Πάτρα: Σε επιφυλακή για το τρένο –Ικανοποιημένος ο Πελετίδης

26.06.2022 / 10:00
treno

Κάτοικοι και επιτροπές αγώνας «πιστεύουν» τον Δήμαρχο Πατρέων και δηλώνουν πώς δεν θα «πιαστούν στον ύπνο» για την υπογειοποίηση της γραμμής Ρίο – Κανελλοπούλου .

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ Π.ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

antrekoll@hotmail.com

Η παρουσία του δημάρχου της Πάτρας Κώστα Πελετίδη στο αναπτυξιακό συνέδριο είναι γεγονός ότι ξένισε πολλούς. Ακόμα όμως περισσότερο ξένισαν τα όσα είπε για ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα που αφορούν την Πάτρα. Το ζήτημα λοιπόν αυτό που φέρεται να οδήγησε τον δήμαρχο στο συνέδριο δεν ήταν άλλο από το τραίνο και την υπόγεια χάραξη της γραμμής από το Ρίο έως στον Άγιο Ανδρέα, όπως έχει αποφασίσει ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο της Πάτρας και όπως έχει ζητήσει η πόλη.

Τί έγινε στο συνέδριο

Τι έγινε όμως εκεί; Από τη μία, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι η κυβέρνηση εξετάζει τους τρόπους εκείνους προκειμένου να υλοποιήσει την επιθυμία του δημάρχου. Καθοριστική λεπτομέρεια: Δεν μίλησε για επιθυμία της πόλης – δηλαδή την υπόγεια χάραξη με την μορφή «cut and cover» και στο κομμάτι Ρίο – Κανελλοπούλου. Από την άλλη ο Δήμαρχος Κώστας Πελετίδης εξέφρασε την ικανοποίηση του για τα όσα είπε ο υπουργός για το ζήτημα, παρόλο που ο κ. Καραμανλής ουσιαστικά ούτε είπε κάτι καινούργιο, ούτε δεσμεύτηκε για κάτι.

Παιχνίδι διπλωματίας

Σύμφωνα με κύκλους της δημοτικής αρχής η «ικανοποίηση» Πελετίδη έχει να κάνει με ένα παιχνίδι «διπλωματίας» και τακτικής που έχει αποφασίσει να ακολουθήσει ο δήμαρχος, δείχνοντας από την μία δεκτικός, από την άλλη μένοντας σε ετοιμότητα. Όπως λένε στην Μαιζώνος, δεν ξεχνούν ότι βρισκόμαστε ουσιαστικά σε προεκλογική περίοδο και συνήθως αυτές τις περιόδους τα λόγια είναι «παχιά» και μαζί με αυτά οι «ντρίπλες» για αποφυγή συγκρούσεων δίνουν και παίρνουν (σαν και αυτή που ίσως έκανε ο υπουργός).

Πάτρα: Σε επιφυλακή για το τρένο –Ικανοποιημένος ο Πελετίδης 2

Η σημαία στο συρτάρι;

«Δεν έχει αλλάξει κάτι από αυτά που έχουμε εξαρχής τονίζει για το ζήτημα, μένοντας σταθεροί στην υπόγεια χάραξη από το Ρίο και στην δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου» έλεγε χαρακτηριστικά στον «Νεολόγο των Πατρών», ο εκπρόσωπος τύπου της δημοτικής αρχής, Ανδρέας Αντωνόπουλος. Σύμφωνα όμως με κύκλους της αντιπολίτευσης, η μη δέσμευση Καραμανλή και η «ικανοποίηση» Πελετίδη, φανερώνει μια έμμεση και σταδιακή αρχικά υποχώρηση, βάζοντας ένα ζήτημα που αποτέλεσε μία από τις σημαίες της δημοτικής αρχής στο συρτάρι και…βλέπουμε. Το τι μπορεί να ισχύει από τα δύο θα φανεί στην πορεία.

Πιστεύουν σε Πελετίδη

Πάντως οι κάτοικοι των περιοχών της βόρειας Πάτρας, αλλά των συλλόγων που συγκροτούν την επιτροπή αγώνα για το ζήτημα πιστεύουν στη σταθερότητα των θέσεων της δημοτικής αρχής και ότι ο Πελετίδης παραμένει ανυποχώρητος πάνω σε αυτό το ζήτημα. Χωρίς την υπόγεια χάραξη στο κομμάτι Ρίο – Κανελλοπούλου, άφιξη σύγχρονου ηλεκτρικού τρένου στον αστικό ιστό και στο νέο λιμάνι της Πάτρας, δεν έχει.  Αυτή είναι ουσιαστικά η θέση τόσο της δημοτικής αρχής, όσο και των κατοίκων των περιοχών που από την αρχή ξεσηκώθηκαν για το ζήτημα.

Η πόλη έκανε την ανατροπή

Όπως υποστήριζαν – και υποστηρίζουν – η επιφανειακή χάραξη θα κόψει στα δύο τις συνοικίες τους και θα υψώσει ένα τεράστιο τείχος που θα τους  απαγορεύσει στο να βλέπουν τη θάλασσα τους, ενώ θα υποβαθμίσει την ποιότητα της ζωής τους. Το ζήτημα αυτό είναι ένα θέμα που αφορά όλη την πόλη και που κατόρθωσε να το κερδίσει, αλλάζοντας μέσα από τις διεκδικήσεις της, με μπροστάρη τον δήμαρχο και τη δημοτική αρχή, τις προθέσεις των ηγεσιών των υπουργείων των δυο κυβερνήσεων που αρχικά είχαν προ – αποφασίσει την επιφανειακή χάραξη, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής από το Ρίο έως στην Πάτρα.

Η επιτροπή αγώνα

Κι μια ακόμα απόδειξη που φανερώνει ότι το ζήτημα αφορά όλη την πόλη είναι ότι οι σύλλογοι της επιτροπής αγώνα πλέον αυξήθηκαν, από 11 που ήταν πριν από δύο χρόνια έγιναν 16 και ορισμένοι από αυτούς που προστέθηκαν είναι από άλλες περιοχές που δεν σχετίζονται με τη διαδρομή του σύγχρονου τρένου. Από περιοχές όπως του Ρωμανού, του Μακρυγιάννη και άλλες. Σύμφωνα με τα μέλη της επιτροπής αγώνα όλο αυτό το περασμένο διάστημα ήρθαν σε επαφές με συλλόγους και κατοίκους άλλων περιοχών και τους εξήγησαν το πόσο αναγκαίο είναι για την Πάτρα να έρθει το τρένο με υπόγεια χάραξη, αλλά και το όραμα για τη δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου.

Γ. Καννελλόπουλος: «Είμαστε σε ετοιμότητα»

«Είμαστε σταθεροί στην θέση μας από την αρχή και αυτή δεν αλλάζει» τονίζει χαρακτηριστικά ο Γιάννης Καννελλόπουλος, πρόεδρος του εκπολιτιστικού συλλόγου του Καστελόκαμπου. «Σταθερή και αμετακίνητη είναι η θέση του δημάρχου. Άλλοι είναι αυτοί που φαίνεται ότι έχουν ξεχάσει την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, όχι ο δήμαρχος. Σε κάθε περίπτωση οι κάτοικοι είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ότι χρειάζεται για να ξεκινήσει η υπόγεια χάραξη από το Ρίο και να αποκτήσει η Πάτρα ένα γραμμικό πάρκο που θα αλλάξει την εικόνα και την αισθητική όλης της παραλιακής της ζώνης.  Μένουμε σε αυτά που είπε ο κ. Καραμανλής, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι εφησυχάζουμε, αντίθετα παραμένουμε σε ετοιμότητα».  

Ν. Κοροναίος: «Δεν θα αιφνιδιαστούμε»

Στο ίδιο μήκος κύματος και πρόεδρος του εκπολιτιστικού συλλόγου της Ζωοδόχου Πηγής Ρίο, Νίκος Κοροναίος.  «Οι πολιτικοί κάνουν τη δουλειά τους και βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Εμείς παραμένουμε σε ετοιμότητα και επιφυλακή. Δεν πρόκειται να αιφνιδιαστούμε. Ο δήμαρχος μπορεί να δήλωσε ότι είναι ικανοποιημένος από τα όσα είπε ο υπουργός, όμως είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι βρίσκεται σε ετοιμότητα και αυτός.

Από την αρχή άλλωστε η δημοτική αρχή είναι μαζί μας σε αυτόν τον αγώνα που έχουμε ξεκινήσει και αυτό δεν αλλάζει, ενώ το θετικό είναι ότι ολοένα και περισσότερες περιοχές της Πάτρας εντάσσονται στο πλευρό μας, με τον αριθμό των συλλόγων που συνθέτουν την επιτροπή να αυξάνεται συνεχώς».

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα