Ο Αργύρης Αγγέλου στον «Κ»: «Πλέον κυνηγάω το καλό κλίμα, όχι τους ρόλους»

09.12.2023 / 20:30
815956

Μια από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες σε Αμερική και Ευρώπη, έρχεται το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου στις 21:00 και την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου στις 19:00 στην Πάτρα, στο θέατρο Πάνθεον. Το διάσημο έργο του David Ives «Η Aφροδίτη με τη γούνα» σε σκηνοθεσία της Ρέινα Εσκενάζυ με πρωταγωνιστές τον Αργύρη Αγγέλου και τη Βαρβάρα Λάρμου, θα μας συνεπάρει σε μια παράσταση ιδιαίτερη και πολύ τολμηρή. Αρχικά ως αισθηματική κομεντί και στη συνέχεια ως ένα έργο γεμάτο σκληρότητα, τη σκληρότητα που διακατέχει πολλές φορές τις ανθρώπινες σχέσεις. Τον Αργύρη Αγγέλου οι περισσότεροι, τον γνωρίσαν από την τηλεόραση, μέσα από το ρόλο του στις «Σαββατογεννημένες» αλλά και μέσα από την τεράστια επιτυχία «Στο παρά πέντε». Ένας ηθοποιός με πληθώρα συμμετοχών σε εξαιρετικές θεατρικές δουλειές που πλέον καθορίζουν την εξαιρετική και ανοδική του πορεία.

Ποια είναι η κεντρική ιδέα της παράστασης και ποια η προσέγγιση μέσα από τη σκηνοθετική ματιά της Ρέινα Εσκενάζυ;

Ουσιαστικά είναι η ιστορία ενός σκηνοθέτη που ψάχνει την ιδανική πρωταγωνίστρια για να ανεβάσει το κλασικό έργο του Ζάχερ-Μαζόχ «η Αφροδίτη με τη γούνα» και το έργο ξεκινά από τη μέρα που μετά από ατέλειωτες ακροάσεις μια ηθοποιός φθάνει καθυστερημένη και με όλες τις αντίξοες συνθήκες που μπορούν να της συμβούν και απαιτεί σχεδόν να την δει ο σκηνοθέτης, τον πείθει και το έργο ξεκινά. Είναι ένα σύγχρονο έργο, πολύ αριστοτεχνικά γραμμένο, κατά την άποψή μου. Στην ίδια γραμμή κινείται και η σκηνοθετική γραμμή της Ρέινα Εσκενάζυ και χαίρομαι πάρα πολύ που σε αυτή την σκηνική εμπειρία συνεργάζομαι με την Βαρβάρα Λάρμου που καταλαβαίνετε ότι για να συμπράξουν δυο ηθοποιοί επί σκηνής για μια ώρα και είκοσι λεπτά, θα πρέπει να έχουν εξαιρετική χημεία, εξαιρετικό ρυθμό και να υπηρετούν προς τον ίδιο στόχο και την ίδια γραμμή το έργο. Ήταν ένα δύσκολο στοίχημα γιατί καλώς ή κακώς δε γνωριζόμασταν πριν με την Βαρβάρα, αλλά δουλέψαμε πολύ μεθοδικά και νομίζω τα καταφέραμε!

Τι σας έκανε να πείτε το «ναι»;

Εγώ πια «πάω» με τις συνεργασίες, όχι με τους ρόλους. Είμαι σε μία φάση στη ζωή μου που κυνηγάω το ωραίο κλίμα, την ηρεμία, τη μεθοδικότητα και όλα αυτά μου τα προσφέρει συνήθως ο σκηνοθέτης μιας δουλειάς. Η Ρέινα Εσκενάζυ λοιπόν για μένα είναι ένας άνθρωπος που εμπιστεύομαι τυφλά. Είναι η τρίτη φορά που συνεργαζόμαστε μαζί στο θέατρο επομένως ξέρω πως δουλεύει, ξέρει πως δουλεύω, υπάρχει μία χημεία και εμπιστεύομαι απόλυτα την ματιά της, το κριτήριο της και αυτό που επιλέγει κάθε φορά να μου προτείνει.

Ο ρόλος σαν ρόλος ήταν πρόκληση;

Είναι φοβερό το ότι η Ρέινα μου έχει προτείνει τρεις φορές συνεργασία στο θέατρο και οι τρεις ρόλοι που μου έχει προτείνει είναι τελείως διαφορετικοί μεταξύ τους, αυτό και μόνο νομίζω τα λέει όλα. Επομένως, όταν μου προτείνει κάτι, είμαι σίγουρος ότι είναι σα να είναι ακριβώς το κριτήριο το δικό μου και πάντα με κλειστά μάτια της λέω ναι, αν φυσικά δεν έχει προηγηθεί κάποια άλλη συνεργασία.

Όσο περνούν τα χρόνια αλλάζουν τα κριτήρια με τα οποία επιλέγετε τις συνεργασίες σας;

Παλιά κυνηγούσα την πρόταση, το ρόλο, το έργο. Τώρα πια θέλω καλό κλίμα στις πρόβες, αλληλοσεβασμό, ηρεμία, ομαλή συνεργασία και θέλω να με θέλουν. Θέλω να με θέλουν πολύ! Αυτά θέλω όσο μεγαλώνω, αυτά κυνηγάω κι αυτά επιλέγω!

Ποιο είναι το πιο δυνατό σημείο της παράστασης;

Αυτό το έργο έχει πολύ ενδιαφέρον γιατί ξεκινώντας ο θεατής έχει την αίσθηση ότι είναι μία ρομαντική κομεντί. Και λες αχ τι ωραία θα δούμε κάτι πολύ χαριτωμένο! Χωρίς να το καταλάβεις αρχίζει και ξετυλίγεται ένα κουβάρι πολύ ελκυστικό και πολύ θελκτικό πάνω στη σκηνή με σκοτάδια, αποκαλύψεις και όλο αυτό ξαφνικά βάζει τον θεατή σε δίνη ξεγυμνώματος, μαζί με τους ηθοποιούς. Ουσιαστικά «ξεγυμνώνονται» αυτοί οι δύο χαρακτήρες πάνω στη σκηνή, οι ψυχές τους, τα σκοτάδια τους, οι αναζητήσεις τους, τα απόκρυφα σημεία τους, τα σημεία τους που δεν έχουν τολμήσει να παραδεχτούν ποτέ τον ίδιο τους τον εαυτό και αυτό όλο το μετατρέπει αυτόματα από τη μέση του έργου και μετά την παράσταση σε ένα ψυχολογικό θρίλερ. Αυτή η εναλλαγή είναι το πιο ελκυστικό κομμάτι της παράστασης.

Ο κόσμος πως αντιδρά;

Θέλω να σας πω ότι το φοβόμουν πάρα πολύ αυτό το έργο για περιοδεία. Και αυτό γιατί είναι ένα έργο που θέλει συγκέντρωση, ατμόσφαιρα και στην περιοδεία καμιά φορά καλείσαι να παίξεις σε χώρους που είναι πιο εξωστρεφείς και σε κόσμο που πιθανότατα δεν είναι τόσο εξοικειωμένος με τέτοια έργα ή που δεν περιμένει να δει κάτι τέτοιο αλλά το συγκινητικό είναι ότι στις 17 παραστάσεις που έχουμε κάνει, τολμώ να σας πω ότι έχουμε κάνει 17 υποκλίσεις με κόσμο όρθιο! Με κόσμο που βλέπεις αυτό το ωραίο συναίσθημα, αυτό που βλέπεις πάνω από τη σκηνή, που σε χειροκροτάνε και αυτά τα ματάκια τα υπέροχα που δείχνουν ικανοποίηση! Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος, γι’ αυτό που καταφέραμε.

Έχετε κάνει πολλές επιτυχίες και στην τηλεόραση αλλά και στο θέατρο. Φοβόσαστε την αποτυχία;

Δε με αγχώνει καθόλου, γιατί οι αποτυχίες που έχω κάνει είναι πιο πολλές από τις επιτυχίες! (γέλια) Έχω κάνει πολλές αποτυχίες…

Εάν είχατε το κοινό της Πάτρας μπροστά σας, τι θα λέγατε για αυτή την παράσταση;

Ότι θα παρακολουθήσετε μία παράσταση, που θα αφυπνίσει το μυαλό σας, την σκέψη σας, το μέσα σας. Είναι ένα έργο που υπόσχομαι ότι όποιος το δει, μετά θα έχει την ανάγκη να πιει ένα ποτήρι κρασί με το συνοδό του και την παρέα του και να το συζητήσει. Για εμένα αυτό σημαίνει μία επιτυχημένη παράσταση. Είτε αρέσει, είτε δεν αρέσει. Όταν έχεις την ανάγκη να την μοιραστείς ή να το συζητήσεις ή να ρωτήσεις τι κατάλαβες εσύ, τι κατάλαβα εγώ, να τα βάλουμε κάτω και να δούμε αν συμφωνούμε, θεωρώ ότι έχεις κάνει επιτυχία. Ειδικά εάν δύο διαφωνούν ότι «εμένα μου άρεσε, εμένα δε μου άρεσε» εκεί είναι η απόλυτη επιτυχία! ≥

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα