Πάτρα- Θαλάσσιο Μέτωπο: Προκρίθηκαν πέντε προτάσεις για την ανάπλαση

05.01.2021 / 10:10
limani-patras_1

Σε τέσσερις µήνες αναµένεται να αναδειχτεί από την Κριτική Επιτροπή η πρώτη οµάδα που θα παρουσιάσει την καλύτερη πρόταση για την ανάπλαση του παραλιακού µετώπου της Πάτρας, στο πλαίσιο του αρχιτεκτονικού διαγωνισµού.

Στον διαγωνισµό συµµετείχαν συνολικά 17 οµάδες, ενώ προκρίθηκαν οι πέντε καλύτερες προτάσεις. Πλέον οι οµάδες έχουν κληθεί να παρουσιάσουν αναλυτικότερα την πρότασή τους, προκειµένου να αναδειχτεί η πρώτη, στην οποία και θα ανατεθεί η οριστική µελέτη της ανάπλασης.

Είναι ένα έργο που αφορά κυρίως τις µελλοντικές γενιές η ανάπλαση του παραλιακού µετώπου και σκοπός του αρχιτεκτονικού διαγωνισµού είναι να υπάρξουν όσο το δυνατόν περισσότερες προτάσεις ώστε να επιλεχθούν οι καλύτερες. Στη συνέχεια η Πάτρα καλείται να διεκδικήσει την χρηµατοδότηση του έργου µέσα από τα επερχόµενα προγράµµατα ΕΣΠΑ, ενώ ήδη πάνω σε αυτό υπάρχει συµφωνία µεταξύ του δήµου και της περιφέρειας.

Ο προϋπολογισµός για την εκπόνηση όλων των εργασιών ανέρχεται στα 34 εκ. ευρώ, ενώ έχει προβλεφθεί και η αµοιβή για τη µελέτη που είναι 3.473.386 ευρώ µαζί µε ΦΠΑ. Το έργο αυτό προέκυψε µέσα από την παραχώρηση της παραλιακής ζώνης που διεκδίκησε και πέτυχε η Πάτρα για τα επόµενα 99 χρόνια. Η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης αφορά την περιοχή που εκτείνεται από το ύψος της οδού Βενιζέλου και φτάνει έως την Κανελλοπούλου, εξαιρώντας από αυτή την φάση του διαγωνισµού την Μαρίνα της Πάτρας. Η κατεύθυνση που έχει δώσει η δηµοτική αρχή κινείται στο ότι ολόκληρη η έκταση που θα αναπλαστεί θα έχεικ οινόχρηστοχ αρακτήρα και θα ενώνειτ ην πόλη και τους πολίτες της µε την θάλασσά τους.

Πρόκειται λοιπόν να δηµιουργηθούν δοµές πολιτισµού, αθλητισµού, και χώροι πρασίνου, αναψυχής, περιπάτου, ενώ έχουν αποκλειστεί περιπτώσεις που πρότεινε η αντιπολίτευση για εµπορική δραστηριότητα, όπως η κατασκευή εµπορικού κέντρου και άλλων επιχειρήσεων. Οι προτάσεις που θα παρουσιαστούν θα αφορούν έτσι κυρίως δοµές πολιτισµού και αθλητισµού, µε την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης να είναι σε αυτή την κατεύθυνση. Θα έχουν να κάνουν έτσι µε θέατρο, µουσείο, θερινό κινηµατογράφο, αίθουσες εικαστικών τεχνών, γήπεδα για αθλητικές δραστηριότητες, πάρκα, διαδροµές περιπάτου, ποδηλατόδροµου και άλλα.

Παράλληλα, στις προτάσεις που έχει κάνει η δηµοτική αρχή περιλαµβάνεται η κατεδάφιση του κτιρίου του παλιού τελωνείου που θα κατασκευαστεί στη θέση του ένα τοπόσηµο της πόλης (ιδέα του µελετητή), αλλά και πεζογέφυρα που θα ενώνει τον κυµατοθραύστη και τον µώλο της Αγίου Νικολάου. Το σηµείο αιχµής έχει να κάνει πάντως µε το τρένο. Το τεύχος της δηµοπράτησης του διαγωνισµού, προβλέπει την υπόγεια χάραξη του τρένου και όχι την υπέργεια, που σύµφωνα πάντα µε την άποψη της δηµοτικής αρχής, αλλά καιτου δηµοτικού συµβουλίου θα δηµιουργούσε εµπόδια στην ανάπλαση. Άλλωστε, µες στην ανάπλαση, όπως αναφέρει το τεύχος περιλαµβάνονται οι παραλιακοί δρόµοιτης Όθωνος Αµαλίας και τηςΗρώωνΠολυτεχνείου, χωρίς να υπάρχουν µάντρες και τείχη που θα εµποδίζουν την ένωση της πόλης µε τη θάλασσά της. Επόµενο κρίσιµο στάδιο θα είναι η αναζήτηση χρηµατοδότησης των έργων της ανάπλασης.

Πηγή:Εφ. Η Γνώμη

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα