Πάτρα: 250 φάκελοι για νέες άδειες παραμένουν στην πολεοδομία αχρέωτοι

18.03.2023 / 14:00
folder-1016290

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Το… μαρτύριο της σταγόνας περνούν όσοι επιθυμούν να εκδώσουν οικοδομική άδεια στην Πάτρα, καθώς για πάρουν το χαρτί στα χέρια τους από τη Διεύθυνση Πολεοδομίας του Δήμου Πατρέων θα πρέπει να περιμένουν ακόμη και έξι με επτά μήνες! Και αυτό διότι, η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Πατρέων δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις αιτήσεις των ενδιαφερομένων, καθώς από τη μια όλο το διάστημα της καραντίνας έχουν σωρευτεί οι αιτήσεις έκδοσης αδειών και από την άλλη είναι υποστελεχωμένη. Η κατάσταση αυτή φέρνει στα όριά τους, τόσο τους ιδιοκτήτες ακινήτων, όσο και τους πολιτικούς μηχανικούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από το ρεπορτάζ του «Νεολόγου» των Πατρών στην υπηρεσία για το ζήτημα της έκδοσης οικοδομικών αδειών εργάζονται μόλις πέντε υπάλληλοι που μαζί με τον προϊστάμενο της, φτάνουν τους έξι, ενώ θα έπρεπε να είχε τρεις ακόμα πολιτικούς μηχανικούς – υπάλληλους.

Η μεγάλη αυτή καθυστέρηση κατά μέσο όρο ξεκινάει από τους δύο με τρεις μήνες τουλάχιστον ενώ από εκεί και πέρα ο χρόνος έκδοσης εξαρτάται και από το είδος της άδειας.

Τροχοπέδη η καθυστέρηση

Το θέμα έχει πάντως αρνητικές συνέπειες στον κατασκευαστικό χώρο. Πέρα από την ταλαιπωρία που αναγκάζονται και υφίστανται οι πολιτικοί μηχανικοί που τρέχουν για να εξασφαλίσουν την άδεια για τον εκάστοτε πελάτη τους, η βασική επίπτωση έχει να κάνει με την καθυστέρηση της έναρξης των εργασιών, καθώς η έκδοση άδειας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την έναρξη κάθε μορφής εργασίας. Μάλιστα, εάν αναλογιστεί κανείς ότι λόγω της ενεργειακής κρίσης, αυξάνεται διαρκώς και το κόστος μεταφοράς των οικοδομικών υλικών, αλλά και τα ίδια τα υλικά, τότε καταλαβαίνει κανείς ότι όσο καθυστερεί η έναρξη των εργασιών, τόσο αυξάνεται το κόστος.

Ο πρόεδρος των πολιτικών μηχανικών της Πάτρας Άρης Γκατζόγιας ζει και ο ίδιος το πρόβλημα από κοντά και εισπράττει την αγανάκτηση των συναδέλφων του. «Είναι τεράστιο το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις των αδειών, με αποτέλεσμα να έχει εξελιχθεί σε τροχοπέδη για τον κλάδο και μάλιστα, σε μια περίοδο που μετά την καραντίνα, υπάρχει ζήτηση κυρίως για συντηρήσεις και ανακαινίσεις σπιτιών και διαμερισμάτων», σημειώνει χαρακτηριστικά και συνεχίζει: «Το γνωρίζαμε και μάλιστα είχαμε κάνει συγκεκριμένες προτάσεις ως σύλλογος πολιτικών μηχανικών, αλλά και μέσω του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος για να την αντιμετώπιση του.

Όμως από την εποχή της καραντίνας και μετά διογκώθηκε αφού ακόμα και οι μεγάλες ανατιμήσεις των οικοδομικών υλικών που παρατηρήθηκαν με την εμφάνιση της ενεργειακής κρίσης μπορεί να δημιούργησαν για ένα διάστημα μια μικρή ύφεση στη δουλειά, ωστόσο, αυτή η ύφεση δείχνει πλέον να έχει ξεπεραστεί».

 Δεκάδες οι φάκελοι

Τα λεγόμενα του κ. Γκατζόγια στον «Νεολόγο» των Πατρών έρχεται για να επιβεβαιώσει και ο προϊστάμενος της Πολεοδομίας Χρήστος Φαλιέρος. Σύμφωνα με τον ίδιο αυτή τη στιγμή υπάρχουν 150 περιπτώσεις για έκδοση οικοδομικών αδειών που έχουν μείνει αχρεώτες, δηλαδή δεν τις έχει αναλάβει ακόμα κάποιος υπάλληλος και 100 ακόμα φάκελοι στους οποίους εκκρεμεί ο έλεγχος των φορολογικών τους δηλώσεων.

Σύνολο δηλαδή 250 περιπτώσεις που βρίσκονται στα συρτάρια της πολεοδομίας χωρίς να έχουν περάσει από τους υπαλλήλους. Ο κ. Φαλιέρος εντοπίζει και αυτός το πρόβλημα που υπάρχει με την καθυστέρηση στον όγκο δουλειάς που έχει προκύψει από τη καραντίνα και μετά, αλλά στην έλλειψη έμψυχου δυναμικού.

Συμπληρώνει όμως: «Πέρα από τα δύο βασικά αυτά αίτια το θέμα έχει να κάνει σε αρκετές περιπτώσεις και με τους ίδιους τους πολιτικούς μηχανικούς που δεν έρχονται κατάλληλα προετοιμασμένοι στους φάκελους που καταθέτουν για την άδεια που ζητούν.

Πολλές φορές τους λείπουν χαρτιά, άλλες φορές δίνουν άλλα χαρτιά  ή δεν έχουν την σωστή σειρά, με αποτέλεσμα να επιβραδύνεται η όλη διαδικασία.

Όμως το μεγάλο πρόβλημα είναι η υποστελέχωση της πολεοδομίας που θα πρέπει να επισημάνω ότι δεν αφορά μόνο έναν τόσο μεγάλο δήμο όπως είναι η Πάτρα, αλλά έχει επωμιστεί και τον δήμο Ερυμάνθου».

Ένας δήμος που σε ότι αφορά το ζήτημα της έκδοσης οικοδομικών αδειών δεν είναι καθόλου αμελητέος αφού αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού όγκου των περιπτώσεων που καλείται να εξυπηρετήσει η υπηρεσία.

Πάτρα: 250 φάκελοι για νέες άδειες παραμένουν στην πολεοδομία αχρέωτοι 2

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ

 «Οι υπάλληλοι έχουν γίνει λάστιχο…»

Αρκετά παράπονα για το όλο θέμα έχει λάβει και η αρμόδια αντιδήμαρχος Αναστασία Τογιοπούλου που είναι ξεκάθαρη ως προς τα αίτια του όλου προβλήματος.

«Είναι αποτέλεσμα της υποστελέχωσης που υπάρχει και στην πολεοδομία, της παθογένειας δηλαδή που αντιμετωπίζει το ελληνικό δημόσιο. Φεύγουν υπάλληλοι για να βγουν στη σύνταξη και δεν γίνονται προσλήψεις.

Αντιλαμβάνομαι ότι ο κόσμος θέλει την άμεση διευθέτηση του ζητήματος του, όμως, είναι φύση αδύνατον να υπάρξει η ανάλογη ανταπόκριση όταν όλες οι υπηρεσίες της πολεοδομίας έχουν μόλις οχτώ υπαλλήλους για να κάνουν αυτές τις εργασίες που απαιτούνται».

Πέρα από την έκδοση οικοδομικών αδειών υπάρχουν και μια σειρά από άλλες εργασίες που βρίσκονται στην αρμοδιότητα της πολεοδομίας όπως είναι η  δόμηση, η στατικότητα, η αυτοψία, οι έλεγχοι κτλ. «Οι υπάλληλοι έχουν γίνει λάστιχο, χρειαζόμαστε άμεσα προσλήψεις».

Τέλος, είναι σημαντικό να ειπωθεί ότι οι εργαζόμενοι των προγραμμάτων της κοινωφελούς εργασίας δεν μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά όταν αναφερόμαστε σε υπηρεσίες δόμησης και πολεοδομίας που το παραμικρό συμβάν φέρνει και την ανάλογη ευθύνη που επωμίζονται οι υπάλληλοι που υπογράφουν τα έγγραφα και τις σχετικές άδειες.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Νεολόγος

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα