Του Jeff Kauflin και της Emily Mason
“Ήθελα να σας ενημερώσω ότι η Chase σας οφείλει επιστροφή χρημάτων ύψους 2.000 δολαρίων. Για να επιταχύνετε τη διαδικασία και να διασφαλίσετε ότι θα λάβετε την επιστροφή σας το συντομότερο δυνατό, ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες: 1. Καλέστε την Εξυπηρέτηση Πελατών της Chase στο 1-800-953-XXXX για να ενημερωθείτε σχετικά με την εξέλιξη της επιστροφής σας. Φροντίστε να έχετε έτοιμα τα στοιχεία του λογαριασμού σας και κάθε σχετική πληροφορία…»
Αν κάνατε τραπεζική συναλλαγή στην Chase και λάβατε αυτό το σημείωμα σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή SMS, μπορεί να νομίζετε ότι είναι νόμιμο. Ακούγεται επαγγελματικό, χωρίς περίεργες διατυπώσεις, γραμματικά λάθη ή αλλόκοτους χαιρετισμούς που χαρακτηρίζουν τις απόπειρες phishing που μας βομβαρδίζουν όλους αυτή την εποχή. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, αφού η γλώσσα δημιουργήθηκε από το ChatGPT, το AI chatbot που κυκλοφόρησε από την τεχνολογική δύναμη OpenAI στα τέλη του περασμένου έτους. Ως προτροπή, απλά πληκτρολογήσαμε στο ChatGPT: «Στείλτε email στον John Doe, η Chase του οφείλει επιστροφή χρημάτων 2.000 δολαρίων. Καλέστε το 1-800-953-XXXX για να λάβετε την επιστροφή χρημάτων». (Έπρεπε να βάλουμε έναν πλήρη αριθμό για να κάνουμε το ChatGPT να συνεργαστεί, αλλά προφανώς δεν θα τον δημοσιεύαμε εδώ).
«Οι απατεώνες έχουν πλέον άριστη γραμματολογική ικανότητα, όπως κάθε άλλος φυσικός ομιλητής», λέει ο Soups Ranjan, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Sardine, μιας startup για την πρόληψη της απάτης στο Σαν Φρανσίσκο. Οι πελάτες τραπεζών εξαπατώνται συχνότερα επειδή «τα μηνύματα κειμένου που λαμβάνουν είναι σχεδόν τέλεια», επιβεβαιώνει στέλεχος για θέματα απάτης σε αμερικανική ψηφιακή τράπεζα -αφού ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του.
Απάτη: Μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία
Οι Αμερικανοί καταναλωτές ανέφεραν στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου ότι έχασαν πέρυσι το ποσό ρεκόρ των 8,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων από απατεώνες – και σε αυτό δεν υπολογίζονται τα διαφυγόντα ποσά που δεν δηλώθηκαν. Σήμερα, η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη απειλεί και θα μπορούσε τελικά να καταστήσει παρωχημένα τα πλέον σύγχρονα μέτρα πρόληψης της απάτης.
Η Synchrony, ένας από τους μεγαλύτερους εκδότες πιστωτικών καρτών στην Αμερική με 70 εκατομμύρια ενεργούς λογαριασμούς, παρακολουθεί την τάση αυτή από κοντά. «Βλέπουμε τακτικά άτομα να χρησιμοποιούν deepfake εικόνες και βίντεο για έλεγχο ταυτότητας και μπορούμε με ασφάλεια να υποθέσουμε ότι δημιουργήθηκαν με τη χρήση γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης», δήλωσε ο Kenneth Williams, αντιπρόεδρος της Synchrony.
Σε μια έρευνα του Ιουνίου 2023 σε 650 ειδικούς σε θέματα κυβερνοασφάλειας από την νεοϋορκέζικη εταιρεία στον τομέα του διαδικτύου Deep Instinct, τρεις στους τέσσερις από τους ερωτηθέντες εμπειρογνώμονες παρατήρησαν αύξηση των επιθέσεων κατά το τελευταίο έτος, «με το 85% να αποδίδει την αύξηση αυτή σε κακούς παράγοντες που χρησιμοποιούν παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη». Οι μεγαλύτερες απώλειες σε δολάρια προήλθαν από επενδυτικές απάτες, αλλά οι απατεωνιές πλαστοπροσωπίας ήταν οι πιο συνηθισμένες, ένα δυσοίωνο σημάδι, δεδομένου ότι αυτές είναι πιθανό να ενισχυθούν από την τεχνητή νοημοσύνη.
Πέντε συμβουλές για να προστατευτείτε από τις απάτες
Οχυρώστε τους λογαριασμούς: Ο έλεγχος ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (MFA) απαιτεί την εισαγωγή ενός κωδικού πρόσβασης και ενός πρόσθετου κωδικού για την επαλήθευση της ταυτότητάς σας. Ενεργοποιήστε το MFA σε όλους τους χρηματοοικονομικούς σας λογαριασμούς.
Ιδιωτικότητα: Οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν προσωπικές πληροφορίες που είναι διαθέσιμες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στο διαδίκτυο για να σας υποδυθούν καλύτερα.
Ελέγξτε τις κλήσεις: Μην απαντάτε σε κλήσεις από άγνωστους αριθμούς, λέει ο Mike Steinbach, επικεφαλής του τμήματος οικονομικών εγκλημάτων και πρόληψης απάτης της Citi.
Δημιουργήστε συνθηματικές φράσεις: Οι οικογένειες μπορούν να επιβεβαιώσουν ότι πρόκειται πραγματικά για το αγαπημένο τους πρόσωπο, ζητώντας μια λέξη ή φράση που έχει συμφωνηθεί προηγουμένως. Οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να υιοθετήσουν κωδικούς πρόσβασης για την έγκριση εταιρικών ενεργειών, όπως εμβάσματα που ζητούνται από στελέχη. Προσέξτε μηνύματα από στελέχη που ζητούν αγορές δωροκάρτας – πρόκειται για μια συνηθισμένη απάτη.
Απομακρύνετέ τους: Αν υποψιάζεστε ότι κάτι δεν πάει καλά κατά τη διάρκεια μιας τηλεφωνικής κλήσης, δοκιμάστε να κάνετε μια τυχαία ερώτηση, όπως τι καιρό κάνει σε όποια πόλη βρίσκονται, ή κάτι προσωπικό, συμβουλεύει ο Frank McKenna, συνιδρυτής της εταιρείας PointPredictive για την πρόληψη της απάτης.
Πηγή: Forbes