Παρασκευή, 15.01.2021, 3:26 πμ

Ισμήνη Σακελλαροπούλου: Η Πατρινή που γνώρισαν όλα τα ελληνόπουλα

15.12.2020 / 14:53
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
119747131_10224823930209775_6123621707742614261_o

Η σκηνοθέτις και ηθοποιός μπήκε στα σπίτια μας μέσα από τα μαθήματα θεατρικής αγωγής της εκπαιδευτικής τηλεόρασης

«Μοιρασμένη» ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς χώρους με έναν κοινό παρονομαστή, το θέατρο. Η Ισμήνη Σακελλαροπούλου για πάνω από 10 χρόνια ασχολείται με τη διδασκαλία θεατρικής αγωγής και με τη σκηνοθεσία – και όχι μόνο – στο θέατρο. Η ίδια στη συνέντευξη που μας έδωσε, αναφέρεται και στις δύο «αγάπες» της και στο κατά πόσο επηρεάστηκαν από την πανδημία.

Συνέντευξη στην Βίκυ Μαυρομάτη

ΕΡ.: Ασχολείσαι αυτό τον καιρό με γυρίσματα για την εκπαιδευτική τηλεόραση στην ΕΡΤ στο μάθημα της θεατρικής αγωγής. Πόσο διαφορετική είναι αυτή η εμπειρία σε σχέση με τη διδασκαλία μέσα στην αίθουσα;

ΑΠ.: Η δια ζώσης διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από έναν υπολογιστή και μια κάμερα. Ειδικά στο μάθημα της θεατρικής αγωγής, το να διδάσκεις και να κοιτάς ένα φακό και όχι τα ματάκια των μαθητών είναι μια συνθήκη που δεν μου είναι αρεστή αλλά αναγκαία, για να μπορούν τα παιδιά να μην χάσουν την επαφή τους μαζί μας και με το μάθημα. Τα μαθήματα στην εκπαιδευτική τηλεόραση γίνονται εθελοντικά και είναι μια πολύωρη διαδικασία. Στην τηλεόραση δεν μπορούμε να δείξουμε το υλικό που θέλουμε λόγω πνευματικών δικαιωμάτων, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στην τάξη αλλά θεωρώ ότι σαν εμπειρία και για μας αλλά και για τα παιδιά είναι κάτι το μοναδικό που εύχομαι να μείνει ως σχολική ανάμνηση που θα συζητάμε με τρυφερότητα.

ΕΡ.: Τι σε ώθησε να ασχοληθείς με τη θεατρολογία και την σκηνοθεσία;

ΑΠ.: Αγαπούσα από μικρή την ψυχολογία και τη δημιουργικότητα μέσω της τέχνης. Το θέατρο συνδυάζει και τα δύο, οπότε η ενασχόλησή μου με το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες ήταν μονόδρομος. Η σκηνοθεσία είναι μια συγκλονιστική διαδικασία όταν γίνεται σε αξιοπρεπείς συνθήκες,  σου δίνει την ευκαιρία να ζωγραφίσεις με τα σώματα των ηθοποιών έναν ζωντανό πίνακα.

ΕΡ.: Υπάρχουν κοινά στοιχεία ανάμεσα στη σκηνοθεσία και τη διδασκαλία;

ΑΠ.: Φυσικά. Εξάλλου η αρχική λέξη που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι δραματικοί ποιητές για την σκηνοθεσία ήταν η διδασκαλία. Επίσης, στους μαθητές μου φέρνω συχνά ως παράδειγμα, το πόσα κοινά έχει το ποδόσφαιρο με τη θεατρική πράξη. Ο σκηνοθέτης ιδανικά πρέπει να είναι ενημερωμένος και βαθιά μέσα στο έργο που θα συνθέσει μαζί με

τους συντελεστές του και να τους εμπνεύσει να βάλουν το δικό τους λιθαράκι.

ΕΡ.: Ποια παράσταση από όσες έχεις σκηνοθετήσει θα μπορούσες να πεις πως έμεινε χαραγμένη στη μνήμη σου;

ΑΠ.: Η πρώτη μου παράσταση με τίτλο “Fragmenta” (Αποσπάσματα) στο θέατρο Απόλλων το 2009. Ήταν μια χοροθεατρική παράσταση που έγινε με την αγάπη και την στήριξη πατρινών συντελεστών και φίλων. Ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία. Χαρακτηριστικά θυμάμαι τον τεχνικό να λέει ότι έπρεπε να τελειώσει εντός μιας ώρας γιατί με τόσο κόσμο όρθιο ακόμα και στα θεωρεία υπήρχε περίπτωση κατάρρευσης. Δοθείσης της ευκαιρίας να πω ότι χάρηκα πάρα πολύ για την απόφαση να ανακαινιστεί το δημοτικό θέατρο.

ΕΡ.: Έχεις ανέβει και ως ηθοποιός στη σκηνή. Πόσο διαφορετικό είναι το να παίζεις σε μια παράσταση από το να σκηνοθετείς;

ΑΠ.: Ο σκηνοθέτης όταν ξεκινούν οι πρόβες είναι αυτός που πρέπει να πρωταγωνιστεί στο τέλος όμως των προβών, γίνεται ο αφανής συντελεστής και ο ηθοποιός αναλαμβάνει τα ηνία για δώσει στο κοινό το κοινό τους όραμα. Άρα διπλή χαρά, διπλό το άγχος αν κάνεις και τα δύο.

ΕΡ.: Λόγω της πανδημίας, έχει κάνει την εμφάνισή του και ο online πολιτισμός, με διαδικτυακές παραστάσεις. Ποια η δική σου άποψη στο θέμα αυτό;

ΑΠ.: Δεν ήμασταν προετοιμασμένοι για κάτι τέτοιο. Και στο θέατρο οι μαγνητοσκοπήσεις δεν έχουν γίνει με τηλεοπτικές προδιαγραφές και πολλές από αυτές τις προβολές τις αδικούν. Ακόμα και η online παράσταση δεν ξέρω κατά πόσο πληροί τις προϋποθέσεις από τεχνικής πλευράς, για να δώσει στο θεατή το πλήρες μήνυμα και το κλίμα της παράστασης. Οπότε είμαι επιφυλακτική σε αυτό το είδος πολιτισμού.

ΕΡ.: Υπάρχει κάτι με το οποίο ασχολείσαι αυτό το καιρό και περιμένουμε να δούμε στο μέλλον;

ΑΠ.: Ετοιμάζουμε ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ για το Καλαβρυτινό ολοκαύτωμα και τις γερμανικές οφειλές με την υποστήριξη του Δήμου Καλαβρύτων, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του Αγροτικού Συνεταιρισμού Καλαβρύτων. Είναι ένα υπέροχο ταξίδι που ξεκίνησε πριν πολλά χρόνια, ωρίμασε και παρ’ όλες τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες, θεωρώ πως σε εύλογο χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθεί.

ΕΡ.: Αν έπρεπε να επιλέξεις ανάμεσα στη σκηνοθεσία κι τη διδασκαλία, τι θα επέλεγες και για ποιο λόγο;

ΑΠ.:  Όταν διδάσκω στην τάξη σκηνοθετώ τον εαυτό μου και τους μαθητές και όταν σκηνοθετώ διδάσκω τους ηθοποιούς, άρα το ένα είναι αναπόσπαστο κομμάτι του άλλου μέσα μου και δεν μπορώ να τα διαχωρίσω μιας και ασχολούμαι και με τα δύο πάνω από μια δεκαετία.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΝΕΟΛΟΓΟ