Παρασκευή, 5.03.2021, 10:09 μμ

Πιο γρήγορα και με ασφάλεια! Ξεμπλόκαρε το έργο σύνδεσης της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών με την «111»

16.01.2021 / 10:34
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
ΦΩΤΟ 1

Του Αλέξανδρου Κογκόλη

Με γρήγορους ρυθμούς κινούνται οι διαδικασίες για τη «Διάνοιξη και κατασκευή της νέας συνδετήριας οδού, από τον Κόμβο Κ7 της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών, έως την Ε.Ο. Πατρών–Τριπόλεως, στην περιοχή «Λαμπραίικα». Πιο απλά, ο λόγος για τη σύνδεση της Περιμετρικής με την 111, με την παράκαμψη της Οβρυάς.

Με τον τρόπο αυτό θα διευκολύνεται η σύνδεση με την περιμετρική και την ενδοχώρα, με τους οδηγούς να γλιτώνουν στην ουσία 2,1 χιλιόμετρα εντός αστικού ιστού!

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν, η ολοκλήρωση του έργου θα σημαίνει τη μείωση της διαδρομής κατά 45 λεπτά της ώρας, ενώ θα συμβάλει στην άμβλυνση του κυκλοφοριακού στις συνοικίες της νοτιοδυτικής Πάτρας, στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και των τροχαίων ατυχημάτων.

Οι παρεμβάσεις που προγραμματίζονται

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας συνδετήριας οδού, τη διαμόρφωση δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων (turbo roundabout), στην αρχή και το τέλος της νέας οδού, τα κατάλληλα έργα αποχέτευσης των όμβριων υδάτων, των κυκλοφοριακών έργων και τη διευθέτηση του ρέματος «Μανωλιά», όπου είναι απαραίτητη λόγω των νέων οδικών έργων. Επίσης προβλέπεται και η αποκατάσταση των οδικών συνδέσεων που διακόπτονται από την αρτηρία.

Το έργο αποτελεί συνέχεια του κάθετου άξονα της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών, που στις σχετικές προϋπάρχουσες μελέτες για το σχεδιασμό του έργου αναφέρεται ως «Αρτηρία Νερομάνας».

Η «Αρτηρία Νερομάνας» ξεκινά από την Παραλία Πατρών, οδεύει παράλληλα με τη διευθετημένη κοίτη του ρέματος “Νερομάνα” (στο οποίο απορρέει και το ρέμα “Μανωλιάς”) και καταλήγει στον κόμβο Κ7 (κλάδοι Πύργος – Παραλία και Παραλία – Κόρινθος), ο οποίος είναι διαμορφωμένος με μορφή “σάλπιγγας”.

Τα οφέλη

Με το έργο, μέσω της νέας χάραξης, επιτυγχάνεται η παράκαμψη του οικισμού της Οβρυάς, μετατρέποντας όλες τις διαμπερείς κινήσεις σε περιφερειακές, μέσω ενός αξιόπιστου οδικού διαδρόμου, ο οποίος και θα αποτελέσει τη συνέχεια του αυτοκινητόδρομου της μεγάλης Περιμετρικής έως την Πατρών-Τριπόλεως.

Η νέα οδός μήκους περίπου 1.200 μ., θα αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της περιοχής και θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του μήκους της διαδρομής, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, της άνεσης και της λειτουργικότητας για τους χρήστες της οδού.

Με το έργο αναβαθμίζεται η Περιμετρική με την απευθείας διασύνδεσή της με την Πατρών -Τριπόλεως, καθώς και το ευρύτερο οδικό δίκτυο της περιοχής.

Οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση στην «111» χωρίς να κινούνται σε Μιντιλόγλι, Φιλοθέη ή Οβρυά. Παράλληλα θα διευκολύνονται όσοι θέλουν να μεταβούν στο νέο λιμάνι ή την λαχαναγορά μέσω της Πατρών-Τριπόλεως. Ταυτόχρονα, αναβαθμίζει λειτουργικά και την ίδια την Ευρεία Παράκαμψη Πατρών με την απευθείας διασύνδεσή της με την Πατρών – Τριπόλεως.

Τα χρονοδιαγράμματα

Το έργο, με προϋπολογισμό 12 περίπου εκατομμυρίων ευρώ, μετά από τροποποίηση (αρχικά θα κόστιζε 8 εκατομμύρια), εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το 2017, όμως υπήρχαν σοβαρά προβλήματα και ενστάσεις με τις απαλλοτριώσεις, γεγονός που κολλούσε τις εξελίξεις και την ωριμότητά του.

Το 2020 η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας τοποθέτησε ανεξάρτητο εκτιμητή, για την έκθεση εκτίμησης των απαλλοτριωμένων ακινήτων. Μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2021 αναμένεται το δικαστήριο και όταν καθαρογραφεί η απόφαση, θα δοθεί η δυνατότητα να προχωρήσουν οι διαδικασίες της δημοπράτησης, έως το Πάσχα. Από κει και πέρα, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, μετά τον διαγωνισμό, θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος εργολάβος, με στόχο μετά από 1,5 χρόνο να ολοκληρωθεί το έργο!

Ολοκληρώνεται η μελέτη για το σημείο με τις κορύνες

Λίγο πιο κάτω όμως, εδώ και χρόνια, οι οδηγοί υφίστανται ταλαιπωρία, σε ένα κομμάτι περίπου 250 μέτρων, επί της οδού Πατρών – Τριπόλεως γνωστής και ως «111».

Εκτός από τον γενικότερο ελλιπή φωτισμό της οδού, την απουσία διαγράμμισης, ασφαλούς ασφαλτοτάπητα και τις δυνατότητες της οδού που ουδεμία σχέση έχουν με σύγχρονο ευρωπαϊκό αυτοκινητόδρομο, έρχεται να προστεθεί ακόμη ένα πρόβλημα. Στο κομμάτι που ο δρόμος «σηκώθηκε», λόγω κατολίσθησης το 2014 και έχουν τοποθετηθεί κορύνες. Ο κίνδυνος ατυχήματος, λόγω κλίσης και αυξομείωσης του εδάφους, ελλόχευε, γι’ αυτό και μετατοπίστηκε ο δρόμος.

Όμως, υπάρχουν νεότερα. Η μελέτη που ξεκίνησε το 2017 ολοκληρώνεται και υπολείπεται ο έλεγχος από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας. Θα φύγουν οι κορύνες, θα υπάρξουν παρεμβάσεις στο οδόστρωμα και θα μετατοπιστεί ξανά, στην κανονική του θέση ο δρόμος!

(από εφημερίδα Νεολόγος των Πατρών)

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα