Ψωρίαση- Έρευνα: Αντιυπερτασικά σκευάσματα μπορεί να αυξάνουν τον κίνδυνο

13.10.2021 / 11:59
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
age, medicine, healthcare and people concept - close up of senior man hand with pill

Την σύνδεση ανάμεσα στη λήψη αντιυπερτασικής αγωγής και τις αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης ψωρίασης αποκαλύπτει η επισκόπηση δεκατριών δημοσιευμένων μελετών
Υπάρχει πιθανότητα τα άτομα που λαμβάνουν αντιυπερτασικά σκευάσματα να εμφανίσουν ψωρίαση; Μια ανάλυση 13 δημοσιευμένων ερευνών φαίνεται πως επιβεβαιώνει τη σύνδεση μεταξύ της χρήσης φαρμάκων για την αντιμετώπιση της υπέρτασης και την εμφάνιση της ψωρίασης, ένα χρόνιο δερματικό αυτοάνοσο νόσημα που στοχεύει τα κύτταρα της επιδερμίδας και εκτός από το δέρμα μπορεί να προσβάλει το τριχωτό της κεφαλής και τα νύχια. Ο οποιοσδήποτε θα μπορούσε να προσβληθεί από αυτή την πάθηση, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι είναι και μεταδοτική.

Η ανάλυση δημοσιεύτηκε στο British Journal of Clinical Pharmacology και ανέδειξε ότι συγκεκριμένες ουσίες ενδεχομένως να αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης της δερματικής αυτής νόσου: οι αναστολείς ενζύμου μετατροπής αγγειοτενσίνης, οι βήτα-αναστολείς, οι αναστολείς διαύλων ασβεστίου και τα διουρητικά θειαζίδης.

Οι συγγραφείς της ανάλυσης μάλιστα προτείνουν τους διάφορους μηχανισμούς κατά τους οποίους οι θεραπείες για την υπέρταση μπορούν να επηρεάσουν την εμφάνιση της ψωρίασης καθώς και την σημασία της επίβλεψης από τους γιατρούς: «Τα ευρήματά μας αποδεικνύουν ότι οι ασθενείς που λαμβάνουν αντιυπερτασικά φάρμακα θα πρέπει να παρακολουθούνται προσεκτικά για την εμφάνιση της ψωρίασης», τονίζει ο ανώτερος συγγραφέας Hye Sun Gwak από το Πανεπιστήμιο Ewha Womans στη Σεούλ.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα