Μαζικό «Όχι» από τους εκπαιδευτικούς της Αχαΐας στην αξιολόγηση της κυβέρνησης

11.10.2021 / 21:41
aksiologisi

Του Θάνου Χριστακόπουλου

Την σθεναρή τους αντίθεση στην αξιολόγηση με τον τρόπο που την προωθεί το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζουν να εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί (Δάσκαλοι και Καθηγητές) της Πάτρας και της Αχαΐας. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ καλούν τα μέλη τους σε απεργία-αποχή από την αξιολόγηση και από ότι φαίνεται από τους αριθμούς, δάσκαλοι και καθηγητές, ανταποκρίνονται στο κάλεσμα των Ομοσπονδιών τους.

Στην Αχαΐα υπολογίζεται ότι περίπου το 80% των εκπαιδευτικών συνεχίζει να μην υπακούει στην εντολή της αρμόδιας υπουργού Νίκης Κεραμέως, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση προσέφυγε για το θέμα στη Δικαιοσύνη. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών της περιοχής χαρακτηρίζουν την αξιολόγηση, με τον τρόπο που γίνεται: Επιφανειακή, αντιπαιδαγωγική, άδικη, άκαιρη και άκυρη.

Σήμερα ο «Ν»  καταγράφει την άποψη δύο Αχαιών συνδικαλιστών, του γραμματέα της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας, Φώτη Βασιλακόπουλου, και του μέλους του Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ Αχαΐας, Επαμεινώνδα Παπαδέα, οι οποίοι μας εξηγούν γιατί υπάρχει αυτή η μεγάλη αντίδραση στους κόλπους των καθηγητών του Νομού.

Φ. Βασιλακόπουλος: Επιθυμούμε αξιολόγηση σε επίπεδο σχολική μονάδας

«Σε μια χρονιά που με ασφυκτικά γεμάτες και χωρίς συνθήκες ασφάλειας αίθουσες και με χιλιάδες κενά στα σχολεία, αυτό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση, είναι η προβολή προς την κοινωνία, μιας κατ’ επίφαση αριστείας και βελτιωτικής διαδικασίας του σχολείου, μέσω μιας τιμωρητικής και χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος αξιολόγηση.

Για άλλη μια φορά οι εκπαιδευτικοί  απορρίπτουν την διαδικασία της δήθεν  αξιολόγησης, με συντριπτικά ποσοστά που ξεπερνούν το 80% και αρνούνται εμπράκτως την εφαρμογή του σχετικού νόμου, που θα οδηγήσει στη δημόσια σύγκριση και κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, στην παραβίαση εργασιακών  δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών αλλά και στην επαναφορά τακτικών επιθεωρητισμού.

Απέναντι σε αυτή την εκκωφαντική απάντηση η κυβέρνηση Μητσοτάκη και η Υπουργός, έπαιξαν το έσχατο χαρτί εκβιασμού και απειλής, προσφεύγοντας στη Δικαιοσύνη, η οποία έκρινε πρωτόδικα ως παράνομη την συμμετοχή στην απεργία αποχή που προκήρυξαν ΔΟΕ ΚΑΙ ΟΛΜΕ.Βέβαια η πρωτόδικη αυτή απόφαση, μέχρι να τελεσιδικήσει, δεν είναι άμεσα εκτελεστή, άρα οι αγώνες μας συνεχίζονται.

Αντί να πάρουν μέτρα για την αναπλήρωση των πολλαπλών μαθησιακών κενών και των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών εξαιτίας των κλειστών εδώ και δυο χρόνια σχολείων, για μια ακόμα φορά προσπαθούν να πετάξουν το μπαλάκι της ευθύνης από πάνω τους, αναζητώντας αποδιοπομπαίους τράγους  χρησιμοποιώντας και πάλι εκφοβισμό και απειλές προς τους εκπαιδευτικούς.

Είναι φανερό πως μέχρι τώρα δεν κατάφεραν να μας τρομοκρατήσουν, πρώτα στην ανάδειξη αιρετών και υπηρεσιακών συμβουλίων (αποχή  93%) του κλάδου και στη συνέχεια με την μη συμμετοχή στην περσινή και φετινή προσπάθεια υλοποίησης της αξιολόγησης (85%)των σχολικών μονάδων.  

Οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν (με ψηφισμένες θέσεις μέσω συνεδρίου τους) ένα δημοκρατικό, συμμετοχικό και εκπαιδευτικά (παιδαγωγικά) αποτελεσματικό σύστημα αξιολόγησης σε επίπεδο σχολικής μονάδας, μετά από διάλογο και συνεννόηση με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και στηρίζουν απερίφραστα τον αγώνα για ένα ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά».

Επ. Παπαδέας: Η έννοια της «αξιολόγησης» είναι το «φύλλο συκής»

«Σε μία χρονική στιγμή που το δημόσιο σχολείο προσπαθεί να σταθεί στα πόδια του, το Υπουργείο επιλέγει να συντηρήσει το κλίμα έντασης που επικράτησε το προηγούμενο διάστημα στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης. Την ώρα που ο κλάδος των εκπαιδευτικών προσπαθεί να επαναφέρει στο κλίμα της τάξης χιλιάδες παιδιά που η πανδημία κράτησε σε απομόνωση για μεγάλο διάστημα, χρησιμοποιεί την απειλή και τον εκφοβισμό ως μέσο χειραγώγησης του κλάδου. Επιπλέον, καταφεύγει στη δικαστική οδό προκειμένου να επιβάλλει κάτι που οι εκπαιδευτικοί απέρριψαν για δεύτερη φορά με συντριπτική πλειοψηφία.

Η έννοια της «αξιολόγησης» (όπως την εννοεί η Κυβέρνηση) είναι το «φύλλο συκής» που προσπαθεί να καλύψει το αντικοινωνικό πρόσωπο μίας ακραία νεοφιλελεύθερης πολιτικής που επιδιώκει  με κάθε τρόπο τη συρρίκνωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και πρακτικά θα οδηγήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων και κατάργηση σχολικών μονάδων. Η εξίσωση των πτυχίων των κολλεγίων με τα αντίστοιχα των πανεπιστημίων αλλά και η καθιέρωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής είναι δύο μόνο παραδείγματα- από τα πολλά- που δείχνουν την αγωνιώδη προσπάθεια της κυβέρνησης να ενισχύσει με κάθε τρόπο τα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα και στον χώρο της εκπαίδευσης.

Η επικοινωνιακή προπαγάνδα περί «αριστείας παντού» έχει πρακτικά κατεδαφιστεί κάτω από το βάρος της ζοφερής πραγματικότητας. Άλλωστε, μια οποιαδήποτε αξιολόγηση, για να πραγματοποιηθεί, προϋποθέτει  προηγούμενες  παρεμβάσεις, σχεδιασμό και υλοποίηση. Σε διαφορετική περίπτωση «βάζουμε το κάρο μπροστά από το άλογο».

Τι ακριβώς σκοπεύει λοιπόν να αξιολογήσει το Υπουργείο;  Την χρόνια υπο-χρηματοδότηση και αδιοριστία; Τις δραματικές συνέπειες της απομάκρυνσης των παιδιών από την τάξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας; Τις συνεχόμενες αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα; Την διαρκώς αυξανόμενη γραφειοκρατική δουλειά, που λειτουργεί εις βάρος του παιδαγωγικού έργου του εκπαιδευτικού; Το υποβαθμισμένο, από τα μνημονιακά χρόνια, βιοτικό του επίπεδο και τις επιδεινωμένες συνθήκες εργασίας;

Λέμε λοιπόν ΟΧΙ στην αξιολόγηση που προωθεί το Υπουργείο γιατί είναι:

Επιφανειακή, αφού δεν αγγίζει τα γνωστά πραγματικά προβλήματα της Εκπαίδευσης

Αντιπαιδαγωγική, αφού βάζει σε προτεραιότητα μετρήσεις και δείκτες κι όχι παιδαγωγικούς κανόνες

Άδικη, γιατί θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων

Άκαιρη, γιατί γίνεται μέσα στα απόνερα της πανδημικής κρίσης

Άκυρη, γιατί την έχει απορρίψει με συντριπτική πλειοψηφία ο εκπαιδευτικός κλάδος».

(από την εφημερίδα “Νεολόγος”).

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα