Παρασκευή, 19.08.2022, 4:01 πμ

Πάτρα: Τα πρώτα στοιχεία της μελέτης ΣΒΑΚ στα χέρια του Δήμου

03.07.2022 / 10:33
sbak

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ Π.ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

[email protected]

Το πρώτο παραδοτέο τμήμα της μελέτης για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας έχει φτάσει ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες του «Νεολόγου» των Πατρών, στα χέρια της δημοτικής αρχής από την ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει την διεκπεραίωση αυτή της έρευνας. Η έρευνα αυτή δεν αφορά μόνο την βελτίωση του κυκλοφοριακού, αλλά αποσκοπεί στην ανάδειξη των δυνατοτήτων που προκύπτουν με βάση τα δεδομένα του αστικού περιβάλλοντος της Πάτρας, για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των  δημοτών.

Το εξετάζει και το εμπλουτίζει

Το πρώτο αυτό τμήμα είναι πολυσέλιδο, αποτελείται από τρία πακέτα που εμπεριέχουν παρατηρήσεις που πάρθηκαν μέσα από τις απαντήσεις που δόθηκαν από τους δημότες στο πλαίσιο της έρευνας, αλλά και  προτάσεις που κινούνται σε ένα ευρύτερο πεδίο σχετικό με την αστική κινητικότητα. Η δημοτική αρχή έχοντας πάρει πλέον στα χέρια της τα πρώτα αποτελέσματα, βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης των παρατηρήσεων και των προτάσεων, εξετάζοντας διεξοδικά και εμπλουτίζοντας τα σημεία που θεωρεί αναγκαία.

Αναστασία Τογιοπούλου: «Αρκετά ενδιαφέροντα στο πρώτο παραδοτέο»

«Είναι ένας χρήσιμος οδηγός που αφορά το σύνολο του αστικού περιβάλλοντος της Πάτρας και εστιάζει σε ορισμένα νευραλγικά σημεία, όχι τόσο του κυκλοφοριακού, αλλά και γενικότερου πλαισίου της αστικής κινητικότητας εντός αυτής της πόλης» τονίζει από πλευρά της η αρμόδια αντιδήμαρχος Χωροταξικού και Πολεοδομικού Σχεδίου, Αναστασία Τογιοπούλου. «Πρόκειται για το πρώτο παραδοτέο αυτού του έργου το οποίο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι δεν ολοκληρώνεται εδώ.  Όμως πλέον έχουμε κάνει την αρχή. Οπότε προχωράμε και στα επόμενα στάδια που απαιτούνται για τον οριστικό καταρτισμό του ΣΒΑΚ». Τα σημεία και τα επιμέρους ζητήματα που θίγει το πρώτο παραδοτέο της μελέτης είναι αρκετά ενδιαφέροντα και εξετάζονται με βάση μία μακροπρόθεσμη προοπτική.

Τα σημεία που θίγει

Σύμφωνα με πληροφορίες στις παρατηρήσεις – προτάσεις και στα ζητήματα που εξετάζει ανοίγει εκ νέου το θέμα της υπόγειας χάραξης του τρένου και της διέλευσης του στον αστικό ιστό της Πάτρας. Όπως αναφέρει η κ. Τογιοπούλου «το εξετάζει με ένα τέτοιον τρόπο έτσι ώστε να συνδυάσει αφενός τον αναπτυξιακό ρόλο που θα έχει η έλευση του σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου για την Πάτρα και το νέο λιμάνι της και αφετέρου χωρίς η άφιξη του να υποβαθμίσει και να επηρεάσει την ποιότητα ζωής των δημοτών και των περιοχών εκείνων από τις οποίες θα διέρχεται».

Βάρος στα ήπια μέσα

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται επιπλέον και στον ρόλο που θα πρέπει να έχουν για τα επόμενα χρόνια  τα ήπια μέσα κυκλοφορίας, όπως για παράδειγμα το ηλεκτρικό ποδήλατο, το ηλεκτρικό πατίνι και τα διάφορα άλλα εναλλακτικά είδη μετακίνησης, ενώ γίνεται ιδιαίτερος λόγος για τους τρόπους προσαρμογή τους στο αστικό περιβάλλον. Τα μέσα αυτά, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο πρώτο τμήμα της μελέτης ΣΒΑΚ, θα συντελέσουν σημαντικά  στην μείωση της διέλευσης των συμβατικών οχημάτων στο ιστορικό κέντρο και όχι μόνο.

 Τα δεδομένα του σχεδίου

Εκείνο που θα πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι οι προτάσεις και στη συνέχεια τα πορίσματα που πρόκειται να εξαχθούν μέσα από αυτή την έρευνα – μελέτη, θα παρθούν έχοντας ως δεδομένες τις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στον κυκλοφοριακό χάρτη της Πάτρας, αλλά και τις αναπλάσεις στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας. Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, έτσι, καταστρώνεται με βάση την ανάπλαση που προχωράει στην Άνω πόλη, τις παρεμβάσεις που είναι να γίνουν στην Κάτω πόλη, την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος και όλο αυτό το πακέτο που έχει σαν στόχο την ενίσχυση της αστικής περιήγησης και του τουριστικού περιηγητισμού. Προχωράει, επίσης, έχοντας σαν δεδομένο, την αντιδρόμηση της Κανακάρη και της Κορίνθου, των νέων πεζόδρομων που θα προκύψουν από τις αναπλάσεις, το δίκτυο των ποδηλατόδρομων που θα διαμορφωθεί και τον παραλιακό ποδηλατόδρομο που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το… Σύνταγμα και η σημασία του  

«Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, όπως έχουμε ξαναπεί δεν πρέπει να το κοιτάμε από μία μεμονωμένη οπτική γωνία, αλλά με ένα ευρύτερο μάτι και κυρίως με μία μακροπρόθεσμη προοπτική» τονίζει η κ. Τογιοπούλου.  «Είναι το… σύνταγμα της αστικής κινητικότητας της Πάτρας, που αφορά τις επόμενες δεκαετίες και θα διαμορφώσει τον χαρακτήρα της πόλης στο μακρύ μέλλον της. Άλλωστε, χωρίς το ΣΒΑΚ, εκτιμώ ότι τα επόμενα χρόνια οι πόλεις στο μέλλον δεν θα έχουν την δυνατότητα να διεκδικήσουν ευρωπαϊκά κονδύλια για έργα υποδομής και αναπλάσεις, καθώς θα είναι εξαρχής ένας προαπαιτούμενος όρος. Οπότε καταλαβαίνετε τη σημασία του».

Από Ιούλιο η μελέτη για την αντιδρόμηση

Το σχέδιο ΣΒΑΚ δεν σχετίζεται με τη κυκλοφοριακή μελέτη που περιμένουν στην δημοτική αρχή για το θέμα της αντιδρόμησης της Κανακάρη και της Κορίνθου. Η μελέτη αυτή που έχει «παγώσει» την εξέλιξη του όλου έργου αφού ήταν να ολοκληρωθεί εδώ και μήνες ή για την ακρίβεια χρόνο και θα βρίσκεται στα χέρια της δημοτικής αρχής, μέσα στον Ιούλιο. Αυτή τουλάχιστον είναι η εκτίμηση της κ. Τογιοπούλου. Οπότε από εκεί και μετά θα δοθεί το πράσινο φως για την εξέλιξη του έργου. Η απόφαση πάντως για την αντιδρόμηση της Κανακάρη και της Κορίνθου είναι δρομολογημένη και δεν αλλάζει, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή.  Η μελέτη αφορά το θέμα της διέλευσης των λεωφορείων, έτσι ώστε αυτά να μην διέρχονται από την Κανακάρη.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα