Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: «Το σύγχρονο έργο που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη»

29.05.2021 / 23:20
Greece's Prime Minister Kyriakos Mitsotakis arrives for a face-to-face EU summit in Brussels, May 24, 2021. Olivier Hoslet/Pool via REUTERS

λοκληρώθηκε η παρουσίαση του σχεδίου για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στα Χανιά.

Όπως ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «ο ΒΟΑΚ είναι το πιο σύγχρονο έργο που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη». «Τον ΒΟΑΚ τον προχωράμε και για τους συντοπίτες μας που θρήνησαν θύματα. Όταν ήμασταν στην αντιπολίτευση μαζί με τον κ. Αυγενάκη είχαμε παρουσιάσει ένα σχέδιο για μείωση ατυχημάτων σε όλη τη χώρα αλλά και την Κρήτη. Το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας δεν είναι ζήτημα μόνο οδικών υποδομών», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

«Ξέρουμε ότι ο ΒΟΑΚ δεν έγινε μέχρι σήμερα γιατί υπήρχαν τοπικές αντιδράσεις. Η χάραξη του έργου πρέπει να είναι ενιαία», επεσήμανε ακόμη ο κ. Μητσοτάκης. «Το έργο αυτό θα γίνει πραγματικότητα, όπως επίσης θα γίνουν πραγματικότητα και τα άλλα μεγάλα έργα στην Κρήτη, όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Δεν μπορούμε να περάσουμε άλλα 18 χρόνια χωρίς να αξιοποιήσουμε μία μεγάλη έκταση στο Ηράκλειο. Θα δουλέψουμε μαζί για να κάνουμε πραγματικότητα το αναπτυξιακό μας πρόγραμμα για την Κρήτη», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Λεπτομέρειες για το νέο ΒΟΑΚ, είχε δώσει πάντως νωρίτερα, η Διευθύντρια Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Ευγενία Καλοφωλιά. Μεταξύ άλλων, είχε πει στο zarpanews.gr:

«Σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου το πλάτος θα είναι 21,5 μέτρα, που περιλαμβάνουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων η καθεμία. Επίσης, από μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης σε κάθε κατεύθυνση πλάτους 2,5 μέτρων και μια κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο σκυροδέματος στη μέση.

Το τμήμα Σούδα –Βρύσσες είναι μήκους 25,7 χιλιομέτρων. Η αρχή του είναι εκεί που τελειώνει το κατασκευασμένο τμήμα της παράκαμψης Χανίων και το τέλος του στις Βρύσσες. Περιλαμβάνει έξι ανισόπεδους κόμβους και η πυκνότητα είναι περίπου ένας κόμβος ανά πέντε χιλιόμετρα. Πρόκειται για τον ανισόπεδο κόμβο Πλατανίου, τον ανατολικό ανισόπεδο κόμβο Απτέρων που θα εξυπηρετεί την κίνηση από και προς Χανιά, τον δυτικό ανισόπεδο κόμβο Απτέρων που θα εξυπηρετεί την κίνηση από και προς Ρέθυμνο. Επίσης προβλέπονται ανισόπεδοι κόμβου Καλυβών, Αγίων Πάντων και Βάμου.

Επίσης στο τμήμα αυτό υπάρχουν σήραγγες συνολικού μήκους 3,9 χιλιομέτρων, περίπου 2 χιλιόμετρα ανά κατεύθυνση. Η σημαντικότερη σήραγγα θα είναι στα Άπτερα, κάτω από τον αρχαιολογικό χώρο. Έχουμε λάβει αδειοδότηση από την Αρχαιολογία, γιατί υπάρχει μεγάλο υπερκείμενο ύψος και δεν ενοχλείται ο αρχαιολογικός χώρος”, ανέφερε η κ. Καλοφωλιά στο zarpanews.gr.

Το στέλεχος του Υπουργείου περιέγραψε και το τμήμα Βρύσσες – Ατσιπόποπουλο:

«Το δεύτερο τμήμα είναι από τις Βρύσσες ως το Ατσιπόπουλο, μήκους 21,6 χιλιομέτρων. Ξεκινάει μετά το τέλος του ανισόπεδου κόμβου των Βρυσσών και τελειώνει στην αρχή της κατασκευασμένης παράκαμψης Ρεθύμνου. Έχει δύο ανισόπεδους κόμβους, στη Γεωργιούπολη και στην Επισκοπή. Επειδή είναι περιοχή με σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης, ο δρόμος πηγαίνει νοτιότερα από αυτό που υπάρχει τώρα.
Στο τμήμα επίσης έχουμε σήραγγες μήκους 9,6 χιλιόμέτρων.»

Όπως ανέφερε στο zarpanews.gr, η κα Καλοφωλιά η απόσταση Χανίων – Ρεθύμνου θα υποστεί μικρή μείωση με τη νέα χάραξη του δρόμου, αν και μεγάλο μέρος του θα χρησιμοποιεί τον ήδη υπάρχοντα ΒΟΑΚ.

«Η συνολική απόσταση από τα Χανιά ως το Ρέθυμνο θα είναι μικρότερη, γύρω στα 50 χιλιόμετρα, ενώ υπάρχουν και οι παρακάμψεις που θα υποστούν βελτίωση. Αλλά η μεγάλη διαφορά είναι ότι ο δρόμος θα έχει σχεδιαστεί με ταχύτητα μελέτης 100 χιλιομέτρων την ώρα, που σημαίνει ότι η λειτουργική ταχύτητα θα είναι 30% παραπάνω περίπου. Όπου ήταν εφικτό, χρησιμοποιήσαμε τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ. Στο τμήμα Σούδα – Βρύσσες, το 58% περίπου κατασκευάζεται με ενσωμάτωση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ και το 42% είναι νέος δρόμος. Παντού υπάρχει παράπλευρο δίκτυο που εξυπηρετεί όλες τις οικιστικές περιοχές.»

Όσο για τα διόδια, θα εισπράττονται ηλεκτρονικά με τη χρήση συστήματος που θα χρεώνει τα αυτοκίνητα, καταγράφοντας από ποιον κόμβο μπαίνουν και σε ποιον κόμβο βγαίνουν από τον δρόμο. “Θα υπάρχουν διόδια σίγουρα στην αρχή και στο τέλος του αυτοκινητοδρόμου», είπε η κα Καλοφωλιά μεταξύ άλλων.

in.gr

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα