Σε τιµή-ρεκόρ φέτος το πετρέλαιο θέρµανσης

21.09.2023 / 10:35
petrelaio-thermansis

Στα υψηλά 13 µηνών βρίσκονται οι τιµές των καυσίµων στην Ελλάδα, τόσο σε ό,τι αφορά την βενζίνη, όσο και το diesel κίνησης, ενώ η τάση της διεθνούς τιµής του πετρελαίου Brent παραµένει ανοδική και οι αναλυτές εκτιµούν ότι είναι θέµα χρόνου να σπάσει εκ νέου το φράγµα των 100 δολαρίων το βαρέλι.

Μέσα σε αυτό το κλίµα πλησιάζει η ηµεροµηνία για την έναρξη διάθεσης του πετρελαίου θέρµανσης µε όλες τις ενδείξεις να συνηγορούν ότι η τιµή του θα σπάσει κάθε ρεκόρ, αφού φέτος δεν θα υπάρχει κρατική επιδότηση στην αντλία. Έτσι αυξάνονται οι φόβοι ότι θα επιστρέψουν µε ένταση οι πληθωριστικές πιέσεις στην αγορά, ακόµη και σε προϊόντα που µέχρι στιγµής δεν είχαν αυξηθεί σηµαντικά, ενώ αναµένουν οι παράγοντες της αγοράς και νέο κύκλο ανόδου στις τιµές των τροφίµων. Με βάση τα στοιχεία από το υπουργείο Ανάπτυξης και το Παρατηρητήριο Τιµών σε καµιά περιοχή της χώρας η µέση τιµή δεν είναι κάτω από το ψυχολογικό φράγµα των 2 ευρώ το λίτρο, ενώ το ίδιο συµβαίνει και µε το πετρέλαιο κίνησης (diesel) που σε όλη την επικράτεια έχει υπερβεί σε µέσα επίπεδα τα 1,8 ευρώ το λίτρο.

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιµών Υγρών Καυσίµων τη ∆ευτέρα 18 Σεπτεµβρίου η µέση πανελλαδική τιµή της απλής αµόλυβδης διαµορφώθηκε στα 2,037 ευρώ το λίτρο, η αµόλυβδη των 100 οκτανίων στα 2,211 ευρώ το λίτρο και το diesel κίνησης στα 1,844 ευρώ το λίτρο. Αξίζει να σηµειωθεί ότι η ανοδική πορεία της διεθνούς τιµής του πετρελαίου έχει ξεκινήσει από το περασµένο καλοκαίρι, αµέσως µετά την ανακοίνωση της απόφασης, από πλευράς της Σαουδικής Αραβίας αλλά και της Ρωσίας στις αρχές του καλοκαιριού για µείωση της παραγωγής συνεχίστηκε µέσα στο καλοκαίρι, ενώ δεν εµφανίζει έως τώρα σηµάδια αποκλιµάκωσης ούτε τον πρώτο µήνα του φθινοπώρου.

Σύµφωνα µε τα όσα ανάφερε η ηγεσία του υπουργείου Οικονοµικών, δεν προβλέπεται επιδότηση στην αντλία και η µόνη ενίσχυση που θα έχουν οι καταναλωτές θα είναι το επίδοµα θέρµανσης. Σε ερώτηση που έγινε χθες στον Υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα για το εάν υπάρχει έλεγχος στα διυλιστήρια, είπε πως «δεν υπάρχει, καθώς επηρεάζονται από τις διεθνείς τιµές, άρα δεν εξετάζονται για αισχροκέρδεια». Ανέφερε πως «η κυβέρνηση είχε επιβάλλει το φόρο στα υπερκέρδη στα διυλιστήρια, από τα οποία χρηµατοδοτήθηκε το market pass».

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα