Πάτρα: Αλλάζει ο χάρτης του λιανεμπορίου – Μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ κοντά στην εξαγορά τοπικής

22.01.2021 / 20:09
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
grocery-store-2619380

Η ραγδαία εξάπλωση όλων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Πάτρα, ήταν προφανές ότι θα οδηγούσε σε ανακατατάξεις στον χώρο του λιανεμπορίου.

Σε μια πρώτη εξέλιξη, ένα δυνατό brand name που δραστηριοποιήθηκε πρόσφατα και στην αχαϊκή πρωτεύουσα και θεωρείται πανελλαδικά από τους μεγαλύτερους «παίκτες», φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με μικρή τοπική αλυσίδα σούπερ μάρκετ για την εξαγορά του δικτύου της.

Εάν κλείσει το deal, κάτι που θεωρείται από πολύ πιθανό έως και  βέβαιο, ίσως και πριν από το καλοκαίρι τα καταστήματα της συγκεκριμένης τοπικής αλυσίδας αλλάξουν χέρια και – φυσικά – όψη.

Αλλά δεν θα είναι η πρώτη φορά που επέρχεται στην Πάτρα μια τέτοια πώληση. Υπενθυμίζεται  ότι προηγήθηκε το deal που έκανε ο επιχειρηματίας Νίκος Καρακίτσος, ο οποίος πούλησε την αλυσίδα «Κρόνος» στον «Σκλαβενίτη».

Η «Κρόνος» ήταν από τις παλαιότερες και σημαντικότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Πάτρας, με 17 καταστήματα και ισχυρό αποτύπωμα στην τοπική αγορά.

Το 2014 εξαγοράστηκε από τον «Μαρινόπουλο» και στη συνέχεια πέρασε στον έλεγχο του «Σκλαβενίτη», στο πλαίσιο της συμφωνίας διάσωσης του άλλοτε πανίσχυρου λιανέμπορου στα μέσα του 2016, ενώ μέχρι και το 2019 διατηρούσε τα εμπορικά σήματα στα καταστήματά της.

Το ευτύχημα για τους εργαζόμενους των σούπερ μάρκετ «Κρόνος» είναι ότι ο «Σκλαβενίτης» δεν προέβη σε απολύσεις, διατηρώντας το σύνολο του προσωπικού τους, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει και με το επικείμενο, νέο, deal, που με την ολοκλήρωση του θα προκαλέσει αίσθηση, ενδεχομένως και επιπρόσθετες μεταβολές στο λιανεμπόριο.    

Οι πολύ καλές ημέρες τελειώνουν…

Με αύξηση τζίρου 7,2% σε σύγκριση με πέρυσι έκλεισε το εννεάμηνο του 2020 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, αύξηση που, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά, κάτι που μεταφράζεται σε 389 εκατ. ευρώ επιπλέον.

Ωστόσο, η πρόβλεψη για το 2021 θέλει να καταγράφεται μείωση των πωλήσεων κατά 5,8%.

Η πρόβλεψη αυτή βασίζεται αφενός στην εκτίμηση ότι το 2021 η πανδημία θα έχει ελεγχθεί και επομένως οι καταναλωτές δεν θα συρρέουν στα σούπερ μάρκετ για να γεμίζουν τα ντουλάπια με χαρτιά υγείας, μακαρόνια και αντισηπτικά. Αφετέρου, οι αναλυτές της αγοράς αναμένουν κάμψη των πωλήσεων λόγω της βαθιάς ύφεσης που προκαλεί η πανδημία.

Η επόμενη μέρα, λοιπόν, είναι επίσης αυτή που αναμένεται να συντελέσει στην περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου των σούπερ μάρκετ.

(από την εφημερίδα “Νεολόγος”, ένθετο “Κόσμος”).

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα