Ο Δημήτρης Χουρδούμης στον «Κ»

04.02.2023 / 19:30
xourdoumis-1

«Δύσκολο είναι να βγεις από το ρόλο»

Ο ταλαντούχος πατρινός, ηθοποιός και σκηνοθέτης, μιλάει για τη «Μέθοδο Γκρόνχολμ», τα «Παραμυθο-στροβιλίσματα» και το Εργαστήρι Υποκριτικής «Σκηνικό».

ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΜΠΑΛΑΦΟΥΤΗ

mimibalafouti@gmail.com

Ο πατρινός ηθοποιός Δημήτρης Χουρδούμης, είχε από πολύ μικρή ηλικία το μικρόβιο της ενασχόλησης με τα καλλιτεχνικά. Μόλις σε ηλικία 7 ετών είχε ήδη ξεκινήσει η ενασχόλησή του με το χορό αλλά και το θέατρo! Περνώντας τα χρόνια θα λέγαμε ότι δικαιολογημένα καλλιέργησε αυτό το «μικρόβιο» γιατί πλέον έχει μια αξιοθαύμαστη πορεία στο χώρο ως επαγγελματίας ηθοποιός! Σκηνοθέτης και ηθοποιός σε πάνω από 25 παραστάσεις, με εμφανίσεις σε σίριαλ και μια ευδιάκριτη αγάπη για το παιδικό θέατρο στο οποίο ξεχωρίζει! Τελευταία του σκηνοθετική δουλειά, είναι τα «Παραμυθο-στροβιλίσματα», η θεατρική παράσταση του Καρναβαλικού Κομιτάτου, που άφησε τους μικρούς μας φίλους με τις καλύτερες αναμνήσεις, ενώ σε λίγο καιρό θα τον απολαύσουμε και πάλι στη «Μέθοδο Γκρόνχολμ» στην οποία πρωταγωνιστεί στο Επίκεντρο+.

Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση. Τι πραγματεύεται;

Η μέθοδος Gronholm. Η Φρίντα Πόρτα, ο Ενρίκε Φόντ, ο Κάρλος Μπουένο και η Μερσέδες Ντεγκά. Δύο άνδρες και δύο γυναίκες βρίσκονται στα γραφεία μιας πολυεθνικής εταιρείας προκειμένου να δώσουν συνέντευξη, διεκδικώντας την αξιοζήλευτη θέση του εμπορικού διευθυντή. Προέρχονται ήδη από τον χώρο των εταιρικών στελεχών, ειδικότερα από τον ανταγωνιστικό χώρο της αγοράς στελεχών και εμφανίζονται έτοιμοι για όλα. Μια ομαδική δοκιμασία. Τα παράξενα παιχνίδια που επιβάλλουν οι ψυχολόγοι της εταιρείας στους υποψήφιους σύντομα εξελίσσονται σε πραγματική μάχη, της οποίας, η σκληρότητα και η έλλειψη ενδοιασμών φαίνονται να μην έχουν όριο.

Τέσσερις διαφορετικοί χαρακτήρες επί σκηνής, πως δένετε μεταξύ σας;

Δεν είναι πάντα εύκολο να ταιριάξουν οι χαρακτήρες. Όμως υπάρχουν ασκήσεις ομαδικότητας όπου δένουν τους ηθοποιούς. Το καλό είναι ότι με τους δύο ηθοποιούς (Γιώργο Επιτροπίδη και Λαμπρινή Ζώτου) έχουμε ξανά συνεργαστεί στο παρελθόν σε άλλες παραγωγές και ήταν πιο εύκολο για εμάς αλλά και για την (Δανάη Καραβαγγέλη) όπου και αυτή έδεσε γρήγορα μαζί μας κι έτσι βγήκε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Ποιος είναι ο δικός σας ρόλος;

Ενρίκε Φόντ. Ένας από τους πιο μεγάλους σε ηλικία υποψήφιος, χωρισμένος από την γυναίκα του. Ένας άνθρωπος όπου έχει περάσει από πολλές συνεντεύξεις για εργασία και γνωρίζοντας τις περισσότερες δοκιμασίες που σου βάζουν οι ψυχολόγοι της κάθε εταιρείας για την επιλογή προσωπικού. Η προσέγγιση του ρόλου γίνεται μέσα από μια διαδικασία αναζήτησης του ρόλου. Ποιος είμαι; Σε πια χώρα/πόλη γεννήθηκα; Τι έχω σπουδάσει; Κι έτσι έχοντας ετοιμάσει ένα βιογραφικό του ρόλου είναι πιο προσβάσιμο στην προσέγγιση του ρόλου.

Ένα έργο από τα πιο σκληρά και αληθινά που έχουν γραφτεί για τον θλιβερό εργασιακό μεσαίωνα που διανύουμε…

Δεν είμαστε και πολύ μακριά από την ωμή αλήθεια του έργου. Ένας εργοδότης θα πρέπει να γνωρίζει τα πάντα για τον εργαζόμενο. Από το, αν είσαι παντρεμένος/ χωρισμένος, αν έχεις παιδιά, που δούλευες πριν. Με λίγα λόγια πέρα από τις επαγγελματικές σου δεξιότητες στη σημερινή εποχή πρέπει να έχεις και ένα βιογραφικό της προσωπικής σου ζωής. Και για αυτό έγινε η επιλογή αυτού του έργου. Γιατί γράφτηκε 20 πριν και είναι ακόμα επίκαιρο. 

Πως ήταν η πρώτη επαφή σας  με το κοινό;

Με πας πολύ πίσω… Άγχος πολύ για το αν θα αρέσω στο κοινό, μια καρδιά να χτυπά δυνατά και τα δάχτυλα να τρέμουν. Δεν ήταν και το πιο εύκολο η πρώτη έκθεση στον κόσμο. Μα όλα καταλάγιασαν όταν πήρα το πιο θερμό χειροκρότημα!

Ηθοποιός και σκηνοθέτης. Πόσα πρόσωπα έχετε; Γιατί δεν με ρωτάς τι είναι πιο safe για μένα;Το πρόσωπο είναι ένα και στις δύο περιπτώσεις. Με την ίδια αγάπη και ζήλο μπαίνω και στους δύο ρόλους. Σκηνοθέτης/ ηθοποιός. Λίγο πιο απαιτητικός βέβαια ως σκηνοθέτης. Το παράξενο είναι ότι, όταν θα πρέπει να σκηνοθετήσω, μπορώ να βγάλω και να δείξω όλους τους ρόλους του έργου στους ηθοποιούς που έχω απέναντι μου. Ως ηθοποιός όμως πολλές φορές κλειδώνω τον ρόλο από την αρχή και αυτό δεν είναι καλό. Ακούγοντας όμως πάντα τις οδηγίες του σκηνοθέτη που έχω απέναντι μου, με ξεκλειδώνει πριν αυτό με ακολουθήσει στην σκηνή. Δύσκολο δεν

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα