ΗΠΑ / Δισεκατομμύρια για τις αεροπορικές, «αλεξίπτωτα» για τους εργαζόμενους

02.10.2020 / 15:52
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print
aerodromio

Πριν από λίγους μήνες ελάμβαναν από το Κογκρέσο τη μερίδα του λέοντος από το “πακέτο στήριξης” ύψους 2,2 τρισεκατομμυρίου δολαρίων. Παρ’ όλα αυτά, οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ και ο ογκόλιθος της αμυντικής βιομηχανίας τους, Boeing, περικόπτουν σήμερα δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, αυξάνοντας έτσι ακόμα περισσότερο τον αριθμό των ανέργων.

Τον Μάρτιο, Ρεπουμπλικανοί και Δημοκρατικοί, σε μια σπάνια επίδειξη ομοψυχίας, ψήφιζαν από κοινού το νομοσχέδιο CARES διαβεβαιώνοντας ότι βασικό μέλημά τους ήταν η διασφάλιση των θέσεων εργασίας σε μια οικονομία που κλονιζόταν όλο και πιο σοβαρά από τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Οι εκπρόσωποι των δύο κομμάτων στο Κογκρέσο δεν κατόρθωσαν όμως αυτή την εβδομάδα να καταλήξουν σε συμφωνία για την ανανέωση της χρηματοδότησης προς τις εταιρείες, με αποτέλεσμα εκείνες να αρχίσουν από χθες τις απολύσεις.

Πρώτες απ’ όλες το έκαναν οι American Airlines, οι United Airlines και η Delta, ανακοινώνοντας σχεδόν αμέσως το σχέδιό τους να περικόψουν 40.000 θέσεις εργασίας συνολικά.

Η American Airlines απασχολούσε τον Ιανουάριο πάνω από 140.000 εργαζομένους. Σήμερα διαθέτει λιγότερους από 100.000, παρά τα 5,8 δισεκατομμύρια που έλαβε από το Κογκρέσο.

Αλλά και στην περίπτωση της Delta τα χρήματα, 5,4 δισεκατομμύρια στην περίπτωση της, φαίνεται να κατέληξαν στις τσέπες των μετόχων ή να χρησιμοποιήθηκαν για πακέτα “εθελουσίας εξόδου”. Στις αρχές του χρόνου είχε 90.000 υπαλλήλους, σήμερα έχει απομείνει με 75.000.

Από κοντά ακολουθεί και η κατασκευαστική Boeing, που έλαβε το ιλιγγιώδες ποσό των 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η εταιρεία σχεδιάζει σήμερα να περικόψει το ένα δέκατο των θέσεων εργασίας της, κάτι που σημαίνει την απώλεια άλλων 16.000 θέσεων εργασίας.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η Boeing ενισχύθηκε γενναιόδωρα από τον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό, παρά το γεγονός ότι η έρευνα που διεξάχθηκε για τα πρόσφατα αεροπορικά δυστυχήματα των Boeing 737 Max, που προκάλεσαν συνολικά τον θάνατο 346 ατόμων, κατέληξε στο συμπέρασμα πως η εταιρεία γνώριζε ότι ενδεχομένως να υπήρχαν σχεδιαστικά λάθη που θα μπορούσαν να προκαλέσουν βλάβες και, παρ’ όλα αυτά, βιάστηκε να τα παραδώσει στην κυκλοφορία.

Όπως και άλλες μεγάλες εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών, η American Airlines και η United είχαν δεσμευτεί την άνοιξη ότι δεν θα προχωρούσαν σε απολύσεις έως την 30ή Σεπτεμβρίου, σε αντάλλαγμα για την κρατική βοήθεια. Προφανώς το σχέδιό τους ήταν να διασώσουν τις θέσεις εργασίας αποκλειστικά με δημόσιο χρήμα.

Ο Νταγκ Πάρκερ, διευθυντής της American Airlines, το παραδέχτηκε κυνικά μόλις έγινε γνωστό ότι Ρεπουμπλικανοί και Δημοκρατικοί απέτυχαν να καταλήξουν σε νέα συμφωνία στο Κογκρέσο. “Ελλείψει μέτρων, επιλέγουμε δυστυχώς να έχουμε σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες περισσότερους μη απασχολούμενος” δήλωσε, αποφεύγοντας φυσικά να ξεστομίσει λέξεις όπως “απολύσεις” ή “ανεργία”.

«Αύριο, δεκάδες χιλιάδες υπάλληλοι στην πολιτική αεροπορία, οι οποίοι θεωρούνται απολύτως απαραίτητοι, θα ξυπνήσουν χωρίς δουλειά και χωρίς ασφάλιση υγείας και χιλιάδες άλλοι δεν θα είναι πλέον εργαζόμενοι» το έθεσε πιο ρεαλιστικά η Σάρα Νέλσον, πρόεδρος του συνδικάτου αεροσυνοδών AFA.

Και το “προστατευτικό δίχτυ” για τους απολυμένους ξηλώνεται όλο και περισσότερο. Στοιχεία του αμερικανικού υπουργείου Εργασίας που δημοσιεύτηκαν αυτή την εβδομάδα στην “Washington Post” αποκαλύπτουν πως από τα μέσα Μαρτίου οι μισθοί των χαμηλόμισθων στις ΗΠΑ έχουν μειωθεί κατά 30%.

Τα κεφάλαια της ομοσπονδιακής κυβέρνησης που διατέθηκαν στους ανέργους, ήδη μειωμένα από τα 600 δολάρια την εβδομάδα στα 300 δολάρια από τις αρχές Αυγούστου, πρόκειται να εξαντληθούν μέσα στον Οκτώβριο, επισημαίνουν οικονομικοί αναλυτές. Το κέντρο μελετών Economic Policy Institute υπολογίζει ότι, χωρίς κρατική βοήθεια, 5,3 εκατομμύρια άτομα μπορεί να έχουν απολυθεί ώς τα τέλη του 2021 από τον δημόσιο τομέα.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα