Κλεομένης Κωστόπουλος: “Είμαστε κοντά στο στόχο”

30.11.2020 / 14:40
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
3021246

To ΑrtWalk ξεκίνησε στην πόλη το 2016 από την Art in Progress με μικρά, ταπεινά βήματα αλλά με μακροπρόθεσμο όραμα. Σήμερα, έχει κατακτήσει την καρδιά όλων των πατρινών και παγκόσμια αναγνωρισιμότητα.
Μέσα σε 4 χρόνια 40 τεράστιες τοιχογραφίες (murals) νοηματοδοτούν τον αστικό ιστό της Πάτρας. Στόχος της διοργάνωσης είναι να δημιουργούνται 10 τοιχογραφίες κάθε χρόνο, ώστε τα επόμενα χρόνια να κατακτήσουμε την ευρωπαϊκή πρωτιά.

Φέτος, λόγω της πανδημίας υπήρξαν πολλές δυσκολίες και προσαρμογές της διοργάνωσης, δίχως όμως να σταματούν την έμπνευση και την δημιουργικότητα των καλλιτεχνών.
Η Art in Progress και το ArtWalk, ίσως η σημαντικότερη σύγχρονη δημιουργική βιομηχανία της Πάτρας, μέχρι σήμερα έχει απασχολήσει τον τοπικό, τον εθνικό και τον διεθνή τύπο με περισσότερα από 965 άρθρα. Η διάδραση στα social media της Art in Progress και του ArtWalk (και συγκεκριμένα μόνο στο FB) κατά την περίοδο του Φεστιβάλ ξεπερνά κάθε προσδοκία όχι μόνο για την πόλη αλλά για ολόκληρη την χώρα. Το 2018 οι μοναδικές επισκέψεις (διαφορετικές IP) έφτασαν τις 522.000, το 2019 ξεπέρασαν τις 1.300.000, ενώ το 2020 αγγίζουν τις 6.500.000 δίχως καλά καλά να έχει ολοκληρωθεί η φετινή διάχυση της διοργάνωσης. Βίντεο του ArtWalk έχουν ξεπεράσει τις 36.000.000 προβολές παγκοσμίως.
Ο Κλεομένης Κωστόπουλος μας μιλά για το ArtWalk, την Art in Progress καθώς και για τις δυνατότητες ανάπτυξης πολιτισμικού τουρισμού στην Πάτρα. Πως το ArtWalk μπορεί να συμβάλλει σε αυτή την κατεύθυνση που ήδη μετράει 5 διοργανώσεις και ετοιμάζεται για την έκτη.

To ΑrtWalk ξεκίνησε στην πόλη το 2016 από την Art in Progress με μικρά, ταπεινά βήματα αλλά με μακροπρόθεσμο όραμα. Σήμερα, έχει κατακτήσει την καρδιά όλων των πατρινών και παγκόσμια αναγνωρισιμότητα.

Μέσα σε 4 χρόνια 40 τεράστιες τοιχογραφίες (murals) νοηματοδοτούν τον αστικό ιστό της Πάτρας. Στόχος της διοργάνωσης είναι να δημιουργούνται 10 τοιχογραφίες κάθε χρόνο, ώστε τα επόμενα χρόνια να κατακτήσουμε την ευρωπαϊκή πρωτιά.

Φέτος, λόγω της πανδημίας υπήρξαν πολλές δυσκολίες και προσαρμογές της διοργάνωσης, δίχως όμως να σταματούν την έμπνευση και την δημιουργικότητα των καλλιτεχνών.

Η Art in Progress και το ArtWalk, ίσως η σημαντικότερη σύγχρονη δημιουργική βιομηχανία της Πάτρας, μέχρι σήμερα έχει απασχολήσει τον τοπικό, τον εθνικό και τον διεθνή τύπο με περισσότερα από 965 άρθρα. Η διάδραση στα social media της Art in Progress και του ArtWalk (και συγκεκριμένα μόνο στο FB) κατά την περίοδο του Φεστιβάλ ξεπερνά κάθε προσδοκία όχι μόνο για την πόλη αλλά για ολόκληρη την χώρα. Το 2018 οι μοναδικές επισκέψεις (διαφορετικές IP) έφτασαν τις 522.000, το 2019 ξεπέρασαν τις 1.300.000, ενώ το 2020 αγγίζουν τις 6.500.000 δίχως καλά καλά να έχει ολοκληρωθεί η φετινή διάχυση της διοργάνωσης.  Βίντεο του ArtWalk έχουν ξεπεράσει τις 36.000.000 προβολές παγκοσμίως.

Ο Κλεομένης Κωστόπουλος μας μιλά για το ArtWalk, την Art in Progress καθώς και για τις δυνατότητες ανάπτυξης πολιτισμικού τουρισμού στην Πάτρα. Πως το ArtWalk μπορεί να συμβάλλει σε αυτή την κατεύθυνση που ήδη μετράει 5 διοργανώσεις και ετοιμάζεται για την έκτη.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα του ArtWalk;

Η ιδέα έχει ξεκινήσει από το RE-culture που διοργανώσαμε με την Art in progress από το 2011 (ένα διεθνές φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης στην Πάτρα όπου παρουσιαζόταν στην Αγορά Αργύρη, στο Σκαγιοπούλειο, στα Δημοτικά Λουτρά και στο Αρχαιλογικό Μουσείο. Από το 2016, η δημοτική αρχή σταμάτησε να μας παρέχει κτίρια και έτσι στραφήκαμε αποκλειστικά στην street art που ήταν ήδη στην σκέψη μας. Η πρώτη εφαρμογή του ArtWalk πραγματοποιείτε το 2016. Από τότε εννοείται συντονιστήκαμε πάνω στο κομμάτι των τοιχογραφιών και βάλαμε πλώρη για την κορυφή.

Πόσο διαφορετική ήταν η φετινή χρονιά λόγω πανδημίας;

Υπήρξαν πολλά «αγκάθια» σε επίπεδο επικοινωνίας και ένα κλίμα ανασφάλειας. Δεν ήταν σαφές στους καλλιτέχνες που έρχονταν από το εξωτερικό εάν έπρεπε να παραμείνουν σε καραντίνα, αν θα όφειλαν να υπακούν στις υγειονομικές οδηγίες της χώρας τους ή της Ελλάδας. Γενικά υπήρξαν αρκετές δυσκολίες με τις αδιευκρίνιστες πληροφορίες για την υγειονομική κρίση. Εντέλει δύο καλλιτεχνικές ομάδες δεν κατάφεραν να έρθουν λόγω της απαγόρευσης που υπήρχε.

Ποιοι είναι οι άνθρωποι που αποτελούν την Art in Progress;

Η Art in Progress είναι μία ομάδα που λειτουργεί από το 2011 σε εθελοντική βάση, είναι ΑΜΚΕ, και έχει αναδιαμορφωθεί πολλές φορές στο πέρασμα του χρόνου. Κυρίως απότελείται απο ανθρώπους που έχουν τεχνογνωσία και αγαπούν τον σύγχρονο πολιτισμό. Ο βασικός πυρήνας των ανθρώπων της Art in Progress είναι περίπου στα δέκα άτομα όπου εργάζονται σε ετήσια βάση. Πριν ξεκινήσουν φεστιβάλ ή μεγάλες διοργανώσεις γίνονται και open calls για εθελοντές, όπου και έχουν πολύ μεγάλη συμμετοχή. Η αξιολόγηση των εθελοντών είναι αυστηρή διότι δυστυχώς δεν μπορούμε να διαχειριστούμε τον μεγάλο αριθμό των ατόμων που επιθυμούν να συμμετέχουν.

Ποιοι είναι οι άνθρωποι που αποτελούν την Art in Progress;

Η Art in Progress είναι μία ομάδα που λειτουργεί από το 2011 σε εθελοντική βάση, είναι ΑΜΚΕ, και έχει αναδιαμορφωθεί πολλές φορές στο πέρασμα του χρόνου. Κυρίως απότελείται απο ανθρώπους που έχουν τεχνογνωσία και αγαπούν τον σύγχρονο πολιτισμό. Ο βασικός πυρήνας των ανθρώπων της Art in Progress είναι περίπου στα δέκα άτομα όπου εργάζονται σε ετήσια βάση. Πριν ξεκινήσουν φεστιβάλ ή μεγάλες διοργανώσεις γίνονται και open calls για εθελοντές, όπου και έχουν πολύ μεγάλη συμμετοχή. Η αξιολόγηση των εθελοντών είναι αυστηρή διότι δυστυχώς δεν μπορούμε να διαχειριστούμε τον μεγάλο αριθμό των ατόμων που επιθυμούν να συμμετέχουν.

Ποια είναι η «μεγάλη εικόνα» για την Art in Progress;

Η δική μας πρόθεση είναι την επόμενη 3ετία η Πάτρα να διεκδικήσει τον τίτλο της πόλης με τις περισσότερες τοιχογραφίες στην Ευρώπη. Είμαστε πάρα πολύ κοντά σε αυτό τον στόχο. Θέλουμε ουσιαστικά να αναδείξουμε την Πάτρα ως προορισμό παγκόσμιου πολιτισμικού τουρισμού. Εμείς τουλάχιστον στην Art in Progress εργαζόμαστε βάσει αυτού του στόχου και για τον λόγο αυτό η διοργάνωση είναι παγκοσμίου επιπέδου και πολύ υψηλών προδιαγραφών.

Η προσωπική μου πεποίθηση είναι πως, στην Ελλάδα συνολικά, οφείλουμε να στραφούμε σε αυτές τις δυναμικές μορφές σύγχρονης πολιτισμικής αναβάθμισης και οικονομικής ανάπτυξης.

Βρισκόμαστε σε μία χώρα με πολύ ισχυρό brand σε σχέση με τον πολιτισμό, οπότε οφείλουμε να επενδύσουμε στον σύγχρονο πολιτισμό μας και να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητές του.

Έχετε δράσει ποτέ πανελλαδικά;

Δρούμε πανελλάδικά και ήδη αυτή τη στιγμή συζητάμε με πολλούς δήμους της χώρας για έργα στον δημόσιο χώρο. Τώρα όμως, λόγω covid 19 υπάρχουν καθυστερήσεις και πολλές δυσκολίες. Πρόσφατα δημιουργήσαμε (προ covid 19) ένα έργο πολύ μεγάλων διαστάσεων στο Παλούκι Αμαλιάδας, μια μαρίνα γύρω στα 180 μέτρα μήκος.

default

Υπάρχει κάτι που ετοιμάζετε για το επόμενο φεστιβάλ;

Είμαστε ήδη σε πολλές συμφωνίες για του χρόνου αν και είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για την Ελλάδα (1821-2021). θέλουμε να συμμετέχουμε αισθητικά σε όλη αυτή την προσπάθεια καθώς πιστεύουμε πως «θα δούμε πολλά..».

Όλα αυτά βέβαια, οφείλουμε να τα προσαρμόσουμε στις υγειονομικές συνθήκες που θα επικρατούν εκείνη την εποχή.

Βίκυ Μαυρομάτη (από την εφημερίδα Νεολόγος των Πατρών)

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα