Π. Τσώνης στον «Νεολόγο»: «Φυσικό αέριο και τρένο στο λιμάνι» – Τι είπε στον ΜΑΧ FM – BINTEO

27.05.2022 / 18:15
tzonis

Σε ωριμότητα βρίσκεται ο σχεδιασμός του Οργανισμού Λιμένος για την διαμόρφωση έκτασης 27-30 στρεμμάτων στην περιοχή του Γλαύκου, σε πάρκινγκ θαλασσίων τουριστικών σκαφών.

ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΟΓΚΟΛΗ

ALEXKOGKOLIS@HOTMAIL.COM

Για την «Πάτρα- Πράσινο Λιμάνι», τη σημαντικότητα του φυσικού αερίου, την καθοριστικής σημασίας έλευση του τρένου και για την προσέλκυση θαλάσσιου τουρισμού, μιλά – μεταξύ άλλων – στο «Νεολόγο» των Πατρών, σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Παναγιώτης Τσώνης.

«Προσπαθώ να αναβαθμίσω το λιμάνι και να συνεργαστώ με τους χρήστες του, ώστε να κεφαλαιοποιήσει η πόλη μας το μεγάλο προνόμιο που έχει, δηλαδή να διαθέτει ένα από τα σημαντικότερα και πιο κομβικά λιμάνια της χώρας», υποστηρίζει.

Απαντάει, δε, σε μία σειρά ερωτήσεων που αφορούν στην αυτοδιοίκηση και στην κεντρική σκηνή, αλλά επικεντρώνεται στο τεχνοκρατικό κομμάτι που τον αφορά περισσότερο, αυτή τη στιγμή.

Κύριε Τσώνη, είναι γνωστή η άρνηση του Δήμου Πατρέων για την τοποθέτηση δεξαμενών Φυσικού Αερίου, ως καυσίμου για τα πλοία, στο λιμάνι της Πάτρας, υπό τον φόβο εκρήξεων. Προσφάτως, δε, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ μας είπε ότι, για τον παραπάνω λόγο, «παγώνουν» οι διαδικασίες. Τι λέτε; Υπάρχει διαφορετικός σχεδιασμός; Που βρισκόμαστε σήμερα;

Από την πλευρά μας, ως ΟΛΠΑ, έχουμε προωθήσει όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται για τη δημιουργία μιας μονάδας 3.000 m3 για ναυτιλιακό καύσιμο, η οποία όμως δύναται να επεκταθεί για να καλύψει ανάγκες σε αστικές και βιομηχανικές χρήσεις. Όσο για το θέμα της ασφάλειας έχω αναφερθεί σε παραδείγματα μεγάλων λιμανιών, όπως είναι της Βαρκελώνης και του Φρέντρικσταντ της Σουηδίας. Το μεν λιμάνι της Βαρκελώνης διαθέτει εγκατάσταση 760.000 m3 σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου από την οικιστική ζώνη, το δε λιμάνι του Φρέντρικσταντ διαθέτει μονάδα  LNG 6.400 m3 σε απόσταση 500 μέτρων από την κατοικημένη περιοχή. Επιπλέον, θα σας υπενθυμίσω ότι μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2025 θα πρέπει να έχουμε συμμορφωθεί με την Οδηγία (2014/94) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, η οποία ορίζει ότι μέχρι τότε θα πρέπει να κινούνται με LNG όλα τα πλοία που κυκλοφορούν σε ολόκληρο το κεντρικό δίκτυο Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, κόμβος του οποίου είναι και η Δυτική Ελλάδα. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα προκρίνουν κάποιοι να σταματήσει εντελώς η λιμενική δραστηριότητα της Πάτρας στο όνομα ατεκμηρίωτων και σαθρών ιδεοληψιών, με αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Προσφάτως, ο Υπουργός Ναυτιλίας είχε δηλώσει στο «Νεολόγο» των Πατρών ότι: «Η βασική στρατηγική της ανάπτυξης, των επενδύσεων και της δραστηριότητας στο νέο λιμάνι, βασίζεται, στο υγροποιημένο φυσικό αέριο για τα πλοία, στη διαχείριση των περιβαλλοντικών προκλήσεων, στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και στην έλευση του τρένου. Στο αέριο αναφερθήκατε, ακολούθως θα σας ρωτήσω για το τρένο. Το λιμάνι γίνεται «πράσινο»; Αναπτύσσεται ο θαλάσσιος Τουρισμός;

Η «Πάτρα- Πράσινο Λιμάνι» είναι ένας από τους βασικούς στόχους που έχουμε θέσει στον ΟΛΠΑ ΑΕ, με πολιτικές και αποφάσεις που θα βελτιώσουν τους δείκτες περιβαλλοντικής απόδοσης για το λιμάνι μας. Γι’ αυτό και σχεδιάζουμε-προωθούμε έργα που ενθαρρύνουν την περιβαλλοντική υπευθυνότητα του λιμανιού της Πάτρας.Θα σας δώσω δύο παραδείγματα. Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που έχουμε πάρει εντάσσεται και η διαδικασία εύρεσης πόρων για την δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία κατά την διάρκεια παραμονής στα κρηπιδώματα του λιμένα (cold ironing), ώστε να καθιστά μη υποχρεωτική τη λειτουργία των μηχανών τους. Έτσι, θα καταφέρουμε να μειώσουμε την ατμοσφαιρική ρύπανση στην ευρύτερη περιοχή που ορμούν τα πλοία, συμβάλλοντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο στην καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου.Παράλληλα, έχουμε προχωρήσει στην εκπόνηση μελετών για την μείωση της ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω φωτοβολταϊκών συστημάτων και Led τεχνολογιών, τόσο σε επίπεδο κτηρίων όσο και στον κοινόχρηστο φωτισμό του λιμανιού και των προβλητών.Στις προτεραιότητές μας είναι να συμπράξει ο ΟΛΠΑ με όλους τους εμπλεκόμενους για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση σε ζητήματα περιβαλλοντικής προστασίας στον κλάδο της ναυτιλίας.Επιπλέον, το λιμάνι της Πάτρας είναι κόμβος για τον θαλάσσιο τουρισμό και το διεθνές εμπόριο. Είμαι αισιόδοξος για τη συνέχεια και βλέπω να βελτιώνεται σταδιακά το κλίμα και στο γιότινγκ. Από την πλευρά μας σκοπεύουμε να ενθαρρύνουμε αυτό το κλίμα, προωθώντας μια ολοκληρωμένη και κοστολογημένη πρόταση για την δημιουργία μιας νέας τουριστικής και σύγχρονης μαρίνας θαλασσίων σκαφών που θα λειτουργεί συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά στη δημοτική μαρίνα, προκειμένου να αξιοποιήσουμε την πλεονεκτική θέση της Πάτρας προς όφελος των πολιτών και της τοπικής οικονομίας.

Όλοι, πλέον, γνωρίζουμε πως η έλευση του τρένου στο νέο λιμάνι, σε συνδυασμό με τη σύνδεσή του με τους σύγχρονους οδικούς άξονες και τα αεροδρόμια, μπορεί να καταστήσει την Πάτρα πόλο έλξης ακόμη και σε όλο τον δυτικό ευρωπαϊκό τομέα. Είστε αισιόδοξος από τον δρόμο και τις διαδικασίες που ακολουθούν τα συναρμόδια Υπουργεία;

Ασφαλώς και είμαι αισιόδοξος. Τα κυβερνητικά στελέχη έχουν αντιληφθεί πλήρως ότι το λιμάνι δεν μπορεί να παραμείνει ανταγωνιστικό χωρίς τη σύνδεση με το σύγχρονο τρένο. Έχω αναφερθεί κατ’ επανάληψη στα οφέλη που θα προκύψουν από τη σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο. Ο ρόλος του λιμανιού θα αναβαθμιστεί, η διακίνηση των εμπορευμάτων δεν θα περιορίζεται από την Αττική και ορισμένα τμήματα της Στερεάς Ελλάδας, αλλά θα καλύψει σχεδόν το σύνολο της χώρας και η Πάτρα θα γίνει το μοναδικό λιμάνι στην Ευρώπη κατά μήκος των ανατολικών ακτών του θαλάσσιου διαδρόμου της Αδριατικής, που θα έχει το πλεονέκτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Εφόσον συμβεί αυτό, το λιμάνι της Πάτρας θα αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα για να εισέλθει στην αγορά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λειτουργώντας συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά στον Πειραιά.

Π. Τσώνης στον «Νεολόγο»: «Φυσικό αέριο και τρένο στο λιμάνι» - Τι είπε στον ΜΑΧ FM - BINTEO 4

Παράλληλα, ετοιμάζετε κι άλλες κινήσεις για το λιμάνι; Αν ναι, ποιες είναι αυτές;

Όταν ανακοινώνω μια πρωτοβουλία ή μία απόφαση της διοίκησης του ΟΛΠΑ θέλω αυτή να είναι ώριμη, μελετημένη και κοστολογημένη. Σε ωριμότητα λοιπόν βρίσκεται ο σχεδιασμός μας για την διαμόρφωση έκτασης 27-30 στρεμμάτων στην περιοχή του Γλαύκου, σε πάρκινγκ θαλασσίων τουριστικών σκαφών. Θα πρόκειται για ένα σύγχρονο χώρο που θα διαθέτει υψηλές προδιαγραφές φύλαξης και τη δυνατότητα για μικρής κλίμακας επισκευές-συντηρήσεις σκαφών. Με απλά λόγια, θα είναι άλλη μια υπηρεσία που θα δώσει προστιθέμενη αξία στο λιμάνι και την πόλη μας.

Καθυστερεί κατά την άποψή σας η ανάπλαση του παλιού λιμανιού της πόλης;

Προσωπικά θα ήθελα να είχε ξεκινήσει. Κατανοώ όμως τις δυσκολίες, γραφειοκρατικές, οικονομικές και άλλες, που συναντάει μια τόσο μεγάλη παρέμβαση, όπως και το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να ληφθούν βιαστικές αποφάσεις για μια ανάπλαση που θα καθορίσει το «πρόσωπο» της πόλης για τα επόμενα 50 – 100 χρόνια.

Συνεργάζεστε αποτελεσματικά με τον Δήμο Πατρέων; Έχουν καταγραφεί στο παρελθόν στιγμές έντασης. Πως βαθμολογείτε ως πολίτης και υποψήφιος για την αυτοδιοίκηση τη δημοτική αρχή;

Είναι γνωστό ότι δεν συμμερίζομαι τις πολιτικές απόψεις της δημοτικής αρχής και διαφωνούμε ριζικά σε ορισμένα βασικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα αυτό της ανάπτυξης. Θα ήταν λοιπόν άδικο εκ μέρους μου να την βαθμολογήσω, καθώς όσο και να το ήθελα δεν θα μπορούσα να είμαι αντικειμενικός. Οφείλω όμως από τη θέση μου να συνεργάζομαι με το Δήμο για το καλό της πόλης μας, σεβόμενος τον θεσμικό ρόλο της δημοτικής αρχής. Και αυτό θα συνεχίσω να κάνω.

Π. Τσώνης στον «Νεολόγο»: «Φυσικό αέριο και τρένο στο λιμάνι» - Τι είπε στον ΜΑΧ FM - BINTEO 5

Ήσασταν υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με τον κ. Φαρμάκη. Είναι θετικό το έργο του; Θα του λέγατε να αλλάξει κάτι;

Η περιφερειακή αρχή έχει καταφέρει, αν και βρίσκεται στην πρώτη θητεία της, να βάλει μπροστά έργα που τα χρειάζεται ο τόπος μας. Αναμφισβήτητα είναι θετικό το έργο που έχει επιτελέσει μέχρι σήμερα. Δεν έχω να συμβουλέψω κάτι τον κ. Φαρμάκη, ο οποίος παραμένει το «ισχυρό χαρτί» της παράταξης που ίδρυσε. Η γνώμη μου είναι ότι στο διάστημα που απομένει μέχρι τις εκλογές θα πρέπει να επικοινωνήσει το έργο της περιφερειακής αρχής με μεγαλύτερο ζήλο σε κάθε κοινότητα και οικισμό της Δυτικής Ελλάδας.

Πως κρίνετε την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη; Σας ελκύει η αντιπολίτευση των Αλέξη Τσίπρα και Νίκου Ανδρουλάκη;

Μου θέσατε δύο ερωτήσεις για τρία πολιτικά πρόσωπα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αντιπαρατέθηκε με σοβαρά και μεγάλα προβλήματα (προσφυγικό, πανδημία, οικονομική-ενεργειακή κρίση κ.ά.). Απέδειξε ότι μπορεί να τα καταφέρει και γι’ αυτό θα κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη της πλειοψηφίας των πολιτών, όπως το κατάφερε με όλους τους σημαντικούς πολιτικούς ηγέτες του δυτικού κόσμου που τον θεωρούν αξιόπιστο συνομιλητή τους. Εκτιμώ πως ο αντιπολιτευτικός λόγος του Αλέξη Τσίπρα δεν πείθει αφού πρόκειται για έναν «δοκιμασμένο» πολιτικό ενώ ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι νωρίς ακόμα για να αξιολογηθεί αφού μετράει λίγους μήνες από την ανάληψη της αρχηγίας του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ.  

Ποιο σκέφτεστε να είναι το πολιτικό σας μέλλον; Η ανιδιοτελής ενασχόληση με τα κοινά μόνο συμφέρουσα για τον τόπο μπορεί να είναι. Αυτοδιοίκηση; Κεντρική πολιτική σκηνή;

Με ρωτάτε, εμμέσως, αν αγαπάω τον τόπο που γεννήθηκα και ζω με την οικογένειά μου. Ασφαλώς και τον αγαπώ και γι’ αυτό μέσα από τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΛΠΑ ΑΕ προσπάθησα την τελευταία τριετία να αναβαθμίσω το λιμάνι και να συνεργαστώ με τους χρήστες του, ώστε να κεφαλαιοποιήσει η πόλη μας το μεγάλο προνόμιο που έχει, δηλαδή να διαθέτει ένα από τα σημαντικότερα και πιο κομβικά λιμάνια της χώρας. Προφανώς και δεν θα σταματήσω να ασχολούμαι με τα κοινά από την θέση που μου έχουν εμπιστευτεί σήμερα ή από όποια άλλη θέση βρεθώ στο μέλλον. Το όραμά μου είναι ταυτισμένο με μια πόλη που θα στηρίζει το λιμάνι της και ένα λιμάνι που θα δίνει ζωή στην οικονομία της πόλης.Επίσης, δεν έπαψα στιγμή να ενδιαφέρομαι πραγματικά για τους συναδέλφους μου και τα μέλη του τεχνικού κόσμου, που μου έκαναν την τιμή να με εκλέξουν στην θέση του β’ αντιπροέδρου της Κεντρικής Αντιπροσωπείας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Συνεπώς, η ενασχόλησή μου με τα κοινά δεν έχει σταματήσει και δεν θα σταματήσει.

Έχετε ελεύθερο χρόνο ή το πρόγραμμά σας είναι ιδιαιτέρως επιβαρυμένο; Προλαβαίνετε  να ασχοληθείτε με την ιδιωτική σας εργασίας ως μηχανικός;

Δεν γίνονται όλα. Επέλεξα συνειδητά η ενασχόλησή μου με το λιμάνι της Πάτρας να είναι συνεχής και αποκλειστική. Είναι αλήθεια ότι οι γνώσεις και η εμπειρία μου στα τεχνικά θέματα με έχουν βοηθήσει πολύ στην διαχείριση των διαφόρων θεμάτων του ΟΛΠΑ, την τακτοποίηση εκκρεμοτήτων και τον σχεδιασμό για το μέλλον του λιμανιού μας. Έτσι πορεύτηκα μέχρι σήμερα και έτσι θα συνεχίσω να πορεύομαι.

Π. Τσώνης στον «Νεολόγο»: «Φυσικό αέριο και τρένο στο λιμάνι» - Τι είπε στον ΜΑΧ FM - BINTEO 6

Παρακολουθείστε τα όσα είπε το πρωί της Παρασκευής στον ΜΑΧ fm

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα