Πάτρα: Δεν πείθει το ολοήμερο –Ούτε μισά από τα 148 δεν θα λειτουργήσουν

18.09.2022 / 11:00
OLOHMERA

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

antrekoll@hotmail.com

Ούτε τα μισά από τα 148 ολοήμερα σχολεία που είχαν αρχικά οριστεί στην Αχαΐα για το διευρυμένο ωράριο, δεν πρόκειται τελικά να πάρουν μέρος στην πειραματική εφαρμογή του σχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τη νέα σχολική χρονιά.Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό το ωράριο διευρύνεται για τα συγκεκριμένα σχολεία στις 5.30 το απόγευμα. Όμως, με βάση τις εκτιμήσεις και τα μηνύματα που έχουν πάρει μέχρι ώρας τα στελέχη των εκπαιδευτικών φορέων της περιοχής και οι εκπαιδευτικοί από τα 124 δημοτικά και τα 24 νηπιαγωγεία, είναι ζήτημα αν τελικά προχωρήσουν στο διευρυμένο ωράριο τα 50 από αυτά.Ακριβής αριθμός δεν υπάρχει για την ώρα αφού η διαμόρφωση των ολοημέρων που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αιτήσεις και το ενδιαφέρον των γονέων, είναι σε εξέλιξη, όμως, όπως παραδέχτηκε και ο διευθυντής της Περιφερειακής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, μιλώντας στον Max Fm, η συμμετοχή δείχνει να είναι περιορισμένη.

Αβεβαιότητα από τους γονείς

Οι γονείς, τουλάχιστον στην Πάτρα και στην Αχαΐα, δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη θέρμη για να πάρουν το παιδί τους από το σχολείο στις 5.30 το απόγευμα.  Ο «Νεολόγος» των Πατρών μίλησε με γονείς και εκπαιδευτικούς για τα αίτια του περιορισμένου ενδιαφέροντος σε αυτό το διευρυμένο ωράριο.Αυτό που εισέπραξε είναι ότι υπάρχει μία αβεβαιότητα και ανησυχία από πλευράς γονέων, κατά πόσο μπορεί να τραβήξει αυτό το ωράριο κατά της διάρκειας της σχολικής χρονιάς, με δεδομένο ότι υπάρχει και η κακή παράδοση των περασμένων ετών όπου οι ώρες ήταν λιγότερες όμως εν τούτοις, αρκετά σχολεία που ήταν ολοήμερα, δεν κατάφεραν ουσιαστικά να λειτουργήσουν έτσι. Υπάρχει δηλαδή μία έλλειψη εμπιστοσύνης πλέον προς τον θεσμό του ολοημέρου από τους γονείς.

Αδυναμίες σε υποδομές

Εκτός αυτού υπάρχει και μια έκδηλη ανησυχία για τις ελλείψεις σε υποδομές που χαρακτηρίζουν τις περισσότερες από τις σχολικές μονάδες της περιοχής.Δίχως δηλαδή να έχουν ειδικές αίθουσες ψυχαγωγίας και αναψυχής, μελέτης, σίτισης ή  γυμναστήρια και όλα τα σχετικά που διαθέτουν οι αντίστοιχες ευρωπαϊκές σχολικές μονάδες των χωρών της Ευρώπης από τις οποίες προσπάθησε να υιοθετήσει το όλο σχέδιο του διευρυμένου ωραρίου το υπουργείο.Συν τοις άλλοις, η Πάτρα φαίνεται ότι δεν έχει φτάσει ακόμα να είναι στο επίπεδο της Αθήνας. Οι αποστάσεις είναι μικρές και έτσι ακόμα και αν ένας γονιός σχολάσει από την εργασία του μετά το μεσημέρι, έχει τα περιθώρια για να πάρει το παιδί του από το σχολείο στις 3 ή στις 4 το απόγευμα, ανάλογα με το ωράριο που έχει το κάθε ολοήμερο.

Το σύνδρομο της «μάνας»

Με λίγα λόγια από τη μία το διευρυμένο ωράριο δεν πείθει για την αναγκαιότητα του (αυτά περί δημοσιογραφικού μάλλον ακούγονται αστεία), από την άλλη δεν είναι κάτι που χρειάζεται σε τόσο μεγάλο βαθμό για ένα ζευγάρι εργαζόμενων γονιών που ζει στην Πάτρα.Άλλωστε, υπάρχει και το σύνδρομο της ελληνικής οικογένειας που δύσκολα μπορούν να το καταλάβουν οι Ευρωπαίοι. Ο Έλληνας γονιός θέλει το παιδί του να είναι όσο το δυνατόν περισσότερες ώρες κοντά του. Έτσι με βάση πάντα τις εκτιμήσεις ελάχιστα θα είναι τα σχολεία στην Πάτρα που θα σχολάνε στις 5.30 το απόγευμα. Οι γονείς που γράφουν το παιδί τους σε ένα ολοήμερο θα μπορούν να το πάρουν στις 16:00  για τα νηπιαγωγεία και στις 3 ή στις 4 το απόγευμα για τα δημοτικά. Ότι ίσχυε δηλαδή.

Τα κενά σε ειδικά μαθήματα 

Πάντως, είναι γεγονός ότι με τις προσλήψεις που έκανε το υπουργείο Παιδείας κυρίως για να πετύχει το πειραματικό σχέδιο του διευρυμένου ωραρίου, τα κενά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς, στα σχολεία της περιοχής είναι ελάχιστα. Υπάρχουν όμως κενά σε ειδικά μαθήματα. Για παράδειγμα με βάση τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών φαίνεται ότι στην θεατρική αγωγή υπάρχουν 10 κενά, άλλα 15 στα καλλιτεχνικά, αλλά 20 στην πληροφορική (10 στην μειωμένη και 10 στην πλήρης) και διάφορά άλλα μεμονωμένα σε επιμέρους ειδικά μαθήματα (μουσική, γυμναστική κτλ).Τα περισσότερα κενά παρατηρούνται στην παράλληλη στήριξη με τουλάχιστον 35, πάνω από 30 είναι τα κενά και στις τάξεις υποδοχής – ΖΕΠ, ενώ κοντά στα 20 είναι τα κενά στα τμήματα ένταξης ειδικής αγωγής σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης ξεχωριστά.

Πάτρα: Δεν πείθει το ολοήμερο –Ούτε μισά από τα 148 δεν θα λειτουργήσουν 3

Νίκος Θεοδωρόπουλος: «Ολοήμερα σχολεία, όχι παιδοφυλακτήρια»

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας Νίκος Θεοδωρόπουλος αναφέρει: «Δεν υπάρχει καμία απροθυμία από πλευράς συναδέλφων να πάρουν μέρος στο διευρυμένο ωράριο και στα ολοήμερα.  Μη ξεχνάμε ότι για τον θεσμό των ολοημέρων οι συνδικαλιστικοί φορείς των εκπαιδευτικών ήταν αυτοί που αγωνίστηκαν για να πετύχουν την καθιέρωση του. Το ζήτημα είναι εμείς θέλουμε ολοήμερα σχολεία και όχι παιδοφυλακτήρια. Ζητάμε δηλαδή την ανάλογη οργάνωση και τις υποδομές για να μπορεί ένα σχολείο να λειτουργεί τόσες ώρες, μη χάνοντας τον εκπαιδευτικό του ρόλο».

Πάτρα: Δεν πείθει το ολοήμερο –Ούτε μισά από τα 148 δεν θα λειτουργήσουν 4

Τίμος Πατρινός: «Δεν υπάρχει διάθεση για την ενίσχυση του θεσμού»

Ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων της Πάτρας, Τίμος Πατρινός,  τονίζει: «Ο θεσμός των ολοήμερων σχολείων θα μπορούσε να επιτύχει χωρίς να υπάρχουν τα προβλήματα που παρατηρούνται κάθε χρόνο, αρκεί το κράτος και η πολιτεία να είχε τη διάθεση να τα ενισχύσει, τόσο σε έμψυχο δυναμικό, όσο και σε υποδομές. Τη διάθεση αυτή δεν την έχει, ανεξάρτητα το πλαίσιο του ωραρίου. Το μεγάλο πρόβλημα σε ότι αφορά τα ολοήμερα το αντιμετωπίζουν τα νηπιαγωγεία και ειδικότερα αυτά που είναι απομονωμένα, χωρίς να συστεγάζονται σε σχολικά συγκροτήματα δημοτικών».

*Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νεολόγος

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα