Προώθηση της Χαλκιδικής και ως γαστρονομικός προορισμός

21.06.2022 / 8:25
πράσινες-ελιές-Χαλκιδικής

Η Χαλκιδική δεν είναι μόνο ‘ήλιος και θάλασσα’. Παράγει τουλάχιστον 78 διαφορετικά προϊόντα στον πρωτογενή τομέα, στην κτηνοτροφία, στην ιχθυοκαλλιέργεια. «Ο στόχος είναι να την αναδείξουμε και ως γαστρονομικό προορισμό» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης.

Taste Halkidiki ή αλλιώς ‘Γεύσου τη Χαλκιδική», ένας τόπος που συνδυάζει θάλασσα και βουνό, ιστορία, πολιτισμό και παράδοση, τοπικά προϊόντα εν αφθονία, όπου νοικοκυρές, μαγείρισσες και καταξιωμένοι σεφ τα αναδεικνύουν με δημιουργικότητα, μεράκι και αγάπη.

«Ο στόχος είναι να αναδείξουμε την Χαλκιδική ως γαστρονομικό προορισμό και το επιδιώκουμε από την πρώτη στιγμή, διότι τα προϊόντα που παράγονται σ’ αυτόν τον τόπο, οι μεταποιητικές εταιρίες που έχουμε, το μεγάλο δίκτυο εστίασης επιβάλουν να προχωρήσουμε σ’ αυτό το στάδιο» δήλωσε στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Γιάννης Κουφίδης στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής που διοργάνωσε το Επιμελητήριο με αφορμή το 2ο Taste Halkidiki.

Όπως επισήμανε ο κ. Κουφίδης, η δράση Taste Halkidiki ξεκίνησε πέρυσι από τη Νέα Φώκαια στην Κασσάνδρα, είναι διετές πρόγραμμα «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2014-2020 CLLDLEADER», το μπάτζετ του οποίου ανέρχεται στις 45.000 ευρώ. Στρατηγικός του στόχος, εκτός από την ανάδειξη της Χαλκιδικής ως γαστρονομικό προορισμό, είναι να συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής, τουριστικών και μη, με αφορμή τη γαστρονομία, στη διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, στη βελτίωση της ποιότητας του τουρισμού καθώς και στην οικονομική ανάπτυξη των κλάδων παραγωγής τροφίμων, εστίασης και φιλοξενίας.

«Σκοπός μας είναι να το διατηρήσουμε, είναι μια δράση πάρα πολύ δυναμική, άρα η προσπάθεια να καταφέρεις να κάνεις την Χαλκιδική κάποια στιγμή γαστρονομικό προορισμό δεν τελειώνει ποτέ» δήλωσε ο κ. Κουφίδης επισημαίνοντας πως απαιτείται συνεχής προσπάθεια με καινούργιες δράσεις αλλά και νέες χώρες-στόχους.

Στην ερώτηση του GRTimes.gr σχετικά με τις νέες χώρες-στόχους, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής εξηγεί πως πέρα από τα Βαλκάνια, την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, όπου «ούτως ή άλλως η Χαλκιδική και γενικότερα η Ελλάδα είναι ένα μεγάλο brand name, θα πρέπει να το πάμε και παρακάτω και να το φτάσουμε μέχρι την αγορά της Αμερικής, μια αγορά τεράστια, μια αγορά που έχει σχέσεις και ρίζες με την Χαλκιδική, που υπάρχουν πάρα πολλά προϊόντα της Χαλκιδικής που εξάγονται στην Αμερική, και εμείς πρέπει αυτά τα προϊόντα να τα βάλουμε στο πιάτο σωστά και να τα αναδείξουμε και μέσα από την εστίαση, ώστε μαζί με αυτό να επικοινωνήσουμε την Χαλκιδική ως τουριστικό προορισμό» επισήμανε ο κ. Κουφίδης.

Κορεσμός στο ‘ήλιος + θάλασσα’

Παρατηρώντας πως η στρατηγική της Ελλάδας στον τομέα του τουρισμού στρέφεται στην προβολή διαφορετικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού καθώς και περιοχών της ηπειρωτικής Ελλάδας, εκτός από τα διάσημα νησιά της, με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τον τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο, έτσι και η Χαλκιδική κινείται προς αυτόν τον άξονα.

«Υπάρχει τεράστιος κορεσμός στο μοντέλο ‘ήλιος και θάλασσα’ και θα πρέπει να δούμε τις υπηρεσίες τουρισμού διαφορετικά» επισημαίνει ο κ. Κουφίδης λέγοντας πως τα δυο χρόνια της πανδημίας παρατηρήθηκε χαμηλό μπάτζετ σ’ ότι αφορά τους επισκέπτες στην περιοχή και σε συνάρτηση με τον τεράστιο ανταγωνισμό που επικρατεί στη γειτονιά της Μεσογείου.

«Η ισοτιμία τουρκική λίρα προς ευρώ είναι 1 προς 18 και κάτι, άρα ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και εμείς πρέπει να αλλάξουμε και να δείξουμε τα καλύτερα μας, τις υπηρεσίες μας, και να μπορέσουμε να δώσουμε την εμπειρία στον επισκέπτη που δεν θα μπορέσει ενδεχομένως να τη βρει σε άλλες περιοχές της Μεσογείου και του κόσμου» επισήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής λέγοντας πως έχουν αυτό το πλεονέκτημα μέσα από τα προϊόντα του τόπου, κάτι που θέλουν να αναδείξουν.

πηγή: grtimes.gr

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα