Πάτρα: «Άφαντοι» οι καταναλωτές! Σε απόγνωση τα εμπορικά καταστήματα με την πτώση του τζίρου να φθάνει στο 80%

02.07.2021 / 10:54
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
EMPOROI

Στο 35% με 40% κυμαίνεται η πτώση των εμπορικών καταστημάτων από τη στιγμή που άνοιξε ο κλάδος και σταμάτησε το lockdown που κράτησε σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της χειμερινής σεζόν.

Η πτώση αυτή, αν σκεφτεί κανείς ότι είναι σε σύγκριση  με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής σεζόν, όταν μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας, τα εμπορικά καταστήματα είχαν εμφανίσει μία πτώση που κυμαινόταν στο 40% με 45%, είναι ακόμα μεγαλύτερη, συγκριτικά με τα χρόνια πριν από τον κορωνοϊό.

Φτάνει επί της ουσίας το 70% με 80%, ποσοστό που αποτυπώνει και σκιαγραφεί, πλήρως το πόσο υποτονικά είναι τα πράγματα στον χώρο του λιανικού εμπορίου από την πανδημία και μετά.

Γενικευμένο φαινόμενη η πτώση

Το ακόμα χειρότερο για τον κλάδο είναι ότι τα στοιχεία αυτά δεν αφορούν απλά και μόνο μία συγκεκριμένη αγορά. Έχουν να κάνουν με τη γενική και μέση εικόνα που έχουν εμφανίσει οι τοπικές οικονομίες που βρίσκονται στην επικράτεια της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου, Νοτιοδυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων.

Είναι δηλαδή, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Γιώργο Βαγενά, ένα γενικευμένο φαινόμενο που χαρακτηρίζει όλες αυτές τις τοπικές αγορές.

Έχει παγιωθεί μετά την πανδημία

Ένα φαινόμενο, που όπως όλα δείχνουν, έχει παγιωθεί και πλέον αποτελεί ένα από τα βασικά γνωρίσματα στον χώρο του λιανικού εμπορίου, που αφήνει, ως σημάδι, η πανδημία για την μετά covid εποχή.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον Γιώργο Βαγενά, το ποσοστό της πτώσης αυτής, είναι ακόμα μεγαλύτερο για συγκεκριμένα είδη του λιανικού εμπορίου. «Στον χώρο της ένδυσης και των υποδημάτων η πτώση σε σύγκριση πάντα με την αντίστοιχη περίοδος του 2020, φτάνει ακόμα και το 50%.

Τα πράγματα δηλαδή αντί να έχουν βελτιωθεί γίνονται ακόμα χειρότερα για τα εμπορικά μαγαζιά, με την κίνηση να είναι πιο υποτονική από το 2020».

Η αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών

Το γεγονός ότι τα πράγματα για το εμπόριο, ένα χρόνο μετά, πάνε ακόμα χειρότερα σε σύγκριση με το έτος της πανδημίας, δείχνει ότι η πανδημία έχει αλλάξει πολλές από τις συνήθειες που είχαμε ως καταναλωτές.

«Ασφαλώς και η πανδημία έχει αλλάξει άρδην τις καταναλωτικές συνήθειες και τη νοοτροπία του κοινού. Ο κόσμος είναι διστακτικός στις αγορές του, ακόμα πιο μετρημένος στα ψώνια του και τον έχει κυριεύσει η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα της πανδημίας» τονίζει ο κ. Βαγενάς και προσθέτει: «Δείχνει ότι δεν είναι πλέον στις προτεραιότητες να αγοράσει είδη που υπάρχουν στα εμπορικά μαγαζιά και προτιμά να καταναλώνει τα ελάχιστα που του περισσεύουν σε αναψυχή».

Γιώργος Βαγενάς: «Τρέχουν» οι υποχρεώσεις για τα μαγαζιά

Στο μεταξύ οι υποχρεώσεις τρέχουν για τα τους επαγγελματίες του εμπορικού κλάδου και μετά το τέρμα της αναστολής των πληρωμών που είχε αποφασιστεί λόγω της πανδημίας, έχουν συγκεντρωθεί μεγάλα ποσά από όλους αυτούς τους μήνες τα οποία οι έμποροι θα πρέπει να βρουν τρόπους για να τακτοποιήσουν.

«Έρχονται δύσκολοι μήνες για μας. Τέλη Ιουνίου και τέλη Ιουλίου έχουμε να πληρώσουμε τις επιταγές που λήγουν και έχουν συγκεντρωθεί από το διάστημα της αναστολής, το ΕΦΚΑ και τις υψηλές ασφαλιστικές εισφορές, ενώ από τον Σεπτέμβριο έρχεται και η αύξηση του ΑΑΔΕ για τις επιστρεπτέες προκαταβολές που έχουμε πάρει.

Καταλαβαίνετε ότι το να μπορέσει να ανταποκριθεί ένας επαγγελματίας σε τόσες συγκεντρωμένες υποχρεώσεις, τη στιγμή που η καταναλωτική δύναμη είναι σχεδόν ανύπαρκτη, είναι αδύνατον» τονίζει ο κ. Βαγενάς.

Και αυτό το αδύνατον θα έχει σίγουρα τις δικές του αρνητικές επιπτώσεις στην μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και στον κόσμο της εργασίας, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει.

Νιώθουν επαγγελματίες δεύτερης κατηγορίας

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση δια μέσω του κ. Γεωργιάδη και τις κατά καιρούς δηλώσεις του, θεωρεί ότι η κίνηση στα μαγαζιά πάει αρκετά καλά μετά το lockdown και έχει αποκλείσει τον κλάδο από τις επιδοτήσεις με την μορφή κεφαλαίου κίνησης, όπως έκανε στην εστίαση και στον τουρισμό.

«Είναι κάτι που έχουμε ζητήσει από την πρώτη στιγμή, όμως κανείς δεν μας έχει ακούσει» τονίζει κ Βαγενάς. Το εμπόριο για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία, είναι ανάγκη να επιδοτηθεί με χρήματα που δεν θα επιστρέφονται.

Δεν έχει γίνει. Νιώσουμε πολίτες και επαγγελματίες δεύτερης κατηγορίας. Ουσιαστικά το λιανικό εμπόριο έχει αποκλειστεί από κάθε μορφής χρηματοδότησης».

Κώστας Ζαφειρόπουλος (πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πατρών): «Η κίνηση είναι σταθερά υποτονική»

Αν εξαιρέσει κανείς την περίοδο του Πάσχα που υπήρξε μία ελάχιστη πνοή, κυρίως για τα καταστήματα που αφορούσαν τα είδη δώρων Πάσχα και τα παιδικά ρούχα, όλο αυτό το διάστημα δεν υπήρξε καμία ανάκαμψη.

Ο κόσμος δείχνει να φοβάται να ψωνίσει, κυριαρχεί μια αβεβαιότητα στο κλίμα της αγοράς, ενώ λείπουν και οι φοιτητές και η όποια κίνηση υπήρχε από τους τουρίστες. Ελπίζουμε στις εκπτώσεις. Η ελπίδα άλλωστε πεθαίνει τελευταία».

Μάκης Μακρής (υπεύθυνος Δημ. Σχέσεων Ε.Σ. Πατρών): «Χωρίς διάθεση για ψώνια»

«Από τη στιγμή που άνοιξη η εστίαση, ακόμα και αυτή η ελάχιστη τόνωση που είχαμε εμείς μετά την άρση του lockdown χάθηκε. Η κίνηση είναι ελάχιστη και το ποσοστό της πτώσης της ξεπερνάει το 70%. Ο κόσμος δεν δείχνει την διάθεση για να ψωνίσει και τα ελάχιστα χρήματα που του περισσεύουν τα δίνει σε ένα καφέ, σε ένα ποτό, κυρίως  για να περνάει καλά. Οι εκπτώσεις έρχονται, αλλά με τις συνθήκες που υπάρχουν, τα περιθώρια για κέρδος θα είναι ελάχιστα. Όλοι θα δίνουμε τιμές κόστους».

Κ.Α

(από την εφημερίδα Νεολόγος των Πατρών που κυκλοφορεί κάθε Παρασκευή)

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα