Πάτρα: Αντέχουν τα μίνι μάρκετ, «αναστενάζουν» ψιλικατζίδικα και περίπτερα

13.12.2020 / 14:10
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
ΜΙΝΙ ΜΑΡΚΕΤ 1

Στα σούπερ μάρκετ γίνεται ένας μικρός χαμός και σε αυτό το δεύτερο lockdown.

Άλλωστε όπως έχει ειπωθεί από πολλούς παράγοντες της αγοράς, ο μεγάλος κερδισμένος της πανδημίας είναι το λιανικό εμπόριο τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης. Ισχύει όμως αυτό και για τον κλάδο των μίνι μάρκετ, των παντοπωλείων, των ψιλικατζίδικων και των περιπτέρων;

Ο «Νεολόγος» μίλησε με τους επαγγελματίες του κλάδου και μέτρησε τα υπέρ και τα κατά. Κυρίως τα κατά.

Το πρώτο συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι τα μαγαζιά αυτού του είδους που βρίσκονται σε συνοικίες της Πάτρας, έχουν λιγότερες αρνητικές επιπτώσεις από το lockdown από ό,τι αυτά του κέντρου.

Επιπλέον, τα καταστήματα που το κυριότερο διαθέσιμο είδος τους είναι τα τρόφιμα, αντέχουν παρά την πτώση και τον ανταγωνισμό των μεγάλων σούπερ μάρκετ.

Αντίθετα το ενδιαφέρον του κόσμου είναι αρκετά μικρότερο σε ό,τι αφορά τα ψιλικά είδη και τα είδη που δεν θεωρούνται πρώτης ανάγκης, γεγονός που έχει συνέπειες  για τα καταστήματα που εντάσσονται στην κατηγορία των ψιλικατζίδικων.

Σπ. Κωνσταντόπουλος:  «Έχουν χαθεί οι φοιτητές»

Ο Σπύρος Κωνσταντόπουλος έχει ένα μικρό μίνι μάρκετ με τρόφιμα κα ψιλικά στην Γεωργίου Ολυμπίου και Τεμπονέρα. «Η πτώση στα μαγαζιά μας όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας μπορώ να πω ότι είναι τουλάχιστον στο 25%» λέει στο «Ν». «Δεν ισχύει αυτό που γίνεται στα σούπερ μάρκετ. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι πλέον σε αυτό το δεύτερο lockdown να δουλεύουμε λιγότερες ώρες αφού κλείνουμε στις 8.30 και έτσι να έχουμε ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα με τον ανταγωνισμό των σούπερ μάρκετ, χάνοντας κέρδος αφού η δουλειά μας στηρίζεται στις ώρες και τις μέρες που αυτά είναι κλειστά.  Επιπλέον, έχουν χαθεί οι φοιτητές με τους οποίους δουλεύαμε. Η κίνηση βέβαια είναι λίγο καλύτερη σε σύγκριση με το πρώτο lockdown».

Ν. Αγγελόπουλος: Μεγάλη πτώση στο κέντρο, όχι στις συνοικίες

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Νίκος Αγγελόπουλος που τον εντοπίσαμε στο παντοπωλείο του στη διασταύρωση Καραϊσκάκη και Γεροκωστοπούλου. 

Ο ίδιος διαθέτει  και ένα ακόμα μίνι μάρκετ έξω από το κέντρο οπότε μπορεί εύκολα να κάνει συγκρίσεις. «Η πτώση στα καταστήματα στο κέντρο μπορώ να πω ότι φτάνει το 50%.

Η δουλειά μας έχει πέσει αρκετά από τη στιγμή που έχουν φύγει οι φοιτητές και η υπόλοιπη αγορά είναι κλειστή.  Αντίθετα,  τα πράγματα στα συνοικιακά καταστήματα είναι αρκετά καλύτερα, η πτώση φτάνει στο 20%,  γιατί εκεί δεν υπάρχει τόσο έντονος ο ανταγωνισμός των σούπερ μάρκετ και ο κόσμος κυκλοφορεί στη γειτονιά του.

Στο κέντρο από τις 4 και μετά όταν κλείνουν τα φαρμακεία δεν υπάρχει τίποτα».

«Βροχή» οι έλεγχοι

Οι έλεγχοι στα μίνι μάρκετ και τα ψιλικατζίδικα είναι συνεχείς.

«Μόνο σε μένα έχουν έρθει τουλάχιστον δέκα φορές» τονίζει ο κ. Αγγελόπουλος, ενώ την ίδια στιγμή όπως λέει τα μέτρα στήριξης είναι σχεδόν ανύπαρκτα.

«Ακόμα δεν έχουμε πάρει τα χρήματά μας από το πρώτο διάστημα της πανδημίας».

Όσο για τη δυναμική του κλάδου, «αυτή θα επιστέψει όταν ανοίξει στο σύνολό του το λιανικό εμπόριο και έρθουν πίσω οι φοιτητές.  Εμείς στηριζόμαστε στην γενικότερη κίνηση της αγοράς. Όταν αυτή δεν υπάρχει…».

Σ. Παππά: «Ο τζίρος μας είναι καθημερινά τρία με τέσσερα πακέτα τσιγάρα»

Η Σοφία Παππά διαθέτει ένα μικρό ψιλικατζίδικο στο πάνω μέρος της Ερμού. «Τις τελευταίες ημέρες ο τζίρος μας είναι καθημερινά τρία με τέσσερα πακέτα τσιγάρα. Αυτό μόνο. Είναι δύσκολο να αντέξουμε με την αγορά  κλειστή και τους φοιτητές απόντες.

Ι. Μελισσαρόπουλος: Όταν ο κόσμος δεν έχει να δώσει…

Το κατάστημα του Ιωάννη Μελισσαρόπουλου, που βρίσκεται επί χρόνια Κανακάρη και Φιλοποίμενος, έχει να κάνει με τα τρόφιμα, εντάσσεται κυρίως στον κλάδο των παντοπωλείων και εκεί το ενδιαφέρον του κόσμου παραμένει.

Ωστόσο,  «Σε μας την πτώση σε αυτό το διάστημα της πανδημίας την προσδιορίζω περίπου στο 20%.

Εμείς ασχολούμαστε με το τρόφιμο και το ενδιαφέρον σε αυτή την κατηγορία θα υπάρχει πάντα. Όμως η δυναμική του κλάδου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το βαλάντιο και τις οικονομικές δυνατότητες του κόσμου.

Όταν ο κόσμος δεν έχει να δώσει, είναι επόμενο να μην μπορείς να πάρεις και εσύ».

Μ. Φλισκανοπούλου: Έχουμε χάσει διερχόμενους και περαστικούς

Με τα τρόφιμα ασχολείται αποκλειστικά και η επιχείρηση της Μερόπης Φλισκανοπούλου, στην οδό Παντανάσσης που εντάσσεται στην κατηγορία των εξειδικευμένων παραδοσιακών ειδών.

«Υπάρχει ενδιαφέρον από τον κόσμο δεν μπορώ να μιλήσω για μείωση της κίνησης, ούτε σε αυτό το διάστημα της πανδημίας, αλλά ούτε και στο πρώτο.  Αυτό όμως που έχει χαθεί είναι ο ενθουσιασμός, κάτι που θεωρώ φυσιολογικό αφού η υπόλοιπη αγορά είναι κλειστή.

Έχουμε κρατήσει τους πελάτες μας όμως εξαιτίας αυτής της κατάστασης έχουμε χάσει τους διερχόμενους και τους περαστικούς».

Κυρ. Κατσιδήμα: Το ενδιαφέρον της γειτονιάς παραμένει

Η Κυριακούλα Κατσιδήμα που διαθέτει μίνι μάρκετ στην οδό Παπαφλέσσα, έχοντας αναπτύξει την επιχείρηση της με τέτοιον τρόπο ώστε να ασχολείται με πολλά είδη, τονίζει: «Δουλεύαμε αρκετά με τους φοιτητές στην περιοχή, όμως πλέον τους έχουμε χάσει εξαιτίας αυτής της κατάστασης.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον της ευρύτερης γειτονιάς παραμένει, τόσο στις παραγγελίες που δεχόμαστε, όσο και εντός του καταστήματος.

Αναγκαζόμαστε όμως και δουλεύουμε λιγότερες ώρες, κάτι που σίγουρα παίζει αρνητικό ρόλο στον τζίρο της επιχείρησης. Σίγουρα πάντως ζούμε μία δύσκολη κατάσταση».

Τ. Ταλαγάνης: «98% κάτω η δουλειά στα περίπτερα στο κέντρο»

Στα περίπτερα τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά.

Ο πρόεδρος του σωματείου των περιπτεριούχων της Πάτρας Τάκης Ταλαγάνης, έχοντας εδώ και χρόνια περίπτερο σε μια από τις μεγαλύτερες πλατείες της πόλης, στα Ψηλαλώνια, μιλάει για κάθετη πτώση στον τζίρο των επιχειρήσεων του κλάδου.

«Η δουλειά στα περίπτερα που βρίσκονται στον κεντρικό αστικό ιστό της πόλης έχει πέσει κατά 98% σε όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας.

Στα περιφερειακά περίπτερα η πτώση εκτιμάται ότι είναι στο 40% με 50%.

Έχουμε υποστεί μεγάλη ζημιά αφού ο κόσμος σε αυτή την καραντίνα μπορεί να κυκλοφορεί περισσότερο, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι καταναλώνει.

Φοβάται να καταναλώσει και τα περίπτερα είναι θύματα μιας δύσκολης κατάστασης που με την πανδημία πλέον έχει παγιωθεί».

Κ.Α.

(από την εφημερίδα “Νεολόγος”).

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα