Πάτρα: Ο Μίτος… της Ναυαρίνου! Η γραφειοκρατία έχει μπλοκάρει τη διάνοιξη –Το έργο συνδέεται με την αντιδρόμηση της Κανακάρη

23.02.2021 / 10:09
129583857_3914417465264422_5804035802331847664_o

Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις των υπηρεσιών του Δήμου Πατρέων με τους ιδιοκτήτες των δύο ακινήτων που μέχρι τώρα έχουν «φρενάρει» τις εργασίες για να προχωρήσει η διάνοιξη της Ναυαρίνου.

Η Ναυαρίνου στο νέο κυκλοφοριακό χάρτη της Πάτρας όπου κυρίαρχα στοιχεία του είναι η αντιδρόμηση της Κανακάρη και της Κορίνθου, αλλά και η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος, θα έχει διαφορετική κατεύθυνση και θα είναι το τέρμα της Κανακάρη που θα αποτελεί μία από τις κύριες εισόδους στην αστική ζώνη της αχαϊκής πρωτεύουσας.

Ωστόσο, η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, για να προχωρήσει η διάνοιξη της Ναυαρίνου, είχε σταματήσει εξαιτίας δύο ακινήτων τους  ιδιοκτήτες των οποίων αναζητούσαν για αρκετό καιρό  τα στελέχη των υπηρεσιών του Δήμου, προκειμένου να έρθουν σε συμφωνία μαζί τους.

Το όλο θέμα πήρε ακόμα μία πιο περίπλοκη εξέλιξη αφού, οι ιδιοκτήτες των ακινήτων, όπως αποδείχτηκε μέσα από την έρευνα που έκαναν ο δημοτικές υπηρεσίες, δεν έμειναν στην Ελλάδα, αλλά στο εξωτερικό (ο ένας στις ΗΠΑ και ο άλλος σε χώρα της Ευρώπης).

Παράλληλα, υπήρχαν και ορισμένα κληρονομικά θέματα τα οποία δεν είχαν ξεκαθαριστεί. Όλα αυτά ήταν αρκετά χρονοβόρα στο να προχωρήσει το έργο της διάνοιξης της Ναυαρίνου και συνεχίζουν να είναι από τη στιγμή που οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν τελειώσει.

Ο νομικός σύμβουλος του Δήμου Πατρέων βρίσκεται σε συνεχές επαφές με τους ιδιοκτήτες, ενώ παράλληλα με τη διεύθυνση του πολεοδομικού σχεδιασμού, συμπληρώνουν τον φάκελο που θα κατατεθεί για να φτάσουμε στο «πράσινο φως», που θα δώσει την δυνατότητα για να αποκτήσει η νέα Κανακάρη τον τερματισμό της.

Σύμφωνα με την αρμόδια Αντιδημαρχία, τα δύο αυτά ακίνητα είναι η μοναδική εκκρεμότητα που απομένει για να ξεκινήσουν οι εργασίες της διάνοιξης της Κανακάρη και έτσι να κλείσει ο δήμος το ένα από τα μέτωπα της αντιδρόμησης της συγκεκριμένη οδού.

Οι διαμαρτυρίες κατοίκων

Γιατί υπάρχει και άλλο, ακόμα μεγαλύτερο που αφορά επί της ουσίας την αφετηρία της Κανακάρη, στην άλλη πλευρά της αστικής ζώνης, με τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της περιοχής  να υποστηρίζουν ότι αυτό το έργο δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη. 

Όπως λένε από την πρώτη στιγμή που το θέμα της αντιδρόμησης έχει απασχολήσει τα δημοτικά τεκταινόμενα η Κανακάρη δεν μπορεί να έχει τον ρόλο της εισόδου στην Πάτρα και το ζήτημα αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα στον κυκλοφοριακό και γενικότερα στην ομαλή λειτουργία του κέντρου της πόλης.

Από τη μεριά του ο Δήμος έχει ξεκαθαρίσει από την αρχή ότι η αντιδρόμηση της Κανακάρη και της Κορίνθου θα προχωρήσει αφού αυτό προβλέπει το σχέδιο Δοξιάδη το οποίο άλλωστε είχε κατατεθεί στον φάκελο για την χρηματοδότηση του έργου της αστικής ανάπλασης από το ΕΣΠΑ.

Τέλος του μήνα η μελέτη

Οι εργασίες για την αντιδρόμηση των δύο οδών έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και αυτό  που περιμένουν στη Μαιζώνος για να μπουν στην τελική ευθεία των αλλαγών που έρχονται στον χάρτη, είναι τη μελέτη από το ιδιωτικό συγκοινωνιακό γραφείο στο οποίο ο δήμος την έχει αναθέσει.

Η μελέτη αυτή θα δίνει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που προκύπτουν, αλλά και λύσεις στα προβλήματα που ενδέχεται να υπάρξουν από αυτές τις αλλαγές , αλλαγές που δεν αφορούν φυσικά μόνο την Κανακάρη κα την Κορίνθου, αλλά μία σειρά από οδούς (Αγίας Σοφίας, Κωνσταντινοπόλεως, Καρόλου, Έλληνος Στρατιώτου κτλ) που περιλαμβάνονται στις παρεμβάσεις που θα γίνουν.

Εξάλλου, η μελέτη θα απαντά στο κυριότερο ζήτημα που έχει τεθεί στη διέλευση δηλαδή των αστικών λεωφορείων του ΚΤΕΛ. Θυμίζουμε ότι το ΚΤΕΛ έχει τονίσει ότι τα λεωφορεία του δεν θα διέρχονται από την νέα Κανακάρη, ενώ έχει απορριφθεί η πρόταση για την ήπια πεζοδρόμηση της Μαιζώνος από την οποία θα περνούν τα οχήματα της εταιρείας.

Σύμφωνα με τον Δήμο η παράδοση της μελέτης έχει καθυστερήσει και λόγω της απαγόρευσης της κυκλοφορίας στο διάστημα της πανδημίας, καθώς για να προχωρήσει σε ασφαλή συμπεράσματα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη όλοι οι παράγοντες, κάτω από συνθήκες κανονικότητας και όχι κάτω από καραντίνα όπου η κίνηση είναι μειωμένη.

Πάντως, στη Μαιζώνος ευελπιστούν ότι αυτή τη φορά θα έχουν στα χέρια τους τη μελέτη, το αργότερο μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου, έτσι ώστε να την καταθέσουν στη συνέχεια στο δημοτικό συμβούλιο και να ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ: Πολύπλοκες και χρονοβόρες οι διαδικασίες

Πάτρα: Ο Μίτος… της Ναυαρίνου! Η γραφειοκρατία έχει μπλοκάρει τη διάνοιξη –Το έργο συνδέεται με την αντιδρόμηση της Κανακάρη 2

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού Μιχάλης Αναστασίου, μιλώντας στον «Νεολόγο» για το θέμα της διάνοιξης της Ναυαρίνου τονίζει:

«Είναι μία από τις προτεραιότητες που έχει θέσει η Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού έτσι ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την διάνοιξη του δρόμου αυτού που θα αποτελεί το τέρμα της Κανακάρη.

Όμως οι διαδικασίες αυτές είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες, δεν εξαρτάται μόνο από τις υπηρεσίες του Δήμου και δεν μπορώ να θέσω έναν χρονικό προσδιορισμό όπου όλα θα είναι έτοιμα για να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Πιστεύω, ωστόσο, ότι είναι ένα ζήτημα που θα δρομολογηθεί άμεσα. Τέλος, σε ότι αφορά τη μελέτη που περιμένουμε από το ιδιωτικό γραφείο υπήρξαν δυσκολίες λόγω της κατάστασης της πανδημίας και της απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Θέλω όμως να πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του νέου μήνα η μελέτη θα είναι έτοιμη».

Κ.Α.

(από εφημερίδα Νεολόγος των Πατρών)

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα