Ο νέος “χάρτης”του κέντρου της Πάτρας – Έτοιμη η κυκλοφοριακή μελέτη, τι προτείνει

15.10.2021 / 21:35
xartis 2

Έτοιμη μετά από αρκετούς μήνες είναι η κυκλοφοριακή μελέτη που είχε αναληφθεί από ιδιωτικό γραφείο με όλες τις λεπτομέρειες και τις προτάσεις για τις αλλαγές που έρχονται στον οδικό χάρτη του ιστορικού κέντρου της Πάτρας.

Πρόκειται για τη μελέτη που είχε δώσει το δημοτικό συμβούλιο στο συγκεκριμένο γραφείο με στόχο να προχωρήσει πάνω σε ολοκληρωμένα συμπεράσματα με βάση τις αντιδρομήσεις, τις πεζοδρομήσεις και όλες αυτές τις παρεμβάσεις που είναι να γίνουν στο κέντρο της πόλης, αλλά και τις συνθήκες που θα προκύψουν στο κυκλοφοριακό, μετά από αυτές τις αλλαγές.

Η ολοκλήρωση της μελέτης ήρθε μετά από μία μεγάλη καθυστέρηση μηνών, εξαιτίας της πανδημίας που προέκυψε στη συνέχεια, με τους μελετητές να θέλουν να προχωρήσουν σε ασφαλή συμπεράσματα που θα έχουν εξαχθεί πάνω σε κανονικές συνθήκες του κυκλοφοριακού φόρτου και όχι σε αυτές της καραντίνας, με τη μειωμένη κίνηση και τις απαγορεύσεις στην κυκλοφορία.

Συνάντηση με τους επικεφαλής των παρατάξεων

Σύμφωνα με κύκλους της Μαιζώνος η δημοτική αρχή θα προχωρήσει μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα σε μια πρόσκληση προς όλους τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων για να συζητήσουν από κοινού τα πορίσματα και τις προτάσεις της όλης μελέτης, έτσι ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει η διαδικασία και μέσα στον επόμενο μήνα να τεθεί άμεσα προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο.

Στόχος της δημοτικής αρχής είναι να προσπαθήσει έτσι ώστε μέχρι το τέλος του έτους να έχουν ολοκληρωθεί όλες αυτές οι διαδικασίες και από τις αρχές του 2022 να προχωρήσει η εφαρμογή του σχεδίου για τις αλλαγές που έρχονται στο κυκλοφοριακό χάρτη της Πάτρας, πάνω σε αυτά που ήδη έχουν οριστεί και με βάση τα όσα ορίζει το σχέδιο Δοξιάδη, αφού με αυτό το σχέδιο έχουν εγκριθεί οι αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις των έργων από τα προγράμματα ΕΣΠΑ.

Οι βασικές αλλαγές που ισχύουν στον χάρτη

Από εκεί και πέρα, με βάση τα συμπεράσματα της μελέτης, ισχύουν τα όσα ξέραμε για τις αλλαγές που έρχονται στον κυκλοφοριακό χάρτη της Πάτρας. Οι κυριότερες από αυτές είναι:

-Η αντιδρόμηση της Κορίνθου και της Κανακάρη, με τους δύο βασικούς αυτούς κομβικούς οδούς του κέντρου της Πάτρας να αλλάζουν κατεύθυνση.

– Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος από το ύψος της  Αράτου έως και το ύψος της Γούναρη.

-Η αντιδρόμηση των τμημάτων της βόρειας πλευράς της Μαιζώνος (που κοιτάζει προς την Αγία Σοφίας) που δεν θα έχουν πεζοδρομηθεί. Αντίθετα τα τμήματα της οδού από την Γούναρη και μετά θα παραμείνουν στην ίδια κατεύθυνση.

– Η αντιδρόμηση της Κωνσταντινουπόλεως, της οδού δηλαδή που αποτελούσε έως τώρα μία από τις εισόδους προς το κέντρο της Πάτρας.

– Η διπλή κατεύθυνση που θα έχει πλέον ο δρόμος της Αγίας Σοφίας που παίρνει και πάλι τον χαρακτήρα που είχε παλαιότερα, αποτελώντας ένα κομβικό κομμάτι του νέου χάρτη.

– Η διάνοιξη της Ναυαρίνου μέχρι και την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, η οποία ολοκληρώνεται. 

– Οι πεζόδρομοι που θα προκύψουν μέσα από τις αλλαγές αυτές, όπως αυτός στην Αγίου Νικολάου στο κομμάτι από το ύψος της Μαιζώνος έως το ύψος της Κορίνθου και από το ύψος της Κορίνθου έως την Αλεξάνδρου Υψηλάντου, θα κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος.

Ο νέος "χάρτης"του κέντρου της Πάτρας - Έτοιμη η κυκλοφοριακή μελέτη, τι προτείνει 2

Η αντιδρόμηση Αράτου και Ζαΐμη

Τι προτείνει τώρα η μελέτη για το κυκλοφοριακό, με γνώμονα τις παρεμβάσεις που είναι να γίνουν, φέρνοντας υπόψη της όλα τις αλλαγές που θα προκύψουν μέσα από την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος και την αντιδρόμηση της Κανακάρη με την Κορίνθου;

Η βασική πρόταση που μέχρι τώρα δεν είχε υπήρχε στα όσα είχαν ακουστεί για το θέμα της διέλευσης των αστικών λεωφορείων έχει να κάνει με το εξής κομβικό σημείο:

Από την μελέτη προτείνεται η αντιδρόμηση της οδού Αράτου, από την οποία θα διέρχονται τα λεωφορεία που θα στρίβουν από την οδό Κανακάρη και θα καταλήγουν στην οδό Μαιζώνος. Στη συνέχεια θ’ ακολουθούν την διαδρομή: Μαιζώνος, Κωνσταντινουπόλεως, Αγίας Σοφίας και θα καταλήγουν στον κόμβο Κουρτέση.

Θα αντιδρομηθεί επίσης, η οδός Ζαΐμη, για να εξυπηρετούνται οι οδηγοί των οχημάτων που κατευθύνονται στην Άνω Πόλη.

Μέχρι τώρα η Αράτου είχε μία κατεύθυνση προς τα πάνω (Δασύλλιο) και η Ζαϊμη, μία κατεύθυνση προς τα κάτω (παλαιό λιμάνι), όμως με βάση την μελέτη και οι δύο αυτοί δρόμοι του αστικού κέντρου της Πάτρας έρχονται για να προστεθούν στη λίστα του χάρτη με τις οδούς που χρειάζεται να αλλάξουν κατεύθυνση για να γίνουν οι παρεμβάσεις που προβλέπονται στο σχέδιο Δοξιάδη, χωρίς να υπάρξουν κυκλοφοριακά προβλήματα.

Μέσα από τις αλλαγές αυτές στις δύο οδούς (Αράτου και Ζαΐμη) τα λεωφορεία θα μπορούν να έχουν μία πιο εύκολη πρόσβαση, διέλευση αλλά και μία άνετη διέξοδο προς το κέντρο και έξω από αυτό. Αντίθετα η Καρόλου, με βάση τα όσα ορίζει η μελέτη, δεν αλλάζει κατεύθυνση.

Τα πορίσματα με βάση και την ανάπλαση

Αυτό που θα πρέπει να υπογραμμίσουμε είναι ότι η μελέτη αυτή καταρτίστηκε και με βάση τις αλλαγές, αλλά και τις παρεμβάσεις που είναι να γίνουν μέσα από το πρόγραμμα της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της Πάτρας που περιλαμβάνει αρκετές καινοτομίες, πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομους, τόσο στην άνω πόλη, όσο και στην κάτω πόλη, σε ένα μεγάλο δηλαδή κομμάτι της αχαϊκής πρωτεύουσας.

Τα συμπεράσματα και τα πορίσματα πάρθηκαν έτσι με γνώμονα τον σκοπό της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της πόλης που είναι η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου, η διευκόλυνση των αστικών περιηγήσεων σε σημεία αναφοράς και τοπωνύμια της Πάτρας, αλλά και η σημαντική μείωση της διέλευσης των οχημάτων μέσα από τους δρόμους του κέντρου.

Νέος χάρτης, νέα νοοτροπία για την πόλη

Η Πάτρα λοιπόν δεν αλλάζει μόνο κυκλοφοριακό χάρτη της, αλλάζει επίσης τον χαρακτήρα της ως πόλη και μαζί με αυτόν τον νοοτροπία που θα διέπει από εδώ και στο εξής τους πολίτες της. Το δεδομένο είναι ότι πλέον το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω, σύμφωνα με κύκλους της δημοτικής αρχής.

Οι αποφάσεις που έχουν παρθεί θα υλοποιηθούν, οι παρεμβάσεις θα και οι αλλαγές αυτές θα γίνουν, παρά τη διαφωνία ορισμένων κατοίκων της περιοχής για την αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη και παρά τις διαρροές από κάποιους, ότι ματαιώθηκε ο σχεδιασμός.

Η βούληση και της Δημοτικής Αρχής, είναι να εφαρμοστεί το σχέδιο που έχει ορίσει και αποφασίσει η ίδια η πόλη.

ΚΑΠ.

(από την εφημερίδα “Νεολόγος”).

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα