Πάτρα: Έτσι θα είναι η μαρίνα mega yacht – Έως και 1.500 θέσεις εργασίας από το 2026

04.02.2024 / 18:00
MARINA

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΓΚΟΛΗΣ

ALEXKOGKOLIS@HOTMAIL.COM

Στον απόηχο της εκτεταμένης συζήτησης για τη δημιουργία -από τον ΟΛΠΑ- της χωροθετημένης μαρίνας mega yacht στην Πάτρα, ο «Νεολόγος» παρουσιάζει σήμερα, σε ψηφιακή μορφή, το πώς αυτή θα είναι στο λιμάνι της Πάτρας, μεταξύ του προβλήτα Αγίου Νικολάου και του προβλήτα στην Άστιγγος.

Θα εκτείνεται σε 27.181 τετραγωνικά μέτρα, με ανώτατη δόμηση τα 5.308τμ, εκ των οποίων τα 3.500 υφίστανται (γεγονός που δεν σημαίνει ότι χτίζονται όλα), όπως αναφέρεται και στο σχέδιο πόλης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Νεολόγου», θα έχουν τη δυνατότητα να ελλιμενιστούν 212 σκάφη. Μπορούν να δημιουργηθούν τουλάχιστον 50 νέες επιχειρήσεις, ενώ προβλέπονται 300 τουλάχιστον άμεσες θέσεις εργασίας και 1200 έμμεσες.

Οι επιχειρήσεις που θα ανοίξουν

Τι προβλέπεται να δημιουργηθεί μεταξύ άλλων; Καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, εμπορικά, γραφεία, τουριστικά, ναυτιλιακών ειδών, ανταλλακτικών, τοπικών προϊόντων, Tύπου, μίνι μάρκετ, καταστήματα παροχής υπηρεσιών, γραφεία ενοικιάσεων (οχημάτων, ποδηλάτων, σκαφών, κλπ), πρακτορεία, καθαριστήρια, χώροι υγιεινής κοινού, κοινόχρηστα πλυντήρια, στεγνωτήρια, βοηθητικοί και αποθηκευτικοί χώροι, χώροι Η/Μ.

Επίσης, προβλέπεται να δημιουργηθούν υπαίθριοι χώροι, πεζόδρομοι, πέργκολες, καθιστικά, χώροι πρασίνου, ενώ θα γίνουν δεντροφυτεύσεις και θα τοποθετηθούν παρτέρια.

Οι δύο πλευρές

Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τη μία, η δημοτική αρχή εκφράζει την έντονη διαφωνία της στην προοπτική δημιουργίας του έργου (μη αποκλείοντας και κινητοποιήσεις), κάνοντας λόγο για εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων που αποκόβουν τους πολίτες από το λιμάνι της πόλης. Η αντιπολίτευση, από την άλλη και οικονομικοί παράγοντες της περιοχής, είναι θετικοί, υπό συγκεκριμένες βέβαια προϋποθέσεις, θεωρώντας πως, το εγχείρημα μπορεί να βοηθήσει στην αναπτυξιακή προοπτική της Αχαϊκής πρωτεύουσας, προσελκύοντας τουρισμό, δημιουργία επιχειρήσεων και νέων θέσεων εργασίας.

«Τεράστια ευκαιρία, για νέα εποχή»

Στο μεταξύ, ο «Νεολόγος» απευθύνθηκε στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ, Παναγιώτη Αναστασόπουλο, θέτοντάς του συγκεκριμένα ερωτήματα, ώστε με τις απαντήσεις του να βοηθήσει στον δημόσιο διάλογο, αν και σημειώνεται πως το δημοτικό συμβούλιο της Πάτρας έχει μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα.

Ποια είναι η διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθηθεί έως την ολοκλήρωση του έργου; Πότε θα έτοιμη η Μαρίνα καλώς εχόντων των πραγμάτων;

Η διαδικασία θα είναι ίδια με όλες τις υπόλοιπες Μαρίνες που θα κατασκευαστούν στη χώρα αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού ευτυχώς ζούμε σε μια Ελλάδα με νόμους και πλαίσια. Μην ξεχνάτε ότι υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία του Λιμανιού μας, δηλαδή της Πάτρας μας, να μπει στη νέα εποχή του! Ήρθε λοιπόν η ώρα για να προχωρήσουμε τις διαδικασίες ώστε, καλώς εχόντων των πραγμάτων να ελπίζουμε ότι το 2026 θα ελλιμενιστούν τα πρώτα μεγάλα σκάφη! Αυτό που προσφέρεται σαν ευκαιρία είναι να ανοίξουμε το λιμάνι στον Πατρινό έτσι ώστε να στρέψει πάλι το βλέμμα του στη θάλασσα. Να αφήσουμε πίσω μας την εσωστρέφεια και επιτέλους να βάλουμε μπροστά μια από τις πολλές αναπτυξιακές στρατηγικές επιλογές, όχι μόνο της πόλης, όχι μόνο της Περιφέρειάς μας, αλλά και της ίδιας της χώρας που είναι ο θαλάσσιος τουρισμός.

Πόσες θέσεις εργασίας δημιουργεί; Τι σημαίνει για την οικονομία, την ανάπτυξη και τον Τουρισμό στην πόλη και στο λιμάνι της;

Μια πολύ συντηρητική εκτίμηση είναι ότι προβλέπονται 353 άμεσες θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης. Επιπλέον αυτών πάνω από 1200 έμμεσες. Φυσικά αυτές αυξάνονται ανάλογα με τις υπηρεσίες και ανέσεις που μπορεί να προσφέρει μια Μαρίνα. Κι αυτό όπως καταλαβαίνετε αλλάζει ριζικά την οριζόντια οικονομία μιας πόλης όπως η Πάτρα. Μην ξεχνάτε φυσικά και το χώρο διαχείμασης σκαφών (dryberth) στο Νότιο Λιμάνι που θα αποτελέσει και το συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης μας στον τομέα του Θαλάσσιου Τουρισμού με 30 άμεσες και εκατοντάδες έμμεσες θέσεις εργασίας, τονώνοντας την απασχόληση και τις τοπικές επιχειρήσεις μας. Σε συνδυασμό με τα υδροπλάνα (καλοκαίρι του 2024) και την επερχόμενη κρουαζιέρα (2026) ο στρατηγικός σχεδιασμός το Λιμάνι της Πάτρας να ανακτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στον θαλάσσιο τουρισμό αρχίζει και παίρνει σάρκα και οστά!

Αυτά μεταφράζονται σε μια πόλη που χαίρεται τη Θάλασσα, μια σχέση που αν θέλετε τη γνώμη μου έχει καθυστερήσει αρκετά να ξαναποκτήσει. Με μια τέτοια επένδυση στο κέντρο της Πάτρας, πολλές πόλεις θα ήθελαν να είναι στη θέση μας, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο. Και πιστέψτε με είναι μοναδική ευκαιρία για όλους μας αλλά περισσότερο για τα παιδιά μας να ξαναστρέψουμε το βλέμμα στη Θάλασσα. Κάθε παιδί που ασχολείται με το ναυταθλητισμό γλυτώνει από άλλες κακοτοπιές κι αυτό πρέπει να το σκεφτούμε σοβαρά, όταν μας δίνεται μια τέτοια δυνατότητα. Κοινή λογική είναι η αναβάθμιση του τουρισμού με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πόλη μας και όχι μόνο, αλλά μην ξεχνάμε και την ερχόμενη εξειδίκευση των Πατρινών στην γαλάζια οικονομία. Πρέπει να σκεφτόμαστε με τους όρους της εποχής μας και να βρίσκουμε τους τρόπους εκείνους για βιώσιμες, ποιοτικές και αναπτυξιακές επιλογές για την πόλη μας. Και μια τέτοια Μαρίνα μόνο τέτοια επιλογή αποτελεί!

Τι απαντάτε στον Δήμο Πατρέων και σε όσους αντιδρούν στη δημιουργία της, με επιχείρημα πως εκεί θα δημιουργηθεί μία ζώνη επιχειρηματικών συμφερόντων εις βάρος της Πάτρας;

Αρχικά για να απαντήσουμε ως ΟΛΠΑ, στο Δήμο Πατρέων, θα περίμενε κανείς ότι θα μας ρωτούσε έστω κάτι. Πχ τι σκεφτόμαστε να κάνουμε, πώς το σκεφτόμαστε, τι όραμα έχουμε – αν έχουμε για αυτή την επένδυση, και άλλες τέτοιες λεπτομέρειες,αναπτυξιακές, περιβαλλοντικές τεχνολογικές, για να μπορέσουμε να του εκθέσουμε τα δεδομένα μιας τέτοιας κίνησης. (Και φυσικά να τα μοιραστούμε κιόλας για την επισκευή της υφιστάμενης που του έχει παραχωρηθεί στον Πελεκάνο). Να γίνουν κατανοητά στους τοπικούς άρχοντες, του πώς θα απολαμβάνουμε το θαλάσσιο μέτωπο σε ένα σύγχρονο ελεύθερο στον Πατρινό, να περπατήσει ή ποδηλατίσει, περιποιημένο και όμορφο ευρωπαϊκό περιβάλλον! Επίσης θα πω ότι μια βόλτα για καφέ στη Μαρίνα Φλοίσβου στην Μαρίνα Λεμεσού, στην Αγία Νάπα, στη Βαρκελώνη, το Κάπρι ή ακόμη και στην Κροατία και το Μαυροβούνιο ίσως μας διαφώτιζαν περισσότερο! Σκεφτείτε πόσα Πατρινόπουλα θα ασχοληθούν με τον ναυταθλητισμό, πόσες διεθνείς εκδηλώσεις θα μπορέσουν να φιλοξενηθούν στην πόλη μας, πόσες οικογένειες θα περάσουν όμορφες στιγμές και πόσοι άνθρωποι θα βρουν δουλειά! Ποιοτική δουλειά με πολύ καλές απολαβές!

Είναι όμως ένα γνώρισμα αυτής της πόλης ότι δεν μιλάμε μεταξύ μας. Και ίσως αυτός είναι κι ο λόγος που στην Πάτρα, έχουμε ακόμη αυτή την ανεργία, και οι ευκαιρίες για εμάς αλλά και τα παιδιά μας υπολείπονται άλλων πόλεων όχι μόνο της υπόλοιπης Ευρώπης αλλά και της Ελλάδας. Όσον αφορά τις ζώνες επιχειρηματικών συμφερόντων, απαντάμε ότι ζούμε στο 2024, κι εμείς σαν ΟΛΠΑ σκεφτόμαστε και δρούμε με όρους της εποχής μας. Είμαι βέβαιος ότι όπως και το Νότιο Πάρκο που δημιούργησε, κατασκεύασε και παραχώρησε ο ΟΛΠΑ στον Δήμο και τώρα το απολαμβάνουν οι Πατρινοί, έτσι θα απολαμβάνουν και τον πανέμορφο χώρο της νέας Μαρίνας με το πράσινο, τις έξυπνες λύσεις, την εστίαση και τις θέσεις εργασίας όπως σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα