ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ : ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Στις 9 Οκτωβρίου του 1928 και στα πλαίσια του αγροτικού ρεπορτάζ, ο πρόεδρος Συνεταιρισμού Αλισσού, Αρίστος Παπαδημητρόπουλος υπογράφει άρθρο για το πρωτοσέλιδο του «Ν» με αφορμή τα τελούμενα έργα στην Πατρών –Ναυπάκτου. Ο συντάκτης καυτηριάζει και επισημαίνει την τραγική κατάσταση της Πατρών –Πύργου.
Βάσανα και παράπονα
« Η οδός Πατρών-Αχαΐας, η μεγάλη αυτή αρτηρία, η διοχετεύουσα εις Πάτρας βουνά ολόκληρα προϊόντων, εμπορευμάτων και τροφίμων κατέστη πλέον αδιάβατος. Και όμως είναι αληθώς αφάνταστος η τεράστια κίνησις επί του τμήματος τούτου της οδού, της συνδέουσης τας Πάτρας με τον Πύργον, κίνησις, ήτις λόγω πληθυσμού, προϊόντων, θέσεως κτλ. Ασφαλώς δεν θα παρατηρείται είς έτερον σημείο της Ελλάδας. Από του Αυγούστου προ παντώς μια συνεχής και ατελεύτητος γραμμή τροχοφόρων, ζώων και ανθρώπων πηγαινοέρχεται νυχθημερόν, μέσω μυρίων κόπων, ζημιών κινδύνων και βασάνων. Ο ιδρώς του άτυχου αγρότου, του αιωνίως τούτου δούλου, ρέει πάντοτε ποταμηδόν, κατασπαταλώμενως ασκόπως, χωρίς ποτέ να δύναται να κορεσθή η προκαλούσαν τούτον κλασσικήν του Κέντρου αδιαφορία ή ανικανότης. Αλλά και μέχρι Πύργου η κατάστασις θα έιναι περισσότερο αθλία. Με άλλους λόγους μόνο ίχνη υπολείπονται εκ της άλλοτε οδού Πατρών-Πύργου το σοβαροφανές της οποίας όνομα προβάλλει ως άλλος πομπώδης τίτλος»
Αναγκαίες κινήσεις
«Είναι ανάγκη οι αγρόται άπαντες, από των Πατρών μέχρι του Πύργου ενισχύοντες τας φιλοτίμους τοπικούς Αρχάς, να εγέρθωμεν ως εις άνθρωπος και να φωναξωμεν με Στέντορος φωνή ότι το κέντρον δεν πρέπει και δεν δύναται να επιμένη αγνοούντας απέναντι ημών υποχρεώσεις, και αν εξακολουθεί την ίδια τακτική, θα έλθη κάποτε στιγμή καθήμών θα εξαντληθή η πιστωσίς του. Οι Εμπορικοί σύλλογοι Πατρών πρέπει να προσέξει καλώς επί του ζητήματος αυτού. Διότι αν είχομεν καλήν συγκοινωνίαν η όψις και η κίνησης της πρωτευούσης και των πέριξ αγροτικών περιοχών θα μεταβάλλετο πολύ εις ταχύτητα, πολιτισμόν, συναλλαγάς και κέρδη. Αλλ’εάν θίγονται εμμέσως τα συμφέροντα του εμπορίου των Πατρών, ημείς οι χωρικοί μη έχοντες συγκοινωνίαν, εξασφαλίζομεν οριστικώς τη δυστυχία μας. Δεν έχομεν συγκοινωνίαν. Από την Πατρών μέχρι Αχαΐας υπάρχει άλυσσος χωρίων εις έκαστον δε τούτων υπερπαραγωγή Πρόεδρων διαφόρων. Όλοι λοιπόν οι Πρόεδροι, τουλάχιστον Συνεταιρισμών και κοινοτήτων, πρέπει να θεωρήσουν ζήτημα φιλοτιμίας δι αυτούς την απόκτησιν συγκοινωνίας ανθρώπινης. Πρέπει δια δράσεως συντόνου να αποσείσουν την κατηγορία ότι υφίστανται απλώς να υπογράψουν οι μεν το πιστοποιητικό, οι δε ενεχυρόγραφα. Εις τον αγώνα τούτον τον τίμιον καλούμεν όλους τους Αγροτικούς Προέδρους και έχομεν πεποισθίν ότι δεν θα υστερήσουν καθόσον είναι οι μόνοι αρμόδιοι εκ πικράς πείρας να γνωρίζουν τα αγαθά ή τα κακά της καλής ή κακής συγκοινωνίας. Και αν πέρυσιν εχωνόμεθα μέχρι γονάτων εις τον βόρβορον, φέτος θα χωθώμεν ασφαλώς μέχρι του λαιμού. Με τας πρώτα βροχάς του φθινοπώρου η συγκοινωνία θα διακοπή ως πάντοτε, τελείως θα επαναληφθή δε τότε και το θέαμα αυτοκινήτων ίππων συρομένων και προσπαθούντων , αν διαπλέυσουν την ανώμαλον αυτήν λωρίδα του εδάφους, την άλλοτε οδόν. Η Μηχανική Υπηρεσία των Πατρών πολλάκις διελθούσα θα υπέστη ασφαλώς περιπέτειας παρομοίας όπως και τόσοι άλλοι οδηγοί αυτοκινήτων κτλπ. Η Ναύπακτος ήδη χαίρει και πνηγυρίζει δια την περισσήν συγκοινωνίαν της ενώ εμείς συγκοινωνούμεν με εζευγμένα αυτοκίνητα»
Σήμερα
Τον Ιούλιο του 2023 η πρόοδος κατασκευής του έργου της Πατρών-Πύργου υπολείπονταν του 20%. Σήμερα, το ποσοστό υλοποίησης ξεπερνά το 52%. Εκτιμάται ότι, μέχρι τέλος του έτους, το ποσοστό ολοκλήρωσης θα υπερβεί το 75%. Το πολύπαθο έργο, όπως προβλέπει και η σύμβαση, θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2025.