Πρώτο κουδούνι με ελλείψεις για τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά της Αχαϊας

13.09.2021 / 19:14
ka 6

Κοντά στους 250 αναπληρωτές προσλήφθηκαν στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Αχαΐας, αλλά τα κενά, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, είναι αρκετά ακόμα για τα σχολεία της περιοχής αφού οι ανάγκες δύσκολα θα μπορέσουν να καλυφτούν, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση.

Το πρώτο κουδούνι έτσι για τους μικρούς μαθητές της Πάτρας και της Αχαΐας έρχεται για ακόμα μια χρονιά με αρκετά προβλήματα σε έμψυχο δυναμικό, παρά τους διορισμούς σε μόνιμους που έγιναν για πρώτη φορά, μετά από αρκετά χρόνια στις αρχές Αυγούστου.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συνδικαλιστών και των εκπαιδευτικών κύκλων θα χρειαστούν  να προστεθούν 130 με 180 ακόμα εκπαιδευτικοί, προκειμένου να βγει η χρονιά χωρίς να υπάρχουν ελλείψεις και να έχουν την δυνατότητα τα παιδιά σε όλα τα σχολεία της Αχαΐας, ακόμα και σε αυτά της ορεινής περιφέρειας, να κάνουν τα μαθήματα που προβλέπει το σχολικό τους πρόγραμμα.

Οι αστάθμητοι παράγοντες των κενών

Κάθε χρόνο ο αριθμός των κενών και οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό έχουν έναν κοινό γνώρισμα. Ξεκινούν από έναν μικρό αριθμητικό επίπεδο, σύμφωνα τουλάχιστον με τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου και των τοπικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, το οποίο όμως με το που ξεκινάει η χρονιά αυξάνεται και σε πολλές των περιπτώσεων αρκετά.

Το γεγονός αυτό δείχνει από μόνο του ότι το ζήτημα των κενών και κατά συνέπεια και των αναπληρωτών, εξαρτάται από αρκετούς αστάθμητους παράγοντες που όταν τα πράγματα κινούνται σε ένα οριακό επίπεδο, παίζουν συνήθως έναν αρνητικό ρόλο.

Ακόμα πιο συγκεχυμένη εικόνα

Φέτος, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές των δασκάλων, η κατάσταση στο θέμα των κενών και των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ήταν ακόμα πιο συγκεχυμένη και είχε επί της ουσίας μια τέτοια κατεύθυνση που μπορούσε κανείς να πει ότι έφτανε έως και στο σημείο της εσκεμμένης συγκάλυψης.

Η μεγάλη διαφορά ήταν ότι οι προσλήψεις των αναπληρωτών, δεν έγιναν όπως κάθε χρόνο από την ΠΙΣΠΕ, αλλά μέσα από το υπουργείο Παιδείας το οποίο είχε διαμορφώσει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, ειδικά για αυτόν τον σκοπό.

Έτσι, δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση για να πάρουν μια εικόνα για τα κενά ούτε οι αρμόδιες τοπικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες, ούτε τα σωματεία των συλλόγων των εκπαιδευτικών, παρά μόνο οι ενδιαφερόμενοι καθηγητές που αγωνιούσαν για την πρόσληψη τους ως αναπληρωτές.

Παράλληλα, η οδηγία που είχε δοθεί από το υπουργείο σε ότι έχει να κάνει με το θέμα της κάλυψης των κενών, ήταν να μπουν σε προτεραιότητα τα σχολεία που βρίσκονται μακριά από τα αστικά κέντρα, στην Περιφέρεια και στα χωριά.

Πολλά τα κενά στην παράλληλη στήριξη

Παρόλα αυτά, στη σύσκεψη που έγινε με πρωτοβουλία του σωματείου του ΠΑΜΕ, παρουσία των σχολικών συμβουλίων και των επιτροπών και υπό την προεδρία της διεύθυνσης της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναδείχτηκε ότι οι ελλείψεις στην Αχαΐα, ξεπερνούσαν τις 100.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των κενών αφορούσε την παράλληλη στήριξη (τουλάχιστον 40), τα τμήματα ένταξης – για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες-  (κοντά στα 20), ενώ μηδενική ήταν η ενίσχυση στις λεγόμενες ΖΕΠ (ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας). Επίσης, πολλά είναι τα κενά σε ειδικότητες, όπως στο μάθημα της θεατρικής παιδείας ή στα εικαστικά.

Οι άδειες είναι που κάνουν την… διαφορά

Αντίθετα τα κενά στους δασκάλους φέτος δεν φαίνεται να είναι τόσα πολλά. Όμως εδώ, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς κύκλους που ζουν σε επανάληψη κάθε χρόνο το ίδιο σκηνικό,   θα παίξει την σημασία του ο αστάθμητος παράγοντας των αδειών.

Άδειες κυήσεις, άδειες ανάρρωσης και πολλές ακόμα μορφές αδειών που οι εκπαιδευτικοί, τις παίρνουν με το που ξεκινάει η σχολική χρονιά για ευνόητους λόγους. Οι άδειες αυτές που συνήθως έχουν μεγάλο διάστημα απουσίας από τις σχολικές αίθουσες αναμένεται να ανεβάσουν αρκετά τον αριθμό των κενών στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία της Πάτρας και της Αχαΐας.  

Πάνω από 120 αναπληρωτές στην β’ φάση

Για αυτό και με βάση τις κατά προσέγγιση εκτιμήσεις θα χρειαστούν ακόμα 130 με 180 εκπαιδευτικοί για να καλυφθούν οι ανάγκες των διδακτικών ωρών ο οποίοι θα πρέπει να προσληφθούν στην δεύτερη φάση, όταν δηλαδή τα σχολεία θα έχουν ξεκινήσει.

Σημειώνουμε ότι στις μόνιμες προσλήψεις που έγιναν τον Αύγουστο από το υπουργείο Παιδείας, με 11.600 άτομα να διορίζονται σε όλη την επικράτεια,  η Αχαΐα έμεινε στην ουσία στην… από έξω.

Οι μόνιμοι διορισμοί δεν έφεραν «ανάσα»

Τα οργανικά κενά σε δασκάλους (χωρίς τους αναπληρωτές) ξεπερνούσαν τα 30, ενώ οι προσλήψεις σε ειδικότητες αντιστοιχούσαν σε μία ή σε δύο για  όλο τον νομό, τη στιγμή που σε άλλες περιοχές με το ίδιο πληθυσμιακό επίπεδο, ήταν πάνω από 10. Κατά συνέπεια δεν δόθηκε η απαραίτητη ανάσα για την ενίσχυση του διδακτικού προσωπικού, με αποτέλεσμα η κατάσταση να είναι σε οριακό επίπεδο.

ΚΑΠ.

(από την εφημερίδα “Νεολόγος”).

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα