Του Ανδρέα Κολλιόπουλου
Η κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους της Πάτρας αν είναι μία ταλαιπωρία για τους οδηγούς που έχουν το τιμόνι ενός μικρού αυτοκινήτου, σκεφτείτε τι μπορεί να είναι για τους οδηγούς των λεωφορείων που έχουν να διαχειριστούν ένα όχημα που φτάνει κατά μέσο όρο τα δώδεκα μέτρα.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα των οδηγών του Αστικού ΚΤΕΛ δεν είναι άλλο από την παράνομη στάθμευση και κυρίως τα διπλοπαρκαρισμένα που συναντούν πλέον σε όλους τους δρόμους του κέντρου και όχι μόνο σε αυτούς.
Τα διπλοπαρκαρισμένα τους κάνουν στην κυριολεξία την ζωή πιο δύσκολη αφού επηρεάζουν ουσιαστικά τις συνθήκες εργασίες κάτω από τις οποίες δουλεύουν, μεγαλώνοντας το άγχος και την ανησυχία που έχει πάντα ένας οδηγός όταν γνωρίζει ότι στο… τιμόνι του έχει στα χέρια του τη ζωή δεκάδων επιβατών.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, σύμφωνα με τους οδηγούς του Αστικού ΚΤΕΛ με τους οποίους μίλησε ο «Ν» εντοπίζεται στους τρεις κεντρικούς δρόμους της Πάτρας, στην Μαιζώνος, στην Κορίνθου και στην Γούναρη από τους οποίους περνάει το 90% των δρομολογίων που κάνουν.
Η ακτίνα της Μαιζώνος
Το κακό με τα διπλόπαρκαρισμένα αυτοκίνητα ξεκινάει από την Μαιζώνος, αμέσως μετά την Κωνσταντινουπόλεως και την διασταύρωση με την Καρόλου και συνεχίζεται έως στο τέρμα της, περνώντας από την Τριών Ναυάρχων και φτάνοντας έως στο ύψος της Παπαφλέσσα.
Σε πολλά σημεία της ακτίνας αυτής υπάρχουν σε καθημερινή βάση δεκάδες διπλοπαρκαρισμένα όπου στην καλύτερη περίπτωση τα λεωφορεία ίσα που καταφέρνουν να περάσουν τσίμα – τσίμα. Στη χειρότερη απλά δεν περνάνε και αναγκάζονται να καλέσουν την τροχαία για να πάνε τον κόσμο στον προορισμό του.
Ο δρόμος της Κορίνθου
Η άλλη ακτίνα που υπάρχει σοβαρό πρόβλημα για τους οδηγούς των λεωφορείων έχει να κάνει με την Κορίνθου, κυρίως από το ύψος της Παπαφλέσσα έως στην Γούναρη. Ο δρόμος στο τμήμα αυτό της Κορίνθου είναι στενός για ένα όχημα δώδεκα μέτρων και γίνεται ακόμα πιο στενός όταν υπάρχουν διπλοπαρκαρισμένα. Κάθε μέρα δηλαδή.
Από την Γούναρη και μετά ο δρόμος της Κορίνθου γίνεται πιο φαρδύς, η οδήγηση είναι πιο εύκολη για τους οδηγούς, όμως, όταν υπάρχουν διπλοπαρκαρισμένα σε διπλή σειρά, σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής (κάτι που τους τελευταίους μήνες γίνεται αρκετά συχνά), υπάρχει ζήτημα.
Κομφούζιο η Γούναρη
Η τρίτη ακτίνα αφορά την λεωφόρο της Γούναρη, ένα ακόμα δρόμο από τον οποίο περνάνε σε καθημερινή βάση δεκάδες λεωφορεία, διαφόρων γραμμών του Αστικού ΚΤΕΛ. Η Γούναρη είναι ως γνωστόν διπλής κατεύθυνσης και αυτό σημαίνει ότι τα πράγματα για τους οδηγούς του Αστικού ΚΤΕΛ είναι ακόμα πιο δύσκολα.
Η Γούναρη εδώ και αρκετούς μήνες είναι γεμάτη από διπλοπαρκαρισμένα από την αρχή έως στο τέλος της, δηλαδή από το ύψος της Όθωνος Αμαλίας έως και την Καλαβρύτων τόσο στην άνοδο, όσο και στην κάθοδο. Οι οδηγοί έτσι αναγκάζονται έτσι να… πατάνε πολλές φορές στην άλλη λωρίδα για να μπορέσουν να περάσουν και να συνεχίσουν το δρομολόγιο τους. Αν γίνει όμως μια σύγκρουση με όχημα που έρχεται από την άλλη πλευρά ο νόμος δεν τους καλύπτει, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει.
Έξω από το κέντρο
Πέρα όμως από την Μαιζώνος, την Γούναρη και την Κορίνθου η κατάσταση είναι δύσκολη για τους οδηγούς του Αστικού ΚΤΕΛ και σε οδούς έξω από το κέντρο. Τα βασικά σημεία – οδοί είναι η Ιεροθέου (μπροστά από το Σκαγιοπούλειο), η πλατεία Ελευθερίας, η Σμύρνης, η Ζακύνθου, η Ακρωτηρίου (κυρίως στην έξοδο αυτής), αλλά και η Ελευθερίου Βενιζέλου στη συμβολή της με την πλατεία Παπανδρέου. Σε γενικές γραμμές τα σημεία όπου υπάρχει πρόβλημα για τους οδηγούς του Αστικού ΚΤΕΛ εξαιτίας της άναρχης αυτής κατάστασης που επικρατεί στο κυκλοφοριακό είναι πολλά.
Κι αυτό που ζητούν οι οδηγοί, αλλά και το Αστικό ΚΤΕΛ στην προσπάθεια που κάνει για να εξυπηρετήσει καλύτερα το επιβατικοί κοινό και να βελτιώσει τις υπηρεσίες του σε μία πόλη που κατά κοινή ομολογία έχει αρκετά καλή συγκοινωνία σε σύγκριση με άλλα αστικά κέντρα, είναι να γίνει επιτέλους κάτι από τις αρμόδιες αρχές, τόσο από τον δήμο, όσο και από την τροχαία. Να σταματήσει δηλαδή η αναρχία όπου ο καθένας κάνει ότι του κατέβει και να επανέλθει η κανονικότητα και η λογική στους δρόμους της Πάτρας.
Κώστας Μαρατάγκας (οδηγός και ιδιοκτήτης λεωφορείου)
«Υπάρχει σοβαρό θέμα με τα διπλό- παρκαρισμένα. Η καθυστέρηση εξαιτίας της κατάστασης αυτής φτάνει κατά μέσο όρο τα δέκα με δεκαπέντε λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι εκεί που είναι να κάνουμε στο οχτάωρο μας συγκεκριμένο αριθμό δρομολογίων κάνουμε λιγότερα.
Ένα ακόμα θέμα είναι οι θέσεις που καταλαμβάνουν παρανόμως τα οχήματα σε στροφές κομβικών δρόμων του κέντρου. Η τροχαία έχει δείξει ανοχή, ενώ ο δήμος από την πλευρά του δεν έχει δώσει τις απαιτούμενες λύσεις».
Κωνσταντίνος Σιδέρης (οδηγός και ιδιοκτήτης λεωφορείου)
«Έχουμε δει οδηγούς που έχουν κλείσει τον δρόμο να βγαίνουν από εμπορικά καταστήματα ή ακόμα και από καφέ. Το ζήτημα είναι ότι με την κατάσταση αυτή τα δρομολόγια πάνε με καθυστέρηση.
Εμείς αναγκαζόμαστε και χάνουμε το διάλειμμα μας, όμως το κυριότερο είναι τα παράπονα που δεχόμαστε από το επιβατικό κοινό χωρίς εμείς να φταίμε σε κάτι. Πρέπει να σταματήσει αυτή η κατάσταση. Στην Πάτρα καταστρέφουν ακόμα και τις κορύνες, ενώ δεν υπάρχει λεωφορειόδρομος όπως σε άλλες μεγάλες πόλεις»