Της Καλυψούς Κανελλοπούλου
Τον ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο που θα έχει η έλευση της κρουαζιέρας στο λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας, τονίζουν μιλώντας στον «Νεολόγο», εκπρόσωποι της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης, του επιχειρηματικού και εμπορικού κόσμου και φορέων. Κάποιες ενστάσεις έχουν να κάνουν με τον συνολικό σχεδιασμό για να υπάρξει αποτελεσματικότητα.
Υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεργασία με τον ΟΛΠΑ, έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την παραχώρηση των υπηρεσιών της Κρουαζιέρας, με «έναν φιλόδοξο σχεδιασμό που επιφυλάσσει οφέλη για την οικονομία, την τουριστική ανάπτυξη και προβολή της πόλης».
Ο διεθνής διαγωνισμός που προκηρύχθηκε αφορά στην παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας σε τμήμα του παλαιού λιμένα (δίπλα από τον σταθμό Κανελλόπουλου). Θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις (Α’ Φάση – Προεπιλογή & Β’ Φάση – Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών). Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2025. Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι της Πάτρας κατατάσσεται ως λιμάνι διεθνούς σημασίας και αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
Νεκτάριος Φαρμάκης, Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος
Κάθε προσπάθεια που ενισχύει την εξωστρέφεια και συµβάλλει στην αύξηση του µεριδίου της Δυτικής Ελλάδας στην οικονοµία του τουρισµού, είναι πάντα καλοδεχούµενη και απολύτως θετική.
Αναµφίβολα, ένας από τους ιδιαίτερα δυναµικούς τοµείς του συγκεκριµένου κλάδου είναι η κρουαζιέρα, όπου µάλιστα η Δυτική Ελλάδα διαθέτει ισχυρό πλεονέκτηµα, λόγω του λιµένα Κατακόλου. Η είσοδος και του λιµένα της Πάτρας στον κλάδο της κρουαζιέρας, µπορεί να πολλαπλασιάσει το οικονοµικό αποτέλεσµα προς όφελος της ευρύτερης περιοχής.
Είµαι βαθιά πεπεισµένος – και το έχω δηλώσει πολλές φορές – ότι ο τόπος µας έχει τεράστιες δυνατότητες. Με σχέδιο, δουλειά και συνεργασία µπορούµε να καταφέρουµε πολλά.

Χριστίνα Αλεξοπούλου, τ. Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βουλευτής ΝΔ Αχαΐας
Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν ποιος επιλέγει να σταθεί εµπόδιο στη βελτίωση της καθηµερινότητάς τους και ποιος αρνείται να υποστηρίξει τις προοπτικές ανάπτυξης της πόλης µας.
Η Πάτρα, µε τα µοναδικά πλεονεκτήµατά της ως παραθαλάσσια πόλη, δεν µπορεί να παραµένει εγκλωβισµένη σε µικροπολιτικές σκοπιµότητες και ιδεοληψίες. Ο καθένας µας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. Δεν επιτρέπεται σε κανέναν που έχει θέση ευθύνης να στερεί από την πόλη και τους πολίτες της το δικαίωµα σε ένα καλύτερο µέλλον.
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι µια τεράστια ευκαιρία που µπορεί να αλλάξει την πορεία της περιοχής µας. Η προσέλκυση τουριστών σηµαίνει νέες θέσεις εργασίας, αυξηµένα έσοδα και µια ισχυρή ώθηση στην τοπική οικονοµία.

Χαράλαμπος Μπονάνος, αναπληρωτής Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας
Δεν πρέπει να ξεχνάµε ότι το λιµάνι µας, είναι από τα πιο σύγχρονα λιµάνια της Μεσογείου, διαθέτει αναβαθµισµένες λιµενικές υποδοµές και άρτιες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας που δοκιµάστηκαν µε τον κοβιντ και πέρασαν µε επιτυχία τις εξετάσεις Δεν θα ξεχάσω ότι δώσαµε µάχη τότε και την άψογη συνεργασία που είχαµε µε το συµβούλιο και τώρα µε τον κ Αναστασόπουλο
Ο τόπος µας διψάει για επενδύσεις, αναζητάει επισκέπτες µε επιχειρηµατική δράση και η όλη προσπάθεια επιβάλλεται να υποστηρίζεται είτε µε την µορφή κρουαζιέρας ή την µορφή yachting Κανένας δεν έχει δικαίωµα να παραγνωρίζει πόσα επαγγέλµατα µπορούν να δουλέψουν, εξαιτίας της έλευσης σκαφών αναψυχής
Δεν είναι µόνο όσοι θα βρίσκονται µέσα στο λιµάνι για υπηρεσίες, αλλά και εκατοντάδες άλλοι µικροεπαγγελµατίες που θα δουν ξαφνικά η πόρτα της ευκαιρίας να ανοίγει µε την αύξηση της εργασιακής ύλης Είναι αυτονόητη πράξη για µια περιφερειακή αρχή που ενδιαφέρεται για το αναπτυξιακό µέλλον αυτού του τόπου να υποστηρίζει και να αποζητά επενδυτικές ιδέες που θα δώσουν ελπίδα για µια καλύτερη ζωή στην Δυτική Ελλάδα και στην πόλη µας.

Φωκίων Ζαΐμης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αχαΐας
Η έλευση της κρουαζιέρας στην Πάτρα είναι µια πάρα πολύ θετική εξέλιξη. Εγώ προσωπικά είµαι υπέρ, καθότι θα αυξήσει την τουριστική κίνηση και φυσικά τον τζίρο των καταστηµάτων της εστίασης.
Ακόµη, θα συµβάλλει στη διαφήµιση και την προβολή της πόλης, έχοντας και δευτερεύοντα µεσοπρόθεσµα αποτελέσµατα, πέρα από επιτόπια. Σε συνδυασµό µε τη Μαρίνα που προσπαθεί να δηµιουργήσει ο ΟΛΠΑ, θα βοηθηθούν σίγουρα και τα ναυτιλιακά επαγγέλµατα. Επιπλέον, µια πολύ θετική πρωτοβουλία θα ήταν, κατόπιν συµφωνίας µε παραγωγούς της περιοχής, να µπαίνουν και τοπικά προϊόντα στο κρουαζιερόπλοιο.
Δηλαδή το κρουαζιερόπλοιο να προµηθεύεται τοπικά αγροτικά προϊόντα, το οποίο θα τονώσει κι άλλο την οικονοµία».

Χρήστος Μπούρας, Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών
Προφανώς η αξιοποίηση του λιµανιού αποτελεί έναν σηµαντικό αναπτυξιακό πυλώνα, στον οποίο πρέπει να δοθεί έµφαση. Η έλευση της κρουαζιέρας στην Αχαϊκή πρωτεύουσα είναι µια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη και το Πανεπιστήµιο Πατρών θα είναι εδώ µε όλη την τεχνογνωσία και τα µέσα που διαθέτει, προκειµένου να βοηθήσει και να συµβάλλει σε αυτή την προσπάθεια.

Ανδρέας Παναγιωτόπουλος, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας
Η τουριστική ανάπτυξη της πόλης των Πατρών και δη η αξιοποίηση του παραλιακού µετώπου και οι χρήσεις των λιµανιών της πόλης είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό ζήτηµα για να τίθεται µε όρους δογµάτων Τ.Ι.Ν.Α. (There Is No Alternative : Δεν υπάρχει εναλλακτική) απ’ όποια πλευρά κι αν προέρχονται.
Τα δεδοµένα είναι συγκεκριµένα: υπάρχει το νέο λιµάνι της πόλης, που για να µην φυτοζωεί και παρακµάσει µπορούν να µεταφερθούν εκεί και οι χρήσεις για την ανάγκη της κρουαζιέρας και το εµπορικό λιµάνι. Το παλιό λιµάνι µετά από την παραπάνω επιλογή να αποδοθεί στο συνολικό παραλιακό µέτωπο του Δήµου Πατρέων, προκειµένου να αξιοποιηθεί προς όφελος των δηµοτών και των επισκεπτών.
Τέλος, η κρουαζιέρα, αν δεν θα θέλουµε να αποτύχει όπως αλλού ή/και να εξυπηρετήσει µεµονωµένα κερδοσκοπικά και καιροσκοπικά συµφέροντα, οφείλει να αποτελεί µέρος ενός συνολικότερου σχεδιασµού, οποίος θα συνδυάζει τον τουρισµό µε τον πολιτισµό και θα καθιστά την πόλη της Πάτρας και την περιοχή της αυτοτελή τουριστικό-πολιτιστικό προορισµό.

Σία Αναγνωστοπούλου, βουλευτής Νέας Αριστεράς Αχαΐας
Πρόκειται για άλλη µια «µεγάλη ιδέα» που θα φέρει ανάπτυξη στην πόλη. Πέρα από το γεγονός του τι σηµαίνουν τα µεγάλα κρουαζιερόπλοια σε µία πόλη- µε τα οποία εγώ είµαι αντίθετη- δεν ξέρουµε κανέναν σχεδιασµό.
Επίσης, δεν ξέρουµε ούτε κατά πόσο αυτά τα µεγάλα κρουαζιερόπλοια σε συνδυασµό µε το Κατάκολο δεν θα καταντήσουν να είναι στην πόλη µας µόνο για παρκάρισµα. Καθόλου δεν µας πείθει, πέρα από την αρχική µου διαφωνία, το οικονοµικό αποτύπωµα που θα έχει αυτό στην πόλη µας µε δεδοµένη και την αντίδραση στην σύνδεση του Κατάκολου µε την Πάτρα.
Για αυτό µιλάω για µια «µεγάλη ιδέα» που θα καταντήσει όπως όλες οι «µεγάλες ιδέες.

Κατερίνα Σολωμού – Μέλος Συντονιστικού Πολιτικού Κέντρου ΠΑΣΟΚ
Η έλευση της κρουαζιέρας στην Αχαϊκή πρωτεύουσα µπορεί να αποτελέσει κοµβικό πυλώνα για την τοπική οικονοµία και την ευρύτερη περιοχή. Η παραχώρηση του τµήµατος του νέου λιµανιού πρέπει να εµπεριέχει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις, µε σεβασµό στις ανάγκες της κοινωνίας και µε στόχο τη βιώσιµη ανάπτυξη.
Το νέο λιµάνι πρέπει να είναι ο κόµβος µιας τέτοιας προοπτικής µε τις αναγκαίες υποδοµές καθώς το παλιό λιµάνι που κάποιοι προτείνουν πρέπει να δοθεί στην πόλη που παραµένει αποκλεισµένη από το θαλάσσιο µέτωπο και έτσι µε λιγότερες γενικά προοπτικές και στον τουρισµό.
Η Πάτρα έχει τις δυνατότητες να γίνει σηµαντικός προορισµός, αλλά απαιτείται µια σοβαρή και οργανωµένη στρατηγική που θα εξασφαλίζει τόσο τα οικονοµικά οφέλη όσο και τη σωστή ισορροπία µε την τοπική κοινότητα και το περιβάλλον.

Απόστολος Κατσιφάρας, πρώην Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος
Χρειάζεται να επαναπροσδιορίσουµε το τουριστικό προϊόν της Πάτρας, προσαρµοσµένο στη νέα εποχή.
Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να ενταχθεί και η κρουαζιέρα, χωρίς να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της παραχώρησης του λιµανιού, το οποίο ανήκει στους πολίτες και την πόλη. Πρέπει να γίνει ένας δηµόσιος και ανοιχτός διάλογος και, γιατί όχι, σε επόµενη φάση να πραγµατοποιηθεί και ένα δηµοψήφισµα σε τοπικό επίπεδο.
Σε κάθε περίπτωση, oι διαδικασίες κρίνεται απαραίτητο να πραγµατοποιηθούν χωρίς τους εκβιασµούς της Αθήνας και αιφνιδιασµούς τους τοπικής κοινωνίας. Εξάλλου, µετά το 2019 η Πάτρα δεν σηµειώνει τουριστική πρόοδο, καθώς τα µέτρα που έχουν παρθεί, δεν έχουν αποδώσει.

Κώστας Σβόλης, επικεφαλής «Πάτρα Ενωμένη»
Η παράταξή µας είναι θετικά προσκείµενη στην έλευση της κρουαζιέρας και της λειτουργίας µαρίνας µεγάλων σκαφών. Θεωρούµε ότι θα συνεισφέρουν στην τοπική κοινωνία τόσο από άποψη οικονοµική, µε την αύξηση εσόδων για τις τοπικές επιχειρήσεις και τους επαγγελµατίες, όσο και από άποψη τουριστική, µέσω της προβολής της πόλης. Δεν πρέπει να παραγνωρίζουµε και τη συµβολή στη δηµιουργία θέσεων εργασίας. Ωστόσο, θα προτιµούσαµε να το επιχειρήσουµε αυτό εµείς, ως Δήµος Πατρέων, και όχι κάποιος άλλος, αλλά δυστυχώς η κακή διάθεση της Δηµοτικής Αρχής προς τον ΟΛΠΑ και η έλλειψη συνεργασίας δηµιουργούν αδιέξοδα.
Το ιδανικό θα ήταν ο χώρος αλλά και οι σκέψεις για επένδυση να ανήκουν στον Δήµο Πατρέων. Για άλλη µια φορά, η Δηµοτική Αρχή παραµένει κλειστή στις ιδεοληπτικές της εµµονές και αγκυλώσεις, αγνοώντας την κοινή λογική.

Βασίλης Αϊβαλής, επικεφαλής «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι»
Η πάγια διεκδίκηση του λαού της πόλης µας είναι το σύνολο του παραθαλάσσιου µετώπου να έρθει στα χέρια του και αυτό να είναι ελεύθερο προς χρήση από όλους.
Εµείς, ως παράταξη, όπως στηρίξαµε µέχρι τώρα -µε την καταψήφιση του σχεδίου του ΟΛΠΑ για την ανάπτυξη της βόρειας λιµενολεκάνης του παλαιού λιµένα σύµφωνα µε τους σχεδιασµούς του- την απαίτηση αυτή των πολιτών, θα συνεχίσουµε να την στηρίζουµε και σήµερα, ζητώντας την παραχώρηση του συνόλου του παραλιακού µετώπου στον πατραϊκό λαό.
Όµως σε καµία περίπτωση δεν µπορούµε να µην στηλιτεύσουµε την έντονη κωλυσιεργία και αναποτελεσµατικότητα της Δηµοτικής Αρχής που εδώ και 7 χρόνια από την παραχώρηση, έχει αφήσει όλο το ήδη παραχωρηµένο θαλάσσιο µέτωπο να µαραζώνει, µην πραγµατοποιώντας µέχρι σήµερα τίποτα παρά µόνο έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισµό, και αυτόν όχι διεθνή όπως θα έπρεπε, µε αποτέλεσµα να µην υπάρχει καν πρώτο βραβείο.
Κωλυσιεργία και αναποτελεσµατικότητα η οποία δίνει “χώρο” στα ιδιωτικά κεφάλαια να οικειοποιηθούν δηµόσιο χώρο του παλαιού λιµανιού αναπτύσσοντας τις επιχειρηµατικές τους δραστηριότητες.

Πέτρος Ψωμάς, επικεφαλής «Σπιράλ»
Το σπιράλ χαιρετίζει την έναρξη του διαγωνισµού για την κρουαζιέρα και καλεί όλους του φορείς της πόλης σε πανστρατιά ώστε το εγχείρηµα να στεφθεί µε επιτυχία. Η άφιξη επισκεπτών στην Πάτρα είναι απαραίτητη για το κύρος της, την οικονοµία της, την επιβίωσή της. Το δε λιµάνι πρέπει να “ξανασυνδεθεί” µε την πόλη.
Εµείς οραµατιζόµαστε την επιστροφή της Πάτρας στον τουριστικό χάρτη και την ανάδειξή της ως έναν ευρωπαϊκό προορισµό, µε αύξηση της αναγνωρισιµότητας. Έχουµε τόσα να δείξουµε ως πόλη, έχουµε τόσες εµπειρίες να προσφέρουµε σε όσους έρθουν, ας είναι και σύντοµο το πέρασµά τους από τα µέρη µας.
Υπενθυµίζω, µε την ευκαιρία, την διαχρονική µας πρότασή για τη δηµιουργία Αντιδηµαρχίας Τουρισµού, µε στόχο τον καλύτερο συντονισµό και την υλοποίηση των αντίστοιχων πολιτικών, µε τον δήµο επιτέλους σε ρόλο ενορχηστρωτή.

Βαγγέλης Καραχάλιος, πρόεδρος ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας
Προφανώς η έλευση της κρουαζιέρας αποτελεί µια θετική εξέλιξη για την τοπική οικονοµία, αρκεί να µπορέσουν οι φορείς να αξιοποιήσουν µε σωστό τρόπο όλες τις δυνατότητες που µπορεί δυνητικά να προσφέρει. Το ζήτηµα είναι να έχουµε τα εχέγγυα ως κοινωνία, τοπική αυτοδιοίκηση και κράτος ότι όντως ο επενδυτής που θα έρθει θα επενδύσει στην τοπική οικονοµία και όντως θα δει το λιµάνι της Πάτρας κατά προτεραιότητα.
Δεδοµένου ότι ο διαγωνισµός αφορά και το Κατάκολο, υπάρχει ένα θέµα ως προς το πού θα δοθεί βαρύτητα και πρέπει να βεβαιωθούµε ότι θα αξιοποιηθούν και τα δύο λιµάνια µε τον βέλτιστο δυνατό τρόπο.
Αυτό µένει να κριθεί. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τονιστεί ότι οι δυνατότητες που προσφέρει η έλευση της κρουαζιέρας και ο τουρισµός τέτοιου επιπέδου, θα συµβάλει σηµαντικά στο προφίλ που φιλοδοξεί να αποκτήσει η Πάτρα εδώ και πολλά χρόνια.

Γιώργος Παππάς, Πρόεδρος Οικονομικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδος
Εκτιµώ ότι µε ορθολογική και αποτελεσµατική αξιοποίηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης που υπάρχουν, η κρουαζιέρα µπορεί να συµβάλλει σηµαντικά στην ανάπτυξη αλλά και στην άρση της εποχικότητας του τουριστικού προϊόντος, προσελκύοντας επισκέπτες που θα απολαύσουν την περιήγηση σε αρχαιολογικούς χώρους, µουσεία και οτιδήποτε άλλο χαρακτηρίζει τον πολιτισµό κάθε πόλης, αναπτύσσοντας τον «αστικό τουρισµό», γνωστό και ως city break.
Επίσης µπορεί να αναπτύξει νέα επαγγέλµατα και να τονώσει την ζήτηση για τα υπάρχοντα επαγγέλµατα και τις τοπικές επιχειρήσεις.
Σκοπός είναι η ανάπτυξη της περιοχής και ταυτόχρονα η προστασία του χαρακτήρα της και του φυσικού περιβάλλοντος, έτσι ώστε η ανάπτυξη να είναι συµπεριληπτική και για όλους τους κατοίκους χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά το βιοτικό τους επίπεδο.
Με αυτόν τον τρόπο η Πάτρα πραγµατικά θα πρέπει να συµµετέχει στην αναπτυξιακή πορεία, διασφαλίζοντας την ευηµερία των κατοίκων της και την βιωσιµότητα του οικονοµικού περιβάλλοντος.

Γιώργος Βαγενάς, Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας
Η έλευση της κρουαζιέρας µπορεί να βοηθήσει στην προσέλκυση κόσµου και καταναλωτών, καθώς και να προσδώσει ένα θετικό πρόσηµο στην οικονοµία της πόλης.
Η κίνηση αυτή είναι προς την σωστή κατεύθυνση, αρκεί να πληρούνται οι προδιαγραφές, να υπάρχει συνεννόηση µεταξύ των φορέων και να µπορούµε να είµαστε οργανωµένοι για τους ανθρώπους που θέλουν να επισκεφθούν την πόλη και την περιοχή µας.

Ολυμπία Λόη, Πρόεδρος Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Ν. Αχαΐας
Είµαστε υπέρ οποιουδήποτε αναπτυξιακού σχεδίου που θα τονώσει την οικονοµία της περιοχής. Πρέπει να δούµε συνολικά το όλο θέµα, ώστε να εξετάσουµε πώς µπορούµε να έχουµε τα καλύτερα αποτελέσµατα για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή, µέσα από ένα συνεκτικό, ολοκληρωµένο σχεδιασµό της Μαρίνας mega yacht, της κρουαζιέρας και της µελέτης για το θαλάσσιο µέτωπο και το τρένο.
Υπάρχουν αυτή την στιγµή µεγάλα ερωτηµατικά στα οποία πρέπει απαραίτητα να υπάρξει συνεργασία όλων των φορέων, για να επέλθει ένα ολοκληρωµένο σχέδιο..
Η έλευση της κρουαζιέρας στην Πάτρα αποτελεί µια πάρα πολύ θετική εξέλιξη. Για αυτόν τον λόγο άλλωστε είχαµε διοργανώσει και σχετική ηµερίδα ως Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Λιµένος Πατρών τον περασµένο Νοέµβριο. Σκοπός µας ήταν το θέµα αυτό να αναδειχθεί ουσιαστικά από όλες τις πλευρές.
Η έλευση της κρουαζιέρας στην αχαϊκή πρωτεύουσα θα έχει πολλαπλά και πολύπλευρα οφέλη για την περιοχή και την οικονοµία της. Θα πρέπει φυσικά όλα να πραγµατοποιηθούν σε συνεννόηση µε το λιµάνι και τους παραγωγικούς φορείς της πόλης, ώστε να προκύψουν οφέλη για όλους.

Νίκος Φιλόπουλος, Πρόεδρος Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Λιμένος Πατρών
«Η έλευση της κρουαζιέρας στην Πάτρα αποτελεί μια πάρα πολύ θετική εξέλιξη. Για αυτόν τον λόγο άλλωστε είχαμε διοργανώσει και σχετική ημερίδα ως Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Λιμένος Πατρών τον περασμένο Νοέμβριο. Σκοπός μας ήταν το θέμα αυτό να αναδειχθεί ουσιαστικά από όλες τις πλευρές. Η έλευση της κρουαζιέρας στην αχαϊκή πρωτεύουσα θα έχει πολλαπλά και πολύπλευρα οφέλη για την περιοχή και την οικονομία της. Θα πρέπει φυσικά όλα να πραγματοποιηθούν σε συνεννόηση με το λιμάνι και τους παραγωγικούς φορείς της πόλης, ώστε να προκύψουν οφέλη για όλους».

Γιώργος Κυριακόπουλος, πρ. βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας
Η περιοχή µας έχει τεράστια πλεονεκτήµατα τα οποία µένουν αναξιοποίητα. Δυστυχώς η ανάπτυξη δεν περνάει από την Αχαΐα κ είναι ανάγκη µέσα στις δύσκολες οικονοµικές συγκυρίες να στοχεύουµε προς κάθε κατεύθυνση για να αναταχθεί η τοπική οικονοµία µε πολυποίκιλα κέρδη προς κάθε κατεύθυνση. Η έλευση τουριστών µέσω κρουαζιέρας οπωσδήποτε θα συµβάλει θετικά.
Την καλύτερη απάντηση δίνουν οι τοπικοί επιχειρηµατίες οι οποίες βλέπουν τουρίστα να µπαίνει στα µαγαζιά τους και αναπτερώνεται το πεσµένο ηθικό τους.
Επιτέλους µια καλή είδηση για την περιοχή στην οποία όλοι πρέπει να χειροκροτήσουµε.
Θέμης Μπάκας, Στέλεχος Κινήματος Δημοκρατίας
Θεωρώ ότι είναι αδήριτη αναγκαιότητα για την ενίσχυση της τοπικής οικονοµίας η ένταξη της Πάτρας στον χάρτη της κρουαζιέρας, δεδοµένου ότι θα προσδώσει µια τεράστια αναπτυξιακή προοπτική, όχι µόνο στην αχαϊκή πρωτεύουσα, αλλά και σε όλο τον νοµό. Πιστεύω ότι µε τη συνεργασία όλων παραγωγικών φορέων, ο στόχος αυτός µπορεί να επιτευχθεί.
Σύµφωνα µε ναυτιλιακούς πράκτορες, γνώστες της κρουαζιέρας, µε αφετηρία το 2027, από τον Μάρτιο έως τον Νοέµβριο, µπορούν να καταπλέουν στο λιµάνι της Πάτρας δύο κρουαζιερόπλοια, µε µέσο όρο 7.000 επισκέπτες. Σε µια τέτοια εξέλιξη, τα οικονοµικά και αναπτυξιακά οφέλη που θα προκύψουν θα είναι πολύ σηµαντικά, αρκεί να αφορούν το σύνολο του εµπορικού κόσµου.
Άλλωστε, αυτό µπορούµε να το συνειδητοποιήσουµε διαπιστώνοντας την ώθηση που έχει δώσει η κρουαζιέρα στις τοπικές οικονοµίες των περιοχών που έχουν, ήδη, ενταχθεί στον χάρτη της. Εννοείται και εξυπακούεται δε ότι θα πρέπει να διασφαλιστούν η κοινωνική συνοχή, ο σεβασµός στο περιβάλλον και οι δέουσες υποδοµές.
