Πάτρα: Σεμινάριο κινηματογράφου στις 11 Δεκεμβρίου με τον Γιάννη Καραμπίτσο

03.12.2022 / 8:03
giannis karabitsos

Τα Σεμινάρια Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου – Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους, Ιστορίας & Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ, Ιστορίας & Κριτικής Κινηματογράφου και Μοντάζ: Θεωρία και Πράξη θα παρουσιαστούν την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022 στις 11.00 στο Dansarte (Καρόλου 1 & Όθωνος Αμαλίας)και θα κάνουν έναρξη στα μέσα Ιανουαρίου (Σαββατοκύριακο 14 και 15 Ιανουαρίου 2023).

Τα Σεμινάρια Θεωρητικά και Πρακτικά μπορεί να παρακολουθήσει κάποιος ακόμα και αν δεν έχει καμιά εμπειρία με το σινεμά ή με σεμινάρια και δεν απαιτείται παρά μόνο προαιρετικά κάποιος τεχνικός εξοπλισμός για τα Πρακτικά Μαθήματα Σκηνοθεσίας Μυθοπλασίας και Ντοκιμαντέρ. Τα σεμινάρια Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου-Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας και Ιστορίας και Δημιουργίας Ντοκιμαντέρ θα έχουν διάρκεια 4 μήνες (16 συναντήσεις), η Ιστορία και Κριτική Κινηματογράφου 10 μαθήματα, το Μοντάζ 16 ώρες. Οι συναντήσεις θα έχουν διάρκεια 3 ώρες, 4 τρίωρες Συναντήσεις κάθε μήνα. Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται κάθε 15 ημέρες (προτεινόμενη διεκπεραίωση 2 τρίωρες συναντήσεις τα Σαββατοκύριακα κάθε 15 ημέρες, Σάββατο και Κυριακή από 3 ώρες για το κάθε μάθημα). Στο Μοντάζ οι συναντήσεις θα είναι δίωρες.

Παρουσίαση Σεμιναρίων Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022 στις 11.00 έως στις 17.00 στο Dansarte (Καρόλου 1 & Όθωνος Αμαλίας). Στο τέλος της παρουσίασης και στο πλαίσιό της θα προβληθεί με εισήγηση πριν την προβολή, ανάλυση και συζήτηση μετά την προβολή της η συγκλονιστική ριζοσπαστική αριστουργηματική ταινία του Ζαν Ρενουάρ Η Μεγάλη Χίμαιρα (1937) διάρκειας 114΄. Η προβολή προγραμματίζεται για τις 14.30 περίπου. Θα ακολουθήσει συζήτηση έως τις 17.00.

Στις παρουσιάσεις των Σεμιναρίων θα ενημερωθούν οι παρευρισκόμενοι λεπτομερειακά για το περιεχόμενο και τη δομή των σεμιναρίων, για τις μέρες και ώρες διεξαγωγής τους (θα οριστικοποιηθούν οι μέρες και ώρες διεξαγωγής των σεμιναρίων) θα εγγραφούν όσοι έχουν αποφασίσει ήδη τη συμμετοχή τους. Κατόπιν θα πραγματοποιηθεί ένα τρίωρο ανοικτό μάθημα από τον Γιάννη Καραμπίτσο (σκηνοθέτη, μοντέρ και κριτικό κινηματογράφου) βασικό εισηγητή των σεμιναρίων που αφορά κυρίως τα δια ζώσης Σεμινάρια που θα ξεκινήσουν άμεσα:

  1. Σκηνοθεσίας-Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους,
  2. Ιστορίας & Κριτικής Κινηματογράφου
  3. Δημιουργίας & Ιστορίας Ντοκιμαντέρ,
  4. Μοντάζ: Θεωρία και Πράξη (περιλαμβάνει εκμάθηση Adobe Premiere ή Avid).

αλλά και τα διαδικτυακά:

  1. Σεναρίου
  2. Κινηματογραφικής Υποκριτικής

Το Σενάριο και Η Κινηματογραφική Υποκριτική θα ξεκινήσουν ως διαδικτυακά σεμινάρια. Αναφορικά με την Κινηματογραφική Υποκριτική ο Πρώτος Κύκλος θα είναι διαδικτυακός και περισσότερο θεωρητικός και ο δεύτερος για όσους ενδιαφερθούν θα είναι Πρακτικός. Διάρκεια κάθε κύκλου για την Κινηματογραφική Υποκριτική 3 μήνες [1ος (θεωρητικός) και 2ος (Πρακτικός) Κύκλος Κινηματογραφικής Υποκριτικής]. Προγραμματίζεται Σεμινάριο Εικονοληψίας -Διεύθυνσης Φωτογραφίας για τη νέα χρονιά.

Και 2 Κουβέντες για τα Σεμινάρια που θα πραγματοποιηθούν επίγεια άμεσα σε πρώτη φάση. Όλα τα Σεμινάρια παρέχονται και σε διαδικτυακή έκδοση.

Σεμινάριο Σκηνοθεσίας και Δημιουργίας Ταινίας Μικρού Μήκους (και με κινητό, τάμπλετ, dslr ή mirrorless μηχανές):

Πρακτικό κυρίως Σεμινάριο που οδηγείται σε γύρισμα ταινίας μικρού μήκους 5-6 λεπτών. Περιλαμβάνει θεωρητικό κομμάτι όπου διδάσκονται μέσα από την προβολή στον βιντεοπροβολέα αποσπασμάτων αντιπροσωπευτικών ταινιών επιλεγμένων σημαντικών δημιουργών και τον σχολιασμό τους από τον εισηγητή αλλά και με πρακτικές ασκήσεις κυρίως σεναρίου, κινηματογραφικής υποκριτικής και Σκηνοθεσίας τα εκφραστικά μέσα του Κινηματογράφου και οι Βασικές Αρχές της Σκηνοθεσίας, ενώ θα παρασχεθούν οι αναγκαίες γνώσεις του Σεναρίου, της Κινηματογραφικής Υποκριτικής, της Διεύθυνσης Φωτογραφίας-Εικονοληψίας, του Μοντάζ, της Διεύθυνσης Παραγωγής, της Σκηνογραφίας. Το σεμινάριο απευθύνεται σε αρχαρίους αλλά και σε πιο “προχωρημένους” που θέλουν να μάθουν να κατασκευάζουν μια ταινία μικρού μήκους ακόμα και με κινητό ή τάμπλετ, αλλά και σε κινηματογραφόφιλους που θέλουν να “διαβάζουν” σωστά τις κινηματογραφικές ταινίες μαθαίνοντας περισσότερα για την Σκηνοθεσία και την Κατασκευή τους και συμμετέχοντας ενεργά σε αυτήν. Πρόκειται για Αυτοτελή Κύκλο, αλλά για όσους θα επιλέξουν να συνεχίσουν την μελέτη και τη μάθηση του κινηματογράφου στο Εργαστήρι μας και αλλού στη συνέχεια ενδεχόμενα, θα υπάρξουν και πιο “προχωρημένοι” κύκλοι Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου για την κατασκευή των προσωπικών ταινιών των μαθητών που θα μπορούν να στείλουν στα κινηματογραφικά φεστιβάλ.

Σεμινάριο Ιστορίας και Δημιουργίας Ταινίας Ντοκιμαντέρ

Δημιουργία Ταινίας Ντοκιμαντέρ με διάρκεια έως 10 λεπτά και διδασκαλία της διεργασίας από την σύλληψη της ιδέας και του θέματος, την έρευνα μέχρι το γύρισμα. Η Ιστορία του Ντοκιμαντέρ μέσα από την Παρουσίαση των Βασικών Σταθμών του (προβολή στον βιντεοπροβολέα σχολιασμός και ανάλυση αποσπασμάτων από αντιπροσωπευτικές ταινίες των βασικών σταθμών και κινημάτων της ιστορίας του ελληνικού και ξένου ντοκιμαντέρ και γνωριμία με τους πιο σημαντικούς δημιουργούς του Ντοκιμαντέρ).

Σεμινάριο Ιστορίας και Κριτικής Κινηματογράφου

10 Μαθήματα που περιλαμβάνουν όλα τα κινηματογραφικά ρεύματα, τους πιο σημαντικούς δημιουργούς, σύντομη ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, του ντοκιμαντέρ, του animation και του πειραματικού-πρωτοποριακού κινηματογράφου, ενδιαφέρουσες θεματολογίες για το σινεμά όπως Βιβλία που έγιναν Ταινίες (Λογοτεχνία και Κινηματογράφος), Πολιτικός Κινηματογράφος, Κινηματογράφος και Φεμινισμός κ.α. Όλη η Ιστορία του Σινεμά, ένας Χάρτης και Οδηγός της.

Στον Άξονα Κριτική Κινηματογράφου θα διδαχτεί μια μέθοδος κριτικής προσέγγισης των ταινιών, θα αναλυθούν και μελετηθούν σύγχρονες και κλασικές ταινίες και θα γραφτεί κριτική για προτεινόμενες ταινίες από τους συμμετέχοντες.

Σεμινάριο Μοντάζ: Θεωρία και Πράξη (Περιλαμβάνει εκμάθηση Adobe Premiere ) . Για avid και άλλα προγράμματα θα υπάρχει ειδική συμφωνία και διευθέτηση

Σεμινάριο Κινηματογραφικής Υποκριτικής Μπροστά και Πίσω από την Κάμερα (για ηθοποιούς και σκηνοθέτες)

1ος Κύκλος Θεωρητικός Διαδικτυακός

Μέσα από την προβολή, το σχολιασμό και την ανάλυση σκηνών στον βιντεοπροβολέα από αντιπροσωπευτικές ταινίες του Βσέβολοντ Πουντόβκιν, του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, του Τζων Κασσαβέτη, του Ντέηβιντ Μάμετ, του Ελία Καζάν, του Ρομπέρ Μπρεσόν, του Έρικ Ρομέρ, του Κεν Λόουτς και του Μάικ Λι, των αδελφών Νταρντέν, του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, του Αμπάς Κιαροστάμι, του Γιάννη Οικονομίδη, του Δήμου Αβδελιώδη, του Σταύρου Τσιώλη και άλλων Επιλεγμένων Δημιουργών του Κινηματογράφου θα προσεγγιστεί η Κινηματογραφική Υποκριτική (Υποκριτική Μπροστά και Πίσω από τη Κάμερα), θα διερευνηθούν θέματα όπως “η Υποκριτική στο Θέατρο σε αντίθεση με την Υποκριτική στον Κινηματογράφο”, “εφαρμογή των κλασικών μεθόδων θεατρικής υποκριτικής στην ερμηνεία μπροστά στην κάμερα”, “ο Τρόπος και η Μέθοδος Διεύθυνσης και Σκηνοθεσίας των Ηθοποιών από τους Επιλεγμένους Δημιουργούς του Σινεμά”, Σχολές Κινηματογραφικής Υποκριτικής με έμφαση στη “Μέθοδο” του Actors Studio και το “σύστημα Στανισλάφσκι”.

2ος κύκλος Πρακτικός Διά Ζώσης:

Ασκήσεις με κάμερα Κινηματογραφικής Υποκριτικής και σκηνοθεσία και “γύρισμα” μια σκηνής από έργο του Μπέργκμαν και άλλων επιλεγμένων δημιουργών του κινηματογράφου.

Σεμινάριο Συγγραφής Σεναρίου:

Διαδικτυακό σε πρώτη φάση σεμινάριο δημιουργικής γραφής σεναρίου και εξοικείωσης των συμμετεχόντων με το περιεχόμενο και την μορφή του είδους “σενάριο”.
Το σεμινάριο απευθύνεται τόσο στους αρχάριους σεναριογράφους, που δεν έχουν γράψει ποτέ ένα σενάριο όσο και στους προχωρημένους, που επιθυμούν να ασχοληθούν πιο συστηματικά με το σενάριο έχοντας επαγγελματικές φιλοδοξίες. Το σεμινάριο εκτός από την πλήρη ανάπτυξη των κανόνων της αφηγηματικής δομής, τις μεθόδους επιλογής των βασικών ηρώων και χαρακτήρων, καθώς και τις σημαντικότερες αφηγηματικές τεχνικές, προσεγγίζει με απλό και διδακτικό τρόπο μια σειρά πρακτικών θεμάτων που απασχολούν κάθε νέο σεναριογράφο όπως:

Τι είναι σενάριο. Η ιστορική εξέλιξη του σεναρίου. Με ποιον τρόπο γράφουμε ένα σενάριο. Τα εκφραστικά μέσα του σεναριογράφου (η σκηνή και η σεκάνς). Οι σημαντικότερες τεχνικές συγγραφής (αμερικανικός και ευρωπαϊκός τρόπος γραφής). Πως υπολογίζουμε το μήκος των σκηνών και πως το χρόνο διάρκειας ενός σεναρίου (αντιστοιχία χρόνου ταινίας-σελίδων). Πως γράφεται μια σκηνή. Πως γράφετε μια σεκάνς. Ποια η πρακτική σημασία της εικόνας και της πρόζας. Η αρίθμηση των σκηνών. Πως γράφουμε τις ερμηνευτικές οδηγίες. Πως αποδίδουμε συναισθήματα με εικόνες. Τι πρέπει να γνωρίζει ο σεναριογράφος για τις γωνίες λήψης ∙ τους φακούς ∙ το ύψος και τις κινήσεις της μηχανής και τους άλλους τρόπους μετάδοσης ή υποβολής συναισθημάτων στους θεατές μιας ταινίας. Πως αναζητούμε ιδέες και ποια η σημασία της παρατηρητικότητας και των αναμνήσεων. Πως διαβάζουμε διηγήματα για να επιλέξουμε θέματα για το σενάριο μας. Πως επεξεργαζόμαστε την αρχική έμπνευση. Που ξεκινά και τελειώνει ο ρόλος του σεναριογράφου σε σχέση με το σκηνοθέτη. Και πολλά άλλα.

Το σεμινάριο ολοκληρώνεται με την παράθεση ασκήσεων τεχνικής, καθώς και πληροφορίες γύρω από την κατοχύρωση της πνευματικής ιδιοκτησίας και την προώθηση του στην ελληνική αγορά.

Ως παράλληλη δράση των Σεμιναρίων Κινηματογράφου προγραμματίζονται εκπαιδευτικές προβολές με ανάλυση και συζήτηση αντιπροσωπευτικών, αυστηρά επιλεγμένων ταινιών για να συμβαδίζουν με την Ύλη και τη Δομή των Σεμιναρίων, με ελεύθερη είσοδο όχι μόνο για τους μαθητές του Εργαστηρίου Κινηματογράφου Πάτρας και Αθήνας αλλά για όλους τους κινηματογραφόφιλους όσο θα μας επιτρέπουν οι περιορισμένοι σε χωρητικότητα τόποι των σεμιναρίων που βρίσκονται πλησίον του κέντρου της Πάτρας και όπου αλλού προκύψουν. Απευθυνθήκαμε στο Δήμο και περιμένουμε την απάντησή του για την παροχή χώρου ή χώρων για εκπαιδευτικές προβολές με συζητήσεις και ανοιχτά μαθήματα επάνω στα κινηματογραφικά ρεύματα, κινήματα, είδη κλπ και στους σημαντικούς δημιουργούς του κινηματογράφου και όποιος πολιτιστικός φορέας επιθυμεί να διαθέσει το χώρο του και κάποια ελάχιστα απαιτούμενα οργανωτικά απαιτούμενα για την προβολή και συζήτηση – ανοιχτό μάθημα Ιστορίας Κινηματογράφου εμείς διαθέτουμε τη γνώση και το μεράκι μας επάνω στην κινηματογραφική Παιδεία, το χρόνο και τον κόπο μας, την οργάνωση της επιλογής, προβολής, ανάλυσης και συζήτησης μετά την προβολή της ταινίας. Στόχος η δημιουργία μιας Εκπαιδευτικής Κινηματογραφικής Λέσχης που θα λειτουργεί παράλληλα με το εργαστήρι Κινηματογράφου Πάτρας και Αθήνας και που δεν θα υποκαθιστά με τη λειτουργία και τη δράση του τη δράση κανενός άλλου φορέα, αντίθετα θα συνεργάζεται και θα βοηθάει τη δράση όλων των φορέων που δραστηριοποιούνται στο ίδιο αντικείμενο.

Καλούμε τους δημοσιογράφους του πολιτιστικού ρεπορτάζ σε ανοιχτή συνέντευξη τύπου την ημέρα της Παρουσίασης (μια ώρα πριν προτείνεται) και είμαστε διαθέσιμοι για άλλη μια συνέντευξη τύπου την Πέμπτη 8.12.2022 στις 12.00 για να ενημερώσουμε αναλυτικά και να απαντήσουμε σε τυχόν ερωτήσεις και απορίες.

Κόστος 60€ το μήνα για τα πρακτικά μαθήματα και 100€ συνολικά για την Ιστορία & Κριτική Κινηματογράφου με έκπτωση σε ανέργους, ΑΜΕΑ, φοιτητές, παλιότερους μαθητές, ζευγάρια-γκρουπ, εκπαιδευτικούς, σε μέλη πολιτιστικών ομάδων. Οι τιμές δεν περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Ειδική Έκπτωση για όσους προπληρώσουν ολόκληρο το ποσό κάθε σεμιναρίου και όσους εγγραφούν σε 2 ή περισσότερα σεμινάρια.

Πρόσβαση σε δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη.

Πληροφορίες- δηλώσεις ενδιαφέροντος- Εγγραφές
στο e-mail schoolofcinemagr@gmail.com και στο τηλέφωνο 6944143564.

Σύντομο Βιογραφικό Γιάννη Καραμπίτσου


Γεννήθηκε 4.7.1963 στην Πάτρα. Εισήχθη στη Νομική Αθηνών ακόμα εκεί είναι. Αποφοίτησε ως σκηνοθέτης και μοντέρ από την Σχολή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης της Σχολής Σταυράκου. Σκηνοθέτησε μια ταινία μικρού μήκους με φιλμ πτυχιακή με τίτλο Η Περιπέτεια ενός Φωτογράφου -Δύσκολοι Έρωτες από το ομότιτλο διήγημα του Ίταλο Καλβίνο (2002) και μια Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ Το Πολυφωνικό Τραγούδι από τον Καύκασο στην Πίνδο (2006). Διδάσκει κινηματογράφο σε πάρα πολλά μέρη αρχής γενομένης από τον Κινηματογραφικό Τομέα του Πανεπιστημίου της Αθήνας για 4 περίπου δεκαετίες (ΕΤΕΚΤ, Μικρό Πολυτεχνείο, Δήμος Ζωγράφου, Σχολείο του Σινεμά σε όλους σχεδόν τους χώρους πολιτισμού στην Πάτρα, σε σχολεία και έχει κάνει διαλέξεις για το σινεμά σε πανεπιστήμια κ.α.). Διοργάνωσε προβολές με συζητήσεις και ανάλυση σε κάθε περίπτωση σε πάρα πολλούς πολιτιστικούς χώρους, σε δήμους, σε σχολεία, σε πανεπιστήμια, σε πολιτικούς χώρους και κινηματογραφικές λέσχες, υπήρξε εκδότης 2 έντυπων κινηματογραφικών περιοδικών του “Καθρέφτη του Κινηματογράφου” και του “Έντυπου CAMERA STYLO”, αρχισυντάκτης σε άλλα κινηματογραφικά περιοδικά, έγραψε άρθρα για το σινεμά σε εφημερίδες και περιοδικά, διευθυντής για πολλά χρόνια του διαδικτυακού CAMERA STYLO. Κινηματογράφησε και “ανέβασε” στο διαδίκτυο χιλιάδες βίντεο πολιτισμού αποκλειστικά από Επίδαυρο, Ηρώδειο, Λυρική Σκηνή, Εθνικό θέατρο, Πολιτιστικά Ινστιτούτα ξένων χωρών (Γαλλικό ινστιτούτο, Ιταλικό, Γκαίτε κλπ) και μεγάλα ιδιωτικά Ιδρύματα Πολιτισμού (Κακογιάννης, Στέγη Γραμμάτων, ίδρυμα Νιάρχος κλπ), παρουσιάσεις βιβλίων και όλες τις εκδηλώσεις πολιτισμού μια προσπάθεια πρωτοποριακή και μοναδική σε παγκόσμιο επίπεδο. Ίδρυσε τις λέσχες ανάγνωσης Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι. Επιμελήθηκε το “γύρισμα” πάρα πολλών εκπαιδευτικών ταινιών που προέκυψαν από τα Σεμινάρια Κινηματογράφου. Στην Πάτρα ανάμεσα στο 2006 και 2010 Επιμελήθηκε καλλιτεχνικά –μεταξύ άλλων– την ενότητες εκδηλώσεων που διοργανώθηκαν από την Καλλιτεχνική Διάδραση στην Πάτρα «Από το Βιβλίο στην Κινηματογραφική ταινία» (13 εβδομάδες στο βιβλιοπωλείο Πολύεδρο), «Από το Θεατρικό Έργο στην Κινηματογραφική Ταινία» (20 εβδομάδες στο Θέατρο Λιθογραφείο και στην αίθουσα της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας «Ρεφενέ»), το αφιέρωμα σε 4 πατρινούς σκηνοθέτες και το αφιέρωμα στους Έλληνες μεγάλους δημιουργούς, όλες με ελεύθερη είσοδο που τις παρακολούθησαν χιλιάδες πολίτες. Επιμελήθηκε καλλιτεχνικά το εικοσαήμερο αφιέρωμα με ελεύθερη είσοδο σε 7 δήμους του Νομού Αχαΐας (στην Πάτρα 5 ημέρες) «Η Θέση της Γυναίκας μέσα από τον Κινηματογράφο» που οργάνωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή Ισότητας (Ν.Ε.Ι.) των Φύλων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αχαΐας, το Τ.Ε.Ε- τμήμα Δυτικής Ελλάδας, το Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών για Θέματα Φύλου & Ισότητας του ΤΕΙ Πάτρας & η Καλλιτεχνική Διάδραση σε συνεργασία με 30 γυναικείες οργανώσεις και 7 δήμους του Νομού Αχαΐας. Υπήρξε επιμορφωτής στο Δήμο Ζωγράφου συντονίζοντας το Σεμινάριο Θεωρίας και Πρακτικής Κινηματογράφου και καλλιτεχνικός επιμελητής για τρία χρόνια (2016-2018) του αφιερώματος με ελεύθερη είσοδο του Ν.Π.Δ.Δ. Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Ζωγράφου «Ραντεβού στο Σινεμά με τους μεγάλους δημιουργούς» στον κινηματογράφο Αλέκα με εισήγηση πριν την προβολή της ταινίας και συζήτηση με το κοινό και τους Έλληνες δημιουργούς μετά την προβολή.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα