Ψυχική ηρεμία: Ουτοπική προσδοκία ή τρόπος ζωής;

12.12.2020 / 15:40
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
Aggeliki

Της Αγγελικής Δαγκόγλου

Η ψυχική ηρεμία είναι άμεσο επακόλουθο της ψυχικής υγείας. Αν έχεις επιτύχει το ένα, έχεις αυτόματα επιτύχει και το άλλο. Πρόκειται για μία αλυσίδα. Αν προσπαθούσαμε να ορίσουμε την ψυχική ηρεμία θα μιλούσαμε για τη συναισθηματική και νοητική γαλήνη.

Πρόκειται για την ικανότητα του ατόμου να διατηρεί την εσωτερική του ηρεμία ενάντια σε όλα αυτά τα στοιχεία -γεγονότα του περιβάλλοντός του, τα οποία απειλούν να τη διαταράξουν. Σαφώς, καθημερινά μάς συμβαίνουν πολλά γεγονότα, τα οποία μάς δημιουργούν άγχος, ανασφάλεια και μια πληθώρα αρνητικών συναισθημάτων, τα οποία είναι λογικό να μάς επηρεάζουν.

Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόμαστε όλες αυτές τις καταστάσεις και ο βαθμός στον οποίο επιτρέπουμε όλα αυτά να μάς επηρεάσουν, έχουν άμεσο αντίκτυπο στην επίτευξη της ψυχικής μας ηρεμίας και κατ’ επέκταση της ψυχικής μας υγείας.

Αρχικά θα πρέπει να επισημανθεί πως δεν υπάρχει κάποια μυστική συνταγή προκειμένου να επιτύχει κανείς ψυχική ισορροπία και γαλήνη. Κάθε άνθρωπος αναπτύσσει τους δικούς του μηχανισμούς για να παραμένει ήρεμος και να μην επηρεάζεται από εξωτερικούς, στρεσογόνους, παράγοντες.

Όλοι επηρεαζόμαστε από γεγονότα και καταστάσεις και πολλές φορές αισθανόμαστε ότι αγγίζουμε τα προσωπικά μας όρια, τα οποία για κάθε άτομο είναι διαφορετικά. Το θέμα βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο θα τα διαχειριστούμε.

Για να είναι κανείς ψυχικά ήρεμος θα πρέπει να βρίσκει στην καθημερινότητά του διεξόδους, που να τον ικανοποιούν και να τον γεμίζουν. Άλλοι μπορεί να ηρεμούν με έναν περίπατο στη φύση, άλλοι κάνοντας το αγαπημένο τους χόμπι. Κάνοντας γυμναστική, διαβάζοντας ένα βιβλίο, πίνοντας ένα ζεστό ρόφημα, με όποιον τρόπο κι αν χαλαρώνει κανείς, σημασία έχει να αποφορτίζεται και να αφιερώνει χρόνο για τον εαυτό του. Κρατώντας μια μικρή απόσταση από τα προβλήματα και αφιερώνοντας λίγο χρόνο για τον εαυτό μας, σίγουρα αποφορτιζόμαστε και βλέπουμε τα πράγματα από διαφορετική οπτική γωνία.

Επιπλέον, καλό είναι να εξωτερικεύουμε όλα όσα μάς απασχολούν και μάς στρεσάρουν. Είτε πρόκειται για κοντινά μας πρόσωπα είτε για κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας, είναι ιδιαίτερα βοηθητικό να αποβάλλουμε από μέσα μας όλα όσα μάς βαραίνουν και να τα μοιραστούμε με κάποιον.

Τέλος, καθένας μας επηρεάζεται από καταστάσεις και πρόσωπα στα οποία το επιτρέπουμε. Είναι προσωπική μας επιλογή να μην αφήνουμε οποιονδήποτε να μάς επηρεάζει και να φιλτράρουμε πρόσωπα, προθέσεις και καταστάσεις.

Συνεπώς, η ψυχική ηρεμία δεν είναι κάτι που επιτυγχάνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Απαιτεί δουλειά με τον εαυτό μας και χρειάζεται χρόνο. Το να είμαστε ψυχικά ήρεμοι δεν σημαίνει ότι δε μας αγγίζουν οι στρεσογόνες καταστάσεις, αλλά ότι φιλτράρουμε όσα μας συμβαίνουν και τα διαχειριζόμαστε με τέτοιον τρόπο, ώστε να διατηρούμε την εσωτερική μας ηρεμία και γαλήνη.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΝΕΟΛΟΓΟ