Μικραίνουν οι αποστάσεις! Μοχλός ανάπτυξης για τη Δυτική Ελλάδα ο σιδηρόδρομος, για τον οποίο θα διατεθεί «ζεστό» χρήμα, ενώ τίθεται επί τάπητος και η επέκταση του Οδοντωτού

28.05.2021 / 9:26
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
E65-2-1300x686

Του Αλέξανδρου Κογκόλη

Στο νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ ευρώ, αλλά και ειδικότερα στη νέα σιδηροδρομική γραμμή στην Πάτρα, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε εκδήλωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με διοργανωτή τον αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας, Φωκίωνα Ζαϊμη.

Παίρνοντας τη σκυτάλη, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, μίλησε για το όραμα και τη διεκδίκηση της Περιφέρειας για τον δυτικό σιδηροδρομικό άξονα που θα ξεκινάει από τη Δυτική Μακεδονία και θα καταλήγει στην Μεσσηνία.

Με τη σειρά του, ο αναπληρωτής διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς, παρουσίασε τον σχεδιασμό του Οργανισμού για το δίκτυο της Πελοποννήσου, τη σύνδεση της Πάτρας με την Ηλεία και την Αθήνα, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τις βιομηχανικές περιοχές. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανακαίνιση της γραμμής και σιδηροδρομικών σταθμών.

Δημοπράτηση στο γ’ τρίμηνο

Κατ’ αρχάς, ο Υπουργός Υποδομών, υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο σιδηρόδρομος για την επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη και εξήγησε ότι το σχέδιο του Υπουργείου δίνει έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, στον άξονα της ΠΑΘΕ.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ως παράδειγμα ένα μεγάλο έργο της Δυτικής Ελλάδας, τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στην Πάτρα, με τις διαδικασίες δημοπράτησης να ξεκινούν στο τρίτο τρίμηνο του 2021.

Σημείωσε επίσης ότι το έργο αυτό συμπληρώνεται εξαιρετικά από ένα έργο το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί, ξεπερνώντας σημαντικά προβλήματα, και παραδοθεί εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο, η οποία όπως τόνισε αποτελεί: «Άλλη μία απόδειξη του πόσο πιστεύουμε στα σιδηροδρομικά έργα, αλλά και του πόσο είμαστε αποφασισμένοι να επενδύσουμε στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας».

Ο δυτικός σιδηροδρομικός άξονας

«Όλοι ξέρουμε ότι μία μεγάλη και κυρίαρχη εκκρεμότητα είναι η σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή. Ελπίζω και εύχομαι να βρισκόμαστε πλέον στην τελική ευθεία και το οικονομικό και διοικητικό κέντρο της Δυτικής Ελλάδας να αποκτήσει σύντομα μία σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή, που θα αλλάξει τη μοίρα του λιμανιού αλλά και της ευρύτερης περιοχής», σημείωσε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης και συνέχισε:

«Φυσικά, εργαζόμαστε ώστε η σιδηροδρομική γραμμή να επεκταθεί μέχρι τον Πύργο, γνωρίζοντας την μεγάλη προστιθέμενη αξία που μπορεί να δώσει η εύκολη και φτηνή μετακίνηση προϊόντων από τον κάμπο της Ηλείας προς την Αθήνα.

Ωστόσο, οι σκέψεις μας δεν σταματούν εδώ.

Ασφαλώς, εξακολουθούμε να οραματιζόμαστε και να διεκδικούμε την σιδηροδρομική Εγνατία και τη σιδηροδρομική Ιονία. Δηλαδή, τον δυτικό σιδηροδρομικό άξονα που θα ξεκινάει από τη Δυτική Μακεδονία και θα καταλήγει στην Μεσσηνία.

Γιατί, πιστεύουμε βαθύτατα ότι μέσω αυτού του μεγάλου έργου θα αναδειχτεί πλήρως η γεωστρατηγική θέση της περιοχής μας, ως βασικός σπόνδυλος στον δυτικό άξονα της Ελλάδας και του Ιονίου».

«Σύνδεση με αεροδρόμιο και λιμάνι»

«Τα μεταφορικά δίκτυα είναι βασικός πυλώνας της περιφερειακής και της τοπικής ανάπτυξης και ιδιαίτερα το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο είναι και το πιο φιλικό προς το περιβάλλον και συνάμα το πιο οικονομικό μεταφορικό μέσον», ανέφερε εισαγωγικά ο κ. Κοτταράς.

«Δίνουμε μεγάλη σημασία στην ολοκλήρωση του δυτικού άξονα της χώρας και συγκεκριμένα στη σιδηροδρομική σύνδεση με το νέο λιμάνι της Πάτρας. Η σύνδεση της Αχαϊκής πρωτεύουσας με την Αθήνα και το αεροδρόμιο είναι άμεση προτεραιότητα. Η συζήτηση που θα έπρεπε να γίνετε στην Πάτρα είναι το πότε και όχι το πώς θα φτάσει το τρένο στο νέο λιμάνι. Πιστεύω πως η ΕΡΓΟΣΕ, που έχει αναλάβει να υλοποιήσει αυτή τη σύνδεση, θα είναι έτοιμη μέσα στο καλοκαίρι να δημοπρατήσει το Αίγιο-Ρίο και να ολοκληρωθεί με την διαδικασία του ανταγωνιστικού διάλογου, στο τέλος του καλοκαιριού, το Ρίο – Λιμάνι Πάτρας», πρόσθεσε.

Επαναλειτουργία όλου του μετρικού δικτύου

Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, η επαναλειτουργία του μετρικού δικτύου από την Πάτρα έως τον Πύργο και την Καλαμάτα, είναι στους βασικούς στόχους του ΟΣΕ, όπως και η γραμμή Κόρινθος-Άργος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής, με σκοπό την επαναλειτουργία της, στο Κόρινθος –Άργος-Ναύπλιο και Κάτω Αχαϊά – Πύργος. Επίσης εντός του 2021 θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη αξιοποίησης ολόκληρου του μετρικού δικτύου.

Σύνδεση με τη ΒΙΠΕ

Αξίζει να σημειωθεί πως άμεσα, θα υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με την ΕΤΒΑ για την προτεραιοποίηση των βιομηχανικών περιοχών που θα πρέπει να συνδεθούν άμεσα με το σιδηροδρομικό δίκτυο, με τη ζώνη της Πάτρας να είναι στην κορυφή της λίστας.

Επέκταση του Οδοντωτού

Το σιδηροδρομικό δίκτυο αναμένεται να προσφέρει τα μέγιστα στην τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου, γι’ αυτό και ο ΟΣΕ θα εισηγηθεί στο Υπουργείο Υποδομών τον χαρακτηρισμό των γραμμών Κατάκολο-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία και Διακοπτό – Καλάβρυτα ως τουριστικές γραμμές. Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα για καλύτερη αξιοποίηση μέσω περισσότερων δρομολογίων και αυξημένη τουριστικής κίνησης.

Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται η ανακαίνιση της γραμμής Κατάκολο-Αρχαία Ολυμπία, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, ένα έργο προϋπολογισμού 3 εκ ευρώ, ενώ μελετάται και η επέκταση του Οδοντωτού από τα Καλάβρυτα μέχρι την Αγία Λαύρα.

Τέλος, εξίσου σημαντική θα είναι η αξιοποίηση της παλιάς γραμμής Αίγιο – Διακοπτό, η οποία θα χαρακτηριστεί ανενεργή, με στόχο την αξιοποίησή της από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, όπως και η ανακαίνιση των σιδηροδρομικών σταθμών οι οποίοι είναι μοναδικά μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα