Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου – Ακίνητα: Προς παράταση για την υποχρεωτική έκδοσή της – Ποιος την εκδίδει – Πόσο διαρκεί

01.07.2021 / 13:54
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
ÁÊÉÍÇÔÁ   
   

ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ ÃÉÙÑÃÏÓ EUROKINISSI

Προς παράταση στην υποχρεωτική έκδοση της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου προσανατολίζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου, το νέο ψηφιακό αρχείο όπου συγκεντρώνονται όλα τα πιστοποιητικά γύρω από ένα ακίνητο, θα έπρεπε κανονικά από σήμερα να συνοδεύει κάθε νέα δικαιοπραξία για ένα ακίνητο.

Η υποχρεωτικότητα της εφαρμογής της παρατάθηκε ήδη κατά μία φορά. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να μετατεθεί για τον Φθινόπωρο, μέσω τροπολογίας που θα ενταχθεί στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος για την ανακύκλωση, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί έως την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή.

Ο Μιχάλης Καλογιαννάκης, Πρόεδρος Διπλωματούχων Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών, μιλώντας πρόσφατα στο MEGA, αναφέρθηκε σε ένα μεγάλο όγκο αρχείων που δεν είναι ακόμα ψηφιοποιημένα.

Με την ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου δημιουργείται για πρώτη φορά πλήρης ηλεκτρονικός φάκελος για κάθε ακίνητο.

Το τελευταίο διάστημα να έχουν αυξηθεί κατά πολύ οι γονικές παροχές και οι μεταβιβάσεις ακινήτων με τη διαδικασία των βεβαιώσεων που εκδίδουν οι μηχανικοί, ωστόσο αρκετοί είναι και εκείνοι που προχωρούν μέσω της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου που βρίσκεται προαιρετικά σε ισχύ.

Ο «Ηλεκτρονικός φάκελος» περιλαμβάνει την οικοδομική άδεια, το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης, τα σχέδια κατόψεων, τον πίνακα χιλιοστών, το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής κ.ά

Πρέπει να εκδοθεί κατά τη μεταβίβαση όλων των ακινήτων, για την οριστική διευθέτηση αυθαιρέτων κατηγορίας 4, για όλα τα νέα κτίρια, κατά την έκδοση οικοδομικής άδειας ή έγκριση εργασιών (προσθήκη ορόφου, ριζική ανακαίνιση)

Κάθε πολίτης που πρέπει να βγάλει ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου πρέπει να πάει στον μηχανικό του ο οποίος θα το εξηγήσει τα βήματα και πρέπει να συγκεντρώσει κάποια χαρτιά. Το πιο χρονοβόρο είναι τα σχέδια της άδειας. Αν είναι παλιές θα χρειαστεί χρόνος. Το πρώτο βήμα είναι δύσκολο για αυτό και μπαίνει στο τραπέζι το ενδεχόμενο νέας παράτασης.

Η ΠΟΜΙΔΑ έχει ήδη επισημάνει το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με την έκδοση της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου και ζητεί εξάμηνη παράταση, προκειμένου να ξεπεραστούν οι δυσχέρειες που προκύπτουν από την πανδημία του κορωνοϊού.

Φοροτεχνικοί και επαγγελματίες ζητούν η ηλεκτρονική πλατφόρμα να ισχύσει από τη νέα χρονιά.

Υπενθυμίζεται ότι με τα σημερινά δεδομένα η νομοθεσία προβλέπει ότι από την 1η Ιουλίου 2021, για να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε δικαιοπραξία, θα πρέπει πρώτα να έχει εκδοθεί η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου.

Ποιος την εκδίδει

Εκδίδεται από εξουσιοδοτημένους μηχανικούς, τους οποίους ορίζουν οι ιδιοκτήτες της εκάστοτε ιδιοκτησίας.

Πόσο διαρκεί

Μετά τη συμπλήρωση όλων των απαραίτητων εγγράφων και πληροφοριών εκδίδεται Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας.

Το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας φέρει μοναδικό αριθμό και λαμβάνει κλειδί γνησιότητας. Ουσιαστικά το Πιστοποιητικό Πληρότητας αποτελεί το έγγραφο που θα χρησιμοποιείται σε όλες τις δικαιοπραξίες που προβλέπει η σχετική νομοθεσία και αντικαθιστά την απαίτηση για βεβαίωση μηχανικού περί αυθαιρεσιών, ενώ προσαρτά και το ενεργειακό πιστοποιητικό.

Η διάρκεια ισχύος του είναι δύο μήνες από την ημερομηνία έκδοσης, η οποία ταυτίζεται με την ημερομηνία αυτοψίας.

Oταν χρειαστεί νέο Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας η διαδικασία δεν χρειάζεται να γίνει όλη από την αρχή, απλά ο μηχανικός επιβεβαιώνει αν έχουν γίνει κάποιες αλλαγές στα απαιτούμενα έγγραφα, κάνει την απαιτούμενη ενημέρωση και εκδίδει νέο πιστοποιητικό.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα