Του Ανδρέα Κολλιόπουλου
Είναι οδηγός ταξί τους υπόλοιπους μήνες της χρονιάς. Το καλοκαίρι όμως, έχοντας το επιχειρηματικό δαιμόνιο που έχει πάντα ο Έλληνας, βρήκε τον τρόπο για να αξιοποιήσει την τουριστική ανάπτυξη και την πέραση που έχει η χώρα μας στους ξένους επισκέπτες, συνδυάζοντάς το με το κανονικό του επάγγελμα.
Ο Χρήστος Νικολακόπουλος είναι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από το σλόγκαν που πλέον έχει γίνει αρκετά γνωστό σε πολλούς ξένους που ενδιαφέρονται για να έρθουν στην χώρα μας για καλοκαιρινές διακοπές.
Το «If you want to see Greece just find Chris» μπορεί να θυμίζει κάτι από… ελληνικό καμάκι ως σλόγκαν, όμως, μέσω αυτού και ύστερα από αρκετή δουλειά και ψάξιμο (και έχοντας επενδύσει στο μεσοδιάστημα πάνω σε αυτό) ο Χρήστος Νικολακόπουλος, έχει πλέον την δική του πελατεία στις ξένες τουριστικές αγορές που τον προτιμούν για να κάνουν τα tours τους σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Είναι μια μορφή οδικού τουρισμού που χωρίς προγραμματισμούς και συμβάσεις προσφέρει ολοκληρωμένες ταξιδιωτικές υπηρεσίες πηγαίνοντας τους ξένους – πελάτες που συνήθως τον έχουν «κλείσει» προτού καν πατήσουν τον πόδι της στην χώρα, στα αξιοθέατα της χώρας, στα αρχαιολογικά της μνημεία, αλλά και γενικότερα στις ομορφιές που προσφέρει η Ελλάδα και το καλοκαίρι της.
«Κοιλιά» στην τουριστική κίνηση
Φέτος όμως, σύμφωνα με τον ίδιο και με βάση τα όσα λέει στον «Κ», υπάρχει μια αισθητή «κοιλιά» στη ζήτηση που έχει η Ελλάδα στις ξένες τουριστικές αγορές και γενικότερα στην τουριστική κίνηση.
«Υπάρχει μια γενικότερη πτώση στην τουριστική κίνηση σε σύγκριση με το περσινό καλοκαίρι και μια μείωση της ζήτησης και στα tours που γίνονται από τους τουρίστες που έρχονται στην χώρα μας» τονίζει.
«Η πτώση αυτή οφείλεται κατά την άποψη μου στην ακρίβεια και στον πληθωρισμό που αποτελεί πλέον έναν βραχνά όχι μόνο για τον μέσο Έλληνα, αλλά και για τον μέσο Ευρωπαίο.
Μια μέση ευρωπαϊκή οικογένεια δυσκολεύεται να πάει διακοπές. Αυτός είναι ο πρώτος λόγος της διαφαινόμενης μείωσης της τουριστικής κίνησης.
Έχουν ακριβύνει τα πάντα
Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με μας και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε ως χώρα. Τα πάντα έχουν ακριβύνει από τα εισιτήρια των αεροπορικών εταιρειών και των ακτοπλοϊκών γραμμών έως τα καύσιμα, την διαμονή και το φαγητό. Υπάρχουν μάλιστα και ορισμένοι που προσπαθούν να βγάλουν τις ζημίες που έχουν στις επιχειρήσεις τους όλη την χρονιά μέσα σε δύο ή τρεις μήνες.
‘Όμως οι Ευρωπαίοι και οι γενικότερα οι ξένοι τουρίστες που έρχονται στην χώρα μας δεν είναι «εξωγήινοι», ούτε κουτορνίθια και φυσικά δεν πρέπει να τους αντιμετωπίζουμε έτσι γιατί κάθε περιστατικό αισχροκέρδειας έχει τις συνέπειες του στην προβολή του στην χώρα μας στο εξωτερικό.
Πιστεύω ότι πρέπει κάτι να γίνει και στο θέμα του τουρισμού που αποτελεί και την βαριά βιομηχανία της χώρας μας, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια και να μπορέσει η Ελλάδα να γίνει και πάλι προσιτή για τον μέσο Ευρωπαίο».