Σιδηροδρομική σύνδεση Αχαϊας-Ηλείας: Έτοιμη η μελέτη για την ανακαίνιση της γραμμής- Αναβαθμίζεται η γραμμή Κατάκολο-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία

24.11.2020 / 13:42
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
treno

Είναι σημαντικό! Το τραίνο θα σφυρίξει ξανά στην Ηλεία στο τέλος της άνοιξης του 2023, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΟΣΕ, συνδέοντάς τη με την Πάτρα και την Αχαϊα, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων και των δύο περιοχών. 

Επιπροσθέτως, ανακαινίζεται η σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Κατάκολο-Πύργος–Αρχαία Ολυμπία. 

Παρά τη γενικότερη δύσκολη κατάσταση και μέσα στη δεύτερη καραντίνα, λόγω του κορωνοϊού, ο ΟΣΕ εκσυγχρονίζει το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. 

Σε ότι αφορά στην σιδηροδρομική σύνδεση της Αχαϊας με την Ηλεία, ολοκληρώθηκε η μελέτη για την επαναλειτουργία της συγκεκριμένης γραμμής με έργα ανακαίνισης και αναβάθμισης, προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ. Στόχος είναι το έργο να δημοπρατηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021 και να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2023. 

Αξίζει να τονιστεί ότι η συντήρηση, ο εκσυγχρονισμός και η επαναλειτουργία του υπάρχοντος μετρικού δικτύου δεν ακυρώνει τη μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά τη νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, ένα έργο πολύ σημαντικό και χρονοβόρο, καθώς απαιτείται χρόνος για την ολοκλήρωση της μελέτης, τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν και ότι άλλο προκύψει από τεχνικής και πρακτικής πλευράς. Ένα έργο προϋπολογισμού 500 εκ. ευρώ που μέχρι να υλοποιηθεί μπορεί και να περάσουν 8 με 10 χρόνια. 

ΚΑΤΑΚΟΛΟ-ΠΥΡΓΟΣ-ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ 

Ήδη αυτές τις μέρες θα ξεκινήσουν οι εργασίες στη γραμμή Κατακόλου – Αρχαίας Ολυμπίας προϋπολογισμού 2,3 εκ ευρώ και μέσα στο Δεκέμβρη θα υπογραφεί η σύμβαση που αφορά την πλήρη ανακαίνιση του σταθμού στον Πύργο προϋπολογισμού 400.000 ευρώ. 

Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΕ  

Στα πλάνα του ΟΣΕ είναι να συνδεθεί η γραμμή με το λιμάνι της Κυλλήνης μέσω του σταθμού Καβασίλων, κάτι που θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής καθώς ο ταξιδιώτης θα μπορεί με το τραίνο από την Αθήνα να ταξιδέψει στην Κυλλήνη και μετά με καράβι για τα νησιά του Ιονίου. 

Ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Αθανάσιος Κοτταράς δηλώνει σχετικά: 

«Στόχος μας είναι η άμεση επαναλειτουργία της γραμμής τη στιγμή που οι συνθήκες το επιτρέπουν, θέλουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά τον Πύργο, την Αρχαία Ολυμπία και τις υπόλοιπες πόλεις της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα. Σε επόμενο σχεδιασμό σκοπεύουμε την ένωση της γραμμής από τον Πύργο μέχρι την Κυπαρισσία. Το τραίνο μπορεί να γίνει πολύ ανταγωνιστικό με το χρόνο και να επιτρέπει μετακινήσεις γρήγορες και με ασφάλεια και είναι φιλικό στο περιβάλλον. Επομένως ξεκινάει μια νέα αναπτυξιακή εποχή για την Ηλεία με εύκολες μετακινήσεις στις πόλεις, στα λιμάνια και φυσικά στην Αρχαία Ολυμπία. Κοινή διαπίστωση είναι να μη χαθεί άλλος χρόνος. Με σκληρή δουλειά και αξιοποίηση των χρημάτων θα καταφέρουμε να αλλάξουμε την εγκαταλελειμμένη εικόνα του δικτύου και να ζωντανέψουμε ξανά αυτές τις  υπέροχες διαδρομές συμβάλλοντας και στην τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου γενικότερα. Θέλουμε και θα καταφέρουμε να επιστρέψει το τραίνο εκεί από όπου ξεκίνησε πριν από 120 χρόνια  και να παραδώσουμε στους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας ένα ασφαλές και γρήγορο μέσο μεταφοράς…». 

ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΓΡΑΜΜΗ Κ. ΑΧΑΪΑΣ – ΠΥΡΓΟΥ 

Η συγκεκριμένη μελέτη που ολοκληρώθηκε περιλαμβάνει την ανακαίνιση και αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής που είναι ανενεργή σχεδόν μια δεκαετία, μέχρι και τον Πύργο, έχει προϋπολογισμό 45 εκ. ευρώ, ενώ σε αυτή συμπεριλαμβάνεται και η ανακαίνιση των επτά σταθμών από την Κάτω Αχαΐα και συγκεκριμένα τους σταθμούς στο Λάππα, τη Βάρδα, τα Λεχαινά, την Ανδραβίδα, τα Καβάσιλα, τη Γαστούνη και την Αμαλιάδα συνολικού μήκους 77 χιλιομέτρων. Σε όλο το δίκτυο θα υλοποιηθεί ανακαίνιση της υποδομής και θα γίνει αντικατάσταση στρωτήρων από ξύλινους που είναι τώρα σε τσιμεντένιους. Επιπλέον θα τοποθετηθούν 64 αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων και η διάρκεια της διαδρομής θα είναι μία ώρα. 

ΊΣΩΣ ΣΕ ΔΥΟ ΦΑΣΕΙΣ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ 

Για την ανακαίνιση και την αναβάθμιση της υπάρχουσας μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής απαιτούνται 45 εκ. ευρώ από τα οποία ο ΟΣΕ έχει ήδη τα 16 εκ. ευρώ και στόχος του Οργανισμού είναι μέχρι τέλος του 2020 να έχουν εξασφαλιστεί και τα υπόλοιπα 29 εκ. ευρώ. Σε περίπτωση που δεν εξασφαλιστεί το επιπλέον ποσό το έργο θα ξεκινήσει σε Α΄φάση και στη συνέχεια μέσα από το ΕΣΠΑ και άλλα προγράμματα θα αναζητηθεί και το υπόλοιπο ποσό, το οποίο θα απορροφηθεί στη Β΄φάση.  

 

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα