Ναυτιλία: «Πρόσω ολοταχώς» για την αγορά LNG

12.08.2022 / 11:28
ka 83

Oι πρόσφατες γεωπολιτικές αναταραχές και ο στόχος της «ενεργειακής ασφάλειας» τοποθετούν τον κλάδο LNG στο επίκεντρο των παγκόσμιων γεγονότων, προσθέτοντας περαιτέρω ώθηση σε έναν ναυτιλιακό κλάδο που αναπτύσσεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Ομίλου Εισαγωγέων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (GIIGNL), οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου βρίσκονται στο ζενίθ, διαθέτοντας την υψηλότερη αναλογία παραγγελιών προς υφιστάμενο στόλο. Οπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Research, αυτό μπορεί να εξηγηθεί με μια απλή πρόβλεψη, τον διπλασιασμό της ικανότητας υγροποίησης φυσικού αερίου μέχρι το 2028.

Μέχρι στιγμής το βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα LNG Carriers ανέρχεται πλέον στο 40% της υπάρχουσας χωρητικότητας, από 27% στην αρχή του 2021. Την ίδια ώρα, το 32% των υφιστάμενων πλοίων κινείται με ατμοστρόβιλους και στο πλαίσιο αυτό υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο των επερχόμενων κανονισμών EEXI και CII.

Στα τέλη Απριλίου 2022 ο παγκόσμιος στόλος LNG Carriers αποτελούνταν από 641 ενεργά πλοία, συμπεριλαμβανομένων 45 πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRUs) και πέντε πλωτών μονάδων αποθήκευσης (FSUs). Το 2020 ο στόλος είχε 529 πλοία και το 2021 ο αριθμός τους ανέβηκε στα 588 καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 10%.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα containerships έχουν εξοβελίσει όλους τους άλλους τύπους πλοίων στα κορυφαία ναυπηγεία της Ασίας τα τελευταία δύο χρόνια. Η μέση τιμή κατασκευής ενός LNG Carrier έχει αυξηθεί στα 210 εκατ. δολάρια στη διάρκεια της χρονιάς.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον για ναυπηγήσεις παραμένει πολύ ισχυρό, με τη συμβολή και του μεγάλου project επέκτασης του Κατάρ.

«Τα Νέα»

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα