κινητό, tablet κ.λπ.), οποιαδήποτε χρονική στιγμή (ημέρα και νύχτα, καθημερινές και αργίες) και θα έχουν σε μία οθόνη όλες τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο. Ηδη, στο gov.gr έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 1.550 ψηφιακές υπηρεσίες δημοσίων φορέων, ενώ ο αριθμός αυτός θα αυξάνεται διαρκώς μέχρι οι υπηρεσίες – διεργασίες να φτάσουν περίπου τις 5.000.

Πάντως, σήμερα, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου ο χρήστης είναι υποχρεωμένος να «φύγει» από το περιβάλλον του gov.gr. Για παράδειγμα, η πρόσβαση στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ ή του ΕΦΚΑ, γίνεται μέσα από άλλες ιστοσελίδες.

Στο εξής, ο πολίτης θα εκτελεί όλες τις συναλλαγές του με τους φορείς του Δημοσίου μέσα από μία ιστοσελίδα. Θα έχει, δηλαδή, το «προσωπικό» του gov.gr, όπου θα μπορεί να βλέπει άμεσα και γρήγορα φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις, αλλά και να εκδίδει πιστοποιητικά. Επίσης, η δημόσια διοίκηση θα έχει συνολική εικόνα για τον πολίτη, ο οποίος με τη σειρά του θα έχει ανά πάσα στιγμή πλήρη εικόνα για το εάν και πως χρησιμοποιούνται τα προσωπικά του δεδομένα, δίνοντας κάθε φορά τη συναίνεση του.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα