Πάτρα: Μαθητές ειδικών αναγκών σε αίθουσες “κλουβιά” εν μέσω πανδημίας

18.11.2020 / 20:26
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
γκο 1

Ένα χρόνιο πρόβλημα αντιμετωπίζει το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Πάτρας (ΕΝΕΕΓΥΛ) που τώρα με τον κορωνοϊό γίνεται οξύτατο και άκρως επικίνδυνο

 Το ΕΝΕΕΓΥΛ Πάτρας παρόλο που αποτελεί ενιαία και αυτόνομη σχολική μονάδα, από την αρχή της λειτουργίας του στεγάζεται σε δύο διαφορετικά κτήρια αντιδιαμετρικά, στις δύο άκρες της πόλης μας (Ανθούπολη και Μπεγουλάκι).

 Ωστόσο, πέρα από τα προβλήματα που δημιουργεί η ‘διάσπαση’ της σχολικής μονάδας, κανένα από τα δύο κτήρια δεν πληροί ούτε καν τις στοιχειώδεις προδιαγραφές ενός κτηρίου που στεγάζει μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες.

Ειδικότερα:

Το ΕΝΕΕΓΥΛ Πατρών απαριθμεί, συνολικά 172 μαθητές και 65 εκπαιδευτικούς, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Το κτήριο της Ανθούπολης έχει 87 μαθητές, ενώ το κτήριο στο Μπεγουλάκι έχει 85 μαθητές.

Οι αίθουσες είναι υπερβολικά μικρές για τους αναλογούντες μαθητές (μέσος όρος τετραγωνικών αίθουσας 10 τ.μ. με αριθμό μαθητών από 4 έως 8 και επιπλέον ο εκπαιδευτικός), ενώ κάποιες έχουν ελλιπή ή και καθόλου εξαερισμό. Και βέβαια σε καμία περίπτωση δε μπορούν να εφαρμοστούν μέτρα πρόληψης όπως το 1,5 μ. απόσταση ανάμεσα στους μαθητές, ούτε καν το ένας μαθητής ανά θρανίο.

Ακόμα και οι κοινοί χώροι (είσοδος και διάδρομος) είναι τόσο στενοί που δε μπορεί να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός των μαθητών ενώ η είσοδος και έξοδός τους αυξάνει τον βαθμό επικινδυνότητας ούτως ή άλλως.

Αντίστοιχα το προαύλιο είναι και αυτό πολύ μικρό για τις ανάγκες του σχολείου, τόσο που ακόμα και μετά την εφαρμογή του περιορισμού χώρου ανά τμήμα δεν μπορούν να τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις.

Ας σημειωθεί επίσης ότι υπάρχουν μόνο δύο τουαλέτες για τα αγόρια, δύο για τα κορίτσια και μία για όλους τους εκπαιδευτικούς γεγονός το οποίο αυξάνει και αυτό με τη σειρά του τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού.

Οι αίθουσες δεν επαρκούν και έτσι υπάρχουν συνάδελφοι που δε μπορούν να ασκήσουν τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα (π.χ. λογοθεραπευτής).

Σε περίπτωση βροχής και δεδομένου ότι το στέγαστρο είναι σχεδόν ανύπαρκτο, οι μαθητές αναγκάζονται να μη βγαίνουν έξω στο διάλειμμα αλλά να παραμένουν μέσα στις τάξεις μαζί με τους εκπαιδευτικούς και ως εκ τούτου είναι αδύνατον να εφαρμοστεί ο υποχρεωτικός κατά τον νόμο αερισμό της αίθουσας.

Οι αίθουσες δεν επαρκούν και στην περίπτωση που ένας μαθητής διαπιστώνεται ότι έχει πυρετό ή άλλα συμπτώματα δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος για να απομονώνεται όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, αλλά παραμένει στον διάδρομο.

Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι ιδιαιτερότητες ενός σχολείου που ο πληθυσμός του είναι εξ ολοκλήρου μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και Αναπηρίες. Ειδικότερα:

Η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για τους μαθητές.

Οι μαθητές λόγω του μειωμένου νοητικού δυναμικού τους αλλά και λόγω των ιδιαιτεροτήτων τους παρουσιάζουν δυσκολία τήρησης κοινωνικών κανόνων και εμφανίζουν συμπεριφορές που ευνοούν τη μετάδοση του ιού όπως για παράδειγμα ομιλία πολύ κοντά στο πρόσωπο, εναγκαλισμοί, χρήση σωματικής επαφής στην επικοινωνία. Ας σημειωθεί επιπλέον ότι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών παρουσιάζει ήπια ή έντονη σιελόρροια.

Δυσκολία ή και αδυναμία τήρησης κανόνων υγιεινής τόσο στον χώρο του σχολείου αλλά συχνά και στο οικογενειακό περιβάλλον, που οφείλεται άλλοτε σε εκ φύσεως δυσκολίες των μαθητών (π.χ. νοητική ανωριμότητα ή/και καθυστέρηση) και άλλοτε σε δυσμενές  ψυχοκοινωνικό περιβάλλον.

Δυσκολία τήρησης των περιορισμών που ορίζει το υπουργείο όσον αφορά τον προαυλισμό των μαθητών. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι περιπτώσεις μαθητών π.χ. με αυτισμό, ΔΕΠ/Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα), νοητική καθυστέρηση δεν είναι εύκολο να ακολουθήσουν τέτοιου είδους περιορισμούς και το γεγονός αυτό δημιουργεί εντάσεις στους μαθητές με ποικίλα επακόλουθα τόσο ως προς τη δική τους συναισθηματική κατάσταση αλλά και ως προς τη συμπεριφορά τους προς τους άλλους.

Κατά συνέπεια, η καθημερινότητα στο ΕΝΕΕΓΥΛ Πάτρας γίνεται ολοένα και δυσκολότερη, ενώ έπειτα από τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό εγγραφών (καθώς είναι το μοναδικό ΕΝΕΕΓΥΛ στον νομό και δέχεται μαθητές και από όμορους νομούς) καθίσταται πια ασφυκτική και ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ.

Σε όλα αυτά αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα από το τεράστιο εκπαιδευτικό έργο που γίνεται στο σχολείο, το ΕΝΕΕΓΥΛ είναι μια δομή που αναγνωρίζει τις ανάγκες των μαθητών της και διοργανώνει διαρκώς δράσεις και προγράμματα. Μάλιστα, επί σειρά ετών το σχολείο συμμετέχει σε προγράμματα Erasmus+ που αφορούν τόσο την επιμόρφωση εκπαιδευτικών όσο και μαθητών, ενώ έχει κατακτήσει πολλά βραβεία σε πανελλήνιους διαγωνισμούς περιβαλλοντικών, πολιτιστικών προγραμμάτων αλλά και προγραμμάτων επιχειρηματικότητας.

Είναι ώρα η πολιτεία να δώσει στο σχολείο, στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του τη θέση που του αξίζει!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ για την αξιοπρέπεια και την ασφάλεια την δική μας αλλά κυρίως των μαθητών μας, που δεν διαθέτουν την ικανότητα/δυνατότητα να διεκδικήσουν μόνοι τους τα δικαιώματά τους,

ΑΜΕΣΑ ΝΕΟ ΚΤΗΡΙΟ

ΑΜΕΣΑ ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΡΑ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ

ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΗΘΙΚΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ

ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ…ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ.

Ο Διευθυντής

Οι Σύλλογοι

-Διδασκόντων του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Πάτρας

– Γονέων & Κηδεμόνων του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Πάτρας

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα