Καραντίνα: Μαγείρεμα, γλυκά στο σπίτι, μερεμέτια και ίντερνετ (και) σ’ αυτό το lockdown

14.11.2020 / 19:48
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
mageirema

Μαγειρεύουμε περισσότερο στο σπίτι, όπου φτιάχνουμε και γλυκά, ασχολούμαστε με μαστορέματα, ενώ σερφάρουμε και στο διαδίκτυο, εστιάζοντας το ενδιαφέρον μας  στα social media.  

Κοντολογίς, και σ’ αυτήν την καραντίνα επιστρέψαμε στις συνήθειες που είχαμε υιοθετήσει την περίοδο του αρχικού lockdown, την περασμένη άνοιξη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο  Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, η μεγαλύτερη διαφοροποίηση είναι η μείωση της εστίασης (ένα μεγάλο ποσοστό ήδη και πριν το lockdown δεν την επέλεγε), ενώ πέρα από την κατανάλωση τροφίμων σε εστιατόρια, αναμένεται να επηρεαστούν και κατ’ οίκον παράδοση-κατανάλωση, αλλά και η παραλαβή έτοιμου φαγητού (take-away) από τα καταστήματα.

Αντιθέτως, φαίνεται ότι αυξάνονται σημαντικά οι εξής τρεις συνήθειες:

*Η μαγειρική στο σπίτι, καθώς και η παρασκευή γλυκών και καφέ

*Η γενικότερη φροντίδα του σπιτιού, όπως καθαρισμός, επισκευές και κηπουρική

Η χρήση των social media.

Μικρότερη αύξηση αναμένεται να παρουσιάσουν οι αθλητικές δραστηριότητες και ο χρόνος μπροστά στην τηλεόραση. Αντίστοιχα στοιχεία είχαν καταγραφεί και κατά το  προηγούμενο lockdown. Όμως, αυτήν τη φορά φαίνεται ότι οι αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες δεν συνοδεύονται από αντίστοιχη αύξηση της δαπάνης για τα νοικοκυριά, είτε γιατί σε κάποια είδη η δαπάνη είναι ήδη υψηλή είτε λόγω περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων.

Συγκεκριμένα, αναμένεται  ότι δεν θα επηρεαστούν καθόλου οι δαπάνες μας σε τρόφιμα, ενώ θα μειωθούν σε ένα μικρό βαθμό οι αγορές μας από το σούπερ μάρκετ. Επομένως, εκτιμάται ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω αύξηση αυτής της δαπάνης, η οποία παρέμενε άλλωστε ήδη αυξημένη, ενώ καταγράφεται παράλληλα και μια κόπωση του αγοραστικού κοινού.

Με αυξητική τάση φαίνεται ότι θα κινηθούν τα προϊόντα για την προστασία μας από τον κορωνοϊό, όπως μάσκες, αντισηπτικά, και γάντια, καθώς η  διατήρηση των μέτρων και η έξαρση της πανδημίας προκαλούν εύλογη ανησυχία.

Αυξητικά αναμένεται να κινηθούν επίσης και τα είδη οικιακής φροντίδας, λόγω του μεγαλύτερου χρόνου παραμονής μας στο σπίτι του κοινού.

Αντιθέτως, πτωτικά αναμένεται να κινηθεί η δαπάνη σε είδη ζαχαροπλαστείου, λόγω της υιοθέτησης των μέτρων social distancing (σημειώνεται ότι ακολουθεί η περίοδος των εορτών), αλλά και τα έξοδα μας για είδη προσωπικής περιποίησης για τους ίδιους λόγους.

Η κατανάλωση έτοιμου φαγητού και καφέ επίσης φαίνεται ότι θα παρουσιάσει κάμψη, κάτι που οφείλεται  στην παραμονή στο σπίτι, στην τηλεργασία, αλλά και στο γενικότερο καταναλωτικό κλίμα.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα