Παρασκευή, 15.01.2021, 8:24 πμ

Πάτρα: Εισπρακτικές και δικηγορικά γραφεία… «θηλιά» στο λαιμό οφειλετών

04.01.2021 / 8:12
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
εισπρακτικές-840x440-1

Σε εφιάλτη έχει εξελιχθεί για πολλούς Πατρινούς, η δράση εισπρακτικών και δικηγορικών εταιρειών, εν μέσω κορωνοϊού και οικονομικής κρίσης, για ληξιπρόθεσμες οφειλές σε τράπεζες, εταιρείες κινητής, πώλησης καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών κ.α.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ένας στους τρεις

Θ. Ζούπας: «Απαράδεκτος και προσβλητικός ο τρόπος προς τους οφειλέτες»

Ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου της Πάτρας, Αθανάσιος Ζούπας αποκρυσταλλώνει παραμέτρους του νομοθετικού πλαισίου και αποσαφηνίζει τα δικαιώματα και τις απαιτήσεις των οφειλετών.

 «Η παρέμβαση των Εταιρειών αφορά αποκλειστικά και μόνο στην ενημέρωση του δανειολήπτη για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών του και τη διαπραγμάτευση του χρόνου, του τρόπου και των λοιπών όρων αποπληρωμής αυτών, κατ` εντολή και για λογαριασμό των δανειστών – Τραπεζών» λέει ο κ. Ζούπας στον «Ν». «Πριν η Τράπεζα αναθέσει σε εισπρακτική εταιρεία την ενημέρωση για κάποια ληξιπρόθεσμη οφειλή, θα πρέπει να έχει ενημερώσει τον οφειλέτη για την διαβίβαση δεδομένων του στην εταιρεία.

Υπάρχουν κανόνες για τη λειτουργία των εισπρακτικών εταιρειών. Για παράδειγμα δεν επιτρέπεται να απειλούν τηλεφωνικά, να προσβάλλουν το δανειολήπτη, να τον παραπλανούν να ασκούν ψυχολογική ή άλλη βία. Ούτε βέβαια να δυσφημίζουν τους δανειολήπτες σε οικογενειακά τους πρόσωπα ή στο εργασιακό περιβάλλον ή να απειλούν ότι θα κάνουν κάτι τέτοιο. Πρέπει να συστήνονται τηλεφωνικά και ο δανειολήπτης να αντιλαμβάνεται με ποιόν πραγματικά μιλάει και όχι να παριστάνουν τους υπαλλήλους της τράπεζας, δικηγόρους, δικαστικούς επιμελητές κ.λ.π.

 Στην αρχή της πανδημίας είχαν ανακοινωθεί μέτρα για τους  πληττόμενους από την πανδημία δανειολήπτες τα οποία όμως εξ όσων γνωρίζω, δεν είχαν νομοθετηθεί. Ήταν απλά μία συμφωνία των Υπουργών, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, και κ. Χρήστου Σταϊκούρα με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών και την Ένωση Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις την οποία δεν προέκυπτε νομοθετική υποχρέωση συμμόρφωσης. Την πρώτη περίοδο της πανδημίας, υπήρχε κάποια συμμόρφωση των εισπρακτικών εταιριών. Τώρα έχουν αρχίσει και “ενοχλούν” τους δανειολήπτες.

Καλό είναι να γνωρίζουν οι δανειολήπτες τα δικαιώματά τους, γιατί ο τρόπος με τον οποίο τους συμπεριφέρονται πάρα πολλές φορές είναι απαράδεκτος και προσβλητικός.

Σε περίπτωση παράβασης των παραπάνω οι εταιρίες και οι δανειστές υποχρεούνται σε καταβολή χρηματικής αποζημίωσης λόγω ηθικής βλάβης.

Ήδη τα δικαστήρια τα τελευταία χρόνια έχουν εκδώσει αποφάσεις υπέρ δανειοληπτών και καταδικάζουν τις τράπεζες και τις εταιρίες σε χρηματική αποζημίωση που φτάνει και τα 6.000 ευρώ.

Εκτός των παραπάνω εταιρειών ενημέρωσης, πολύ συχνά οι τράπεζες συνεργάζονται με δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες που αναλαμβάνουν να καλούν τους οφειλέτες.  Οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρείες, δεν υπάγονται στον σχετικό νόμο κι επομένως δεν ισχύουν γι’ αυτούς οι υποχρεώσεις και περιορισμοί που αναφέραμε. Επιτρέπεται να καλούν τους οφειλέτες τηλεφωνικά μία φορά, για να τους ενημερώσουν σχετικά με τις οφειλές τους και να εξετάσουν τη δυνατότητα εξωδικαστικής ρύθμισης. Εάν δεν γίνει ο διακανονισμός ο δικηγόρος ή η δικηγορική εταιρεία δεν μπορεί να τον καλεί επανειλημμένα, αλλά πλέον θα μπορεί να τον ειδοποιεί μόνο εγγράφως με εξώδικο ή να προχωρήσει σε κάθε άλλη νόμιμη διαδικασία. Σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων αυτών, οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρείες ελέγχονται για πειθαρχικό παράπτωμα και τους επιβάλλονται οι αντίστοιχες ποινές που προβλέπονται από τον Κώδικα Δικηγόρων».

Πατρινούς έχει πλέον ληξιπρόθεσμες οφειλές, αφού λόγω της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης συσσωρεύονται χρέη και η αποπληρωμή τους είναι δυσκολότερη, λόγω των αρνητικών οικονομικών συνθηκών και της δυσκολίας στις μετακινήσεις.

Σύμφωνα με το νόμο 3758/2009 που ρυθμίζει το πλαίσιο δράσης των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, απαγορεύονται οι αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές, με απαραίτητο συστατικό την ευπρέπεια, τη συναλλακτική ευθύτητα, την ειλικρίνεια και τον σεβασμό απέναντι στους πολίτες.

Πολλά από τα παραπάνω όμως δεν εφαρμόζονται στην πράξη.

Α. Κογκόλης

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΝΕΟΛΟΓΟ