Οι νέοι κανόνες του wellness: Ζούμε καλύτερα και περισσότερο

03.12.2020 / 10:24
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
wellness

Καθημερινοί και φαινομενικά απλοί παράγοντες, όπως ο τρόπος ζωής και η διατροφή, έχουν αποδειχθεί εδώ και καιρό τα κομβικότερα ίσως σημεία-«κλειδιά» για την μακροζωία και το wellness και όχι αδίκως. Δεν μας προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη το γεγονός ότι αρκούν μόλις 15 λεπτά γυμναστικής την ημέρα για να αυξήσουμε το προσδόκιμο ζωής κατά τρία έτη, σύμφωνα με επιστημονική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό «Lancet».

Εξίσου συνηθισμένες είναι και οι γενικές συμβουλές που περιλαμβάνουν τη διακοπή του καπνίσματος και την περιορισμένη κατανάλωση αλκοόλ, την υιοθέτηση μιας περισσότερο μεσογειακής διατροφής, την αποφυγή στρεσογόνων καταστάσεων, δίνοντας προτεραιότητα στη χαλάρωση, στην ξεκούραση και στην ευτυχία.


Τα δεδομένα όμως της καθημερινότητας αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς και μαζί τους φαίνεται πως μεταβάλλονται και τα επιστημονικά ευρήματα για την πολυπόθητη μακροζωία αλλά και το εξίσου σημαντικό wellness. Τα νέα μυστικά που θα αποτελέσουν τις αγαπημένες σας συνήθειες, περιλαμβάνουν:

Θερμίδες και.. χρόνια
Η σύνδεση της μακροζωίας και της πρόσληψης θερμίδων έχει κεντρίσει το επιστημονικό ενδιαφέρον, με τους ερευνητές να διαπιστώνουν την ισχυρή σχέση της μειωμένης πρόσληψης θερμίδων με τη μακροζωία αλλά και τον μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών και άλλων νόσων.

Επιπλέον, ο περιορισμός των θερμίδων μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του υπερβολικού σωματικού βάρους και του λίπους που συγκεντρώνεται στην περιοχή της κοιλιάς, παράγοντες που φαίνεται, σύμφωνα με μελέτες, να μειώνουν το προσδόκιμο ζωής.

Eίναι λοιπόν σημαντικό να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή, με θερμίδες που δεν ξεπερνούν αυτές που ο οργανισμός έχει ανάγκη και υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, τα καύσιμα δηλαδή του οργανισμού.

Κομβικής σημασίας η οργάνωση
Πρωτοακούσαμε την ανάγκη για οργάνωση και πρόγραμμα στο σχολείο και έκτοτε φαίνεται πως τα οφέλη της μόνο πολλαπλασιάζονται.

Μάλιστα, σύμφωνα με ερευνητές, οι άνθρωποι που είναι πειθαρχημένοι, οργανωμένοι και προσανατολισμένοι στους στόχους τους από παιδιά, διατηρώντας αυτές τις αρετές καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής τους, ζουν 11% περισσότερο ενώ εμφανίζουν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη ή προβλημάτων που αφορούν τις αρθρώσεις και την καρδιά.

Αυτό μπορεί να οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι τα οργανωτικά άτομα είναι λιγότερο πιθανό να πάρουν επικίνδυνα ρίσκα ή να αντιδράσουν αρνητικά στο άγχος ενώ θεωρείται πιθανότερο να έχουν επιτυχημένη επαγγελματική ζωή, δίχως να αμελούν την υγεία τους.

Οποιος βιάζεται δεν σκοντάφτει
Τα οφέλη της βάδισης για κάθε άνθρωπο, ανεξάρτητα από την ηλικία ή το βάρος του, είναι γνωστά. Νέα όμως μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο «Mayo Clinic Proceedings», υποστηρίζει ότι θα μπορούσατε να αυξήσετε τα χρόνια που θα ζήσετε αν αυξήσετε τον ρυθμό που περπατάτε.

Οι άνθρωποι με ταχύτερο ρυθμό βάδισης φαίνεται πως έζησαν περισσότερο από εκείνους που περπατούσαν πιο αργά, σύμφωνα με τους ερευνητές που παρακολούθησαν τις συνήθειες και τον τρόπο θανάτου σχεδόν 475.000 ανθρώπων, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν στα 50 ετών στην αρχή της μελέτης.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι οι γυναίκες που περπατούσαν πιο γρήγορα είχαν διάρκεια ζωής περίπου 87 έτη, συγκριτικά με εκείνες που περπατούσαν πιο αργά και είχαν τα 72 χρόνια. Οι άνδρες που περπατούσαν πιο γρήγορα είχαν διάρκεια ζωής περίπου 86 έτη σε σύγκριση με εκείνους που περπατούσαν πιο αργά και είχαν τα 65 χρόνια.

Εχετε ακόμα να μάθετε πολλά…
Αφήστε το μυαλό σας να «περιπλανηθεί» σε κάτι νέο και εμπνευστείτε από καινούργια πράγματα γιατί είναι καλό για την υγεία σας. Μελέτες υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι που διαβάζουν βιβλία ζουν περισσότερο, με την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων να προάγει τόσο τη μνήμη όσο και την ευεξία.

Μπορείτε να δοκιμάσετε δραστηριότητες, όπως η ζωγραφική και η μουσική, που σχετίζονται με τη βελτιωμένη λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς ενισχύουν την επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών περιοχών του.

Μπορούν επίσης να ενισχύσουν την ψυχολογική ανθεκτικότητα, την άμυνά μας δηλαδή απέναντι στις δύσκολες ή στις στρεσογόνες καταστάσεις της καθημερινότητας. Οι άνθρωποι που συνεχίζουν να μαθαίνουν καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής τους έχουν γενικά καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία, γεγονός που σηματοδοτεί τον μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και παχυσαρκίας.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα