Πάτρα: Γνωρίζετε ότι η ταυτότητά σας έχει ημερομηνία λήξης;

28.05.2022 / 18:00
Åéêüíåò áðü ôçí ðáñïõóßáóç ôçò äéáäéêáóßáò Ýêäïóçò ôùí íÝùí ôáõôïôÞôùí ôïõ áóôõíïìéêïý ðñïóùðéêïý, ôùí äéáâáôçñßùí êáé ôùí áäåéþí ïäÞãçóçò, ðïõ Ýãéíå áðü ôïí áñ÷çãü ôçò ÅË.ÁÓ ËåõôÝñç Ïéêïíüìïõ, ôçí ÐÝìðôç 4 Öåâñïõáñßïõ 2010.

ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ

eleni.paraskevopoulou@gmail.com

Αυξημένη προσέλευση καταγράφεται στο Γραφείο Ταυτοτήτων της υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Πατρών τους τελευταίους μήνες.  Αρκετοί από αυτούς, είναι πολίτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό και ενημερώνονται πώς μετά την 15ετία το δελτίο ταυτότητας τους έχει… λήξει.

Στην περίπτωση που θέλετε να ανανεώσετε το διαβατήριό σας, αλλά η ταυτότητα σας έχει εκδοθεί προ 15ετίας, δεν θα γίνει δεκτή και θα πρέπει πρώτα να αλλάξετε ταυτότητα. Πρόκειται για πρόβλημα που πρόσφατα αντιμετώπισε πατρινός… αλλάζοντας τελικά ταυτότητα για να μπορέσει να προχωρήσει στην ανανέωση του διαβατηρίου του.  Η 15ετής ισχύς δεν έχει γίνει γνωστή ευρέως στους πολίτες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα με την έκδοση σημαντικών εγγράφων.Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Νεολόγου» οι υπάλληλοι του γραφείου ταυτοτήτων καθημερινά δέχονται αρκετούς πολίτες οι οποίοι θέλουν να εκδώσουν νέα ταυτότητα, ενώ καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια με στόχο να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν συντομότερα κάτι το οποίο επιτυγχάνουν. Αρκετοί είναι και οι ανήλικοι οι οποίοι θα πρέπει να μπουν στην διαδικασία να εκδώσουν ταυτότητα, η οποία είναι απαραίτητη για να δώσουν εξετάσεις.  Αξίζει να σημειωθεί πώς με την αλλαγή της ταυτότητας, σύμφωνα με τα όσα δηλώνουν λογιστές, το σύστημα ενημερώνεται άμεσα και όλες οι υπηρεσίες και ο πολίτης δεν χρειάζεται να προβεί σε κάποια ενέργεια για να ενημερώσει τράπεζες, εφορία και άλλες υπηρεσίες.Το τελευταίο χρονικό διάστημα μάλιστα το γραφείο Ταυτοτήτων της υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Πατρών έχει ήδη ενισχυθεί με έναν ακόμη υπάλληλο σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Ν» και αναμένεται η ενίσχυση με έναν ακόμη, με στόχο να συνεχιστεί η άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών.

 Ταυτότητα χωρίς… ραντεβού

Από τη Δευτέρα 18 Απριλίου το Γραφείο Ταυτοτήτων της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Πατρών, στην οδό Ερμού 95, εξυπηρετεί τους πολίτες χωρίς ραντεβού, όπως γινόταν δηλαδή το προηγούμενο χρονικό διάστημα.  Η απόφαση είχε ληφθεί προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός και ο συγχρωτισμός μεγάλου αριθμού ατόμων σε κλειστούς χώρους, στο πλαίσιο προστασίας από τον κορωνοϊό τόσο των πολιτών όσο και των αστυνομικών. Έτσι, πολίτες που επιθυμούσαν να προβούν στην έκδοση δελτίου ταυτότητας ή διαβατηρίου, θα έπρεπε προηγουμένως να επικοινωνούν με την αρμόδια Υπηρεσία, προκειμένου να καθοριστεί συγκεκριμένη ώρα προσέλευσης για την εξυπηρέτησή τους. Η εξυπηρέτηση των πολιτών πλέον και στην Πάτρα γίνεται Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή 8:00 π.μ. – 14:00 μ.μ., Τετάρτη 14.30 μ.μ. – 19.30 μ.μ. και Σάββατο 8.30 π.μ. -13 μ.μ., μόνο όμως για ανήλικους.

Τι γίνεται με τις νέες ταυτότητες ;

 Από το 2010, το Αστυνομικό προσωπικό, οι Ειδικοί Φρουροί και οι Συνοριοφύλακες έχουν ταυτότητες υψίστης ασφαλείας που πληρούν τα διεθνή πρότυπα ποιότητας. Στις 30 Απριλίου 2018 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η υπουργική απόφαση, η οποία καθόριζε τις διαδικασίες σχετικά με την έκδοση και το σχεδιασμό των νέων δελτίων ταυτοτήτων, όπου έχει καθοριστεί μια διαδικασία για την αλλαγή των παλαιών δελτίων ταυτοτήτων εντός περιόδου 5 ετών με βάση το επώνυμο του κατόχου. Η έκδοση αναμενόταν να ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2018. Στις 18 Απριλίου 2019 ξεκίνησε η διαγωνιστική διαδικασία για τη δημιουργία ενός νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εντύπων Ασφαλείας με σκοπό την έκδοση των νέων δελτίων ταυτότητας, αλλά και όλων των εγγράφων ασφαλείας. Με την αλλαγή της κυβέρνησης ο διαγωνισμός ακυρώθηκε από τον τότε Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, θεωρώντας ότι τα χαρακτηριστικά των νέων ταυτοτήτων ήταν ανεπαρκή και ότι θα κηρυχθεί νέος διαγωνισμός. Στις 21 Δεκεμβρίου 2019 ξεκίνησε στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας η διαγωνιστική διαδικασία, με την αποστολή προσκλήσεων ενδιαφέροντος σε ικανό αριθμό εξειδικευμένων φορέων, για τη δημιουργία νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εντύπων Ασφαλείας για την εκτύπωση προσωποποίηση εντύπων ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένου του νέου δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών – Κάρτας Πολίτη, με συναφείς υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Εμπλοκή στο Σ.Τ.Ε.

Εξελίξεις αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα στον διαγωνισμό – μαμούθ για τις νέες ταυτότητες, έργο ύψους 515 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε εν μέρει δεκτή την προσφυγή των τεσσάρων από τους πέντε συμμετέχοντες στον σχετικό διαγωνισμό. Το  ανώτατο διοικητικό δικαστήριο φαίνεται πώς ζητά την επανάληψη της διαδικασίας. Μένει να δούμε εάν ο διαγωνισμός δεν πέρασε ή εάν θα συνεχιστεί κανονικά, καθώς οι πιέσεις διεθνώς να αποκτήσει η Ελλάδα ασφαλέστερα πιστοποιητικά ταυτοποίησης είναι εδώ και χρόνια μεγάλες. Αν, τελικά, αποφασίσει το ΣτΕ ακύρωση του διαγωνισμού θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να υλοποιηθεί και να ολοκληρωθεί ένας άλλος. Όμως ακόμη και αν ολοκληρωθεί σύντομα ο διαγωνισμός, ο ανάδοχος θα χρειαστεί χρόνο για την υλοποίηση, με συνέπειες για την Ελλάδα, αφού κινδυνεύει το Visa Waiver που έχουμε αποκτήσει από τις Η.Π.Α., ενώ οι παλιές ταυτότητες δεν θα γίνονται αποδεκτές σε χώρες, όπως π.χ. η Γερμανία. Και αυτό γιατί τα ελληνικά διαβατήρια πληρούν τα αυξημένα κριτήρια ασφαλείας. Οι σημερινές αστυνομικές ταυτότητες όμως, βάσει των οποίων εκδίδονται τα διαβατήρια, όχι. Υπενθυμίζεται πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει από τα κράτη – μέλη να συμμορφωθούν πλήρως με τις σχετικές συστάσεις του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) και των Κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα νέα έντυπα ασφαλείας.

Οι  «πολυσυζητημένες» νέες ταυτότητες

Οι νέες ελληνικές ταυτότητες θα είναι μορφότυπου ID-1 και θα περιλαμβάνουν φυσικά και ηλεκτρονικά μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα με σχετικό Ευρωπαϊκό Κανονισμό. Τα κύρια χαρακτηριστικά τους θα είναι η έγχρωμη φωτογραφία του κατόχου τους, δύο αριθμοί, εκ των οποίων ο ένας θα είναι «μοναδικός» κι ένα ηλεκτρονικό κύκλωμα που θα πιστοποιεί πλήρως και ανά πάσα στιγμή τα στοιχεία του εικονιζομένου, επιτρέποντάς του ταυτόχρονα να επικοινωνεί μέσω του υπολογιστή του, με τις περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες, αποφεύγοντας τις ουρές. Ειδικότερα, στις νέες ταυτότητες θα αναγράφονται τα στοιχεία που υπάρχουν και σήμερα, ενώ θα προστεθούν και δύο αριθμοί: Ο ένας θα είναι ο αριθμός της ταυτότητας και ο δεύτερος θα είναι ο Προσωπικός Αριθμός , ο οποίος θεσμοθετήθηκε με τον Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπου μέσω αυτού ο πολίτης θα χρησιμοποιεί για να αλληλεπιδρά με το Δημόσιο. Αυτός, ο δεύτερος αριθμός, θα ακολουθεί τον πολίτη σε όλη του τη ζωή και δεν θα αλλάζει, ακόμα κι αν αντικαταστήσει τη χαμένη ταυτότητά του.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νεολόγος” των Πατρών

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα