Η Πέτρα Μαυρίδη και ο Χρήστος Χρήστου μιλούν στον «Κ» για την παράσταση «Παπάγια Μάντολες»

19.05.2024 / 15:00
tee-9

Η Πέτρα Μαυρίδη και ο Χρήστος Χρήστου μας καλούν να παρακολουθήσουμε από κοντά τη καυστική κωμωδία «Παπάγια Μάντολες», του Αντώνη Κρύσιλα. Μια παράσταση σε σκηνοθεσία της πολυτάλαντης Πατρινής καλλιτέχνιδας Πέτρας Μαυρίδη, που θα παρουσιαστεί για δυο ημέρες στην Πάτρα. Την Τρίτη 21 και Τετάρτη 22 Μαΐου, στο Επίκεντρο+ και Σάββατο 25 Μαΐου στο Τεχνουργείο Πολυχώρος Τέχνης για μια ημέρα στη Ναύπακτο. Πρόκειται για μια μαύρη κωμωδία που αφηγείται την πορεία ενός καταξιωμένου σεφ από την απόλυτη δόξα ως το κελί της φυλακής. Μια ιστορία δοσμένη με καυστικό χιούμορ, που συνθέτει ένα μαγειρικό καμβά από εντελώς ετερόκλητα υλικά. Δε μένει όμως σ’ αυτό. Το έργο μπαίνει πιο βαθιά και δε διστάζει να κατονομάσει τα κακώς κείμενα της εποχής τόσο στην πολιτική σκηνή της χώρας όσο και στο σύγχρονο τρόπο ζωής.

Μιλήστε µας για την παράσταση «Παπάγια Μάντολες», πρόκειται για µια καυστική κωµωδία. Τι πραγµατεύεται το έργο και γιατί το επιλέξατε;

Το έργο «Παπάγια Μάντολες» του Αντώνη Κρύσιλα είναι ένα πολυδιάστατο κείµενο. Σε οδηγεί µέσα από τις ιστορίες και τη ροή του να γνωρίσεις τον ήρωά µας να ταυτιστείς µαζί του ή να ξαφνιαστείς µε τις πράξεις του ενώ παράλληλα θίγει τα κακώς κείµενα, πολιτικά και κοινωνικά, της εποχής µας. Και όλα αυτά µέσα από το χιούµορ, το γέλιο, τη συγκίνηση, το θυµό, την αγανάκτηση, άλλα πάνω απ’όλα την αποδοχή. Μια καυστική κωµωδία λοιπόν που λειτουργεί σε πολλά επίπεδα και αξίζει την προσοχή µας.

Έρχεστε για δυο παραστάσεις στην Πάτρα και στη συνέχεια θα βρεθείτε και στην Ναύπακτο. Πως αισθάνεστε που θα βρεθείτε σε ένα γνώριµο και οικείο περιβάλλον; Υπάρχει άγχος;

Πολύ χαρούµενη. Έχω πολύ ωραίες αναµνήσεις από την Πάτρα αν και δεν κατεβαίνω όσο συχνά θα ήθελα. Γενικά δεν αγχώνοµαι ως άνθρωπος οπότε έχω απλώς την χαρά ότι θα παίξει η παράσταση στην πόλη µου και ελπίζω να πάει καλά και να αρέσει στον κόσµο που θα µας τιµήσει µε την παρουσία του.

Πρόκειται για ένα καθαρά πολιτικό κείµενο. Πως το έχετε αποδώσει σκηνοθετικά; Ποια είναι η δική σας µατιά και ο στόχος σας;

Ο δικός µου στόχος κατά τη σκηνοθεσία της παράστασης ήταν να µην έχει καθόλου διδακτικά στοιχεία και να µην προσπαθεί να σου επιβάλει οποιοδήποτε συναίσθηµα. Είναι µια παράσταση µε ελευθερία στην έκφρασή της που έχει απ’όλα όπως και η ζωή, χαρά, γέλιο, κλάµα, αγανάκτηση, θυµό.

Πως θα περιγράφατε τη συνεργασία σας µε τον κ. Χρήστο Χρήστου, δεδοµένου ότι διατηρείτε και προσωπική σχέση… Μεγαλώνει σε τέτοιες περιπτώσεις ο βαθµός δυσκολίας;

Η συνεργασία µου µε τον κ. Χρήστου περιείχε απ’όλα όπως και η παράσταση. Εγώ επειδή είχα κάποια θέµατα µε την εγκυµοσύνη έπρεπε να είµαι κλινήρης όποτε η σκηνοθεσία της παράστασης έγινε στο σαλόνι του σπιτιού κάτι που είναι αρκετά ιδιαίτερο από µόνο του. Όπως και το γεγονός ότι αρκετά από τα πράγµατα της παράστασης είναι από το σπίτι (περιµένω να τελειώσει η παράσταση για να τα πάρω πίσω!)

Το «κακό παιδί της µαγειρικής» όπως τον αποκαλεί ο συγγραφέας λέει όλα αυτά που όλοι µας έχουµε σκεφτεί αλλά κανείς δεν έχει τολµήσει να κάνει. Πόσο σας αντιπροσωπεύει ο ρόλος σας; Βρίσκετε κοινά στοιχεία;

Το κακό παιδί της µαγειρικής είναι ένας τίτλος που όντως τον αναφέρει ο συγγραφέας, όµως δραµατουργικά του αποδίδεται στο µέσον του έργου και από ανθρώπους που ο ήρωας µας δεν τους εκτιµάει και δεν θέλει σε καµία περίπτωσηνα κερδίσει την εµπιστοσύνη τους. Ο ρόλος µέσα από την απλότητα του, αντιδράει και εκδικείται µέσω του φαγητού. Πρόκειται για έναν λαϊκό ήρωα που είναι συµπαθής από την ανάγνωση του κειµένου. Το κοινό στοιχείο που βρίσκω ανάµεσα στο µάγειρα και σε µένα είναι ότι παλεύω να είµαι ελεύθερος στις επιλογές µου.

Είναι ένας απαιτητικός µονόλογος και µάλιστα αυτοσχεδιάζετε και υπάρχει και διάδραση µε το κοινό. Τι είναι αυτό που σας κεντρίζει περισσότερο το ενδιαφέρον; Πως σας βλέπουµε επί σκηνής;

Κάθε θεατρικό έργο είναι απαιτητικό ή και όχι. Αναλόγως πως το αντιµετωπίζει κανείς. Για µένα είναι πολύ σπουδαία διεργασία και όσον αφορά έναν µονόλογο απαιτείται πλήρης συγκέντρωση καθόλη τη διάρκεια. Η διάδραση και ο αυτοσχεδιασµός είναι χαρά για µένα. Το προνόµιο της συγκεκριµένης παράστασης που δεν διαθέτει τέταρτο τοίχο, αλλά απευθύνεται κατευθείαν στους θεατές έγκειται στο ότι είναι πολύ άµεσο σε αντιδράσεις τόσο από τον ηθοποιό όσο και από το κοινό. Επίσης, πολύ ενδιαφέρον έχει η αλλαγή που υπάρχει στα πρόσωπα των θεατών σε σύγκριση µε την άφιξή τους και το πώς φεύγουν από την αίθουσα. Το κοινό ψυχαγωγείται και αυτό καθρεφτίζεται στα βλέµµατα τους.

Τι προσφέρει το «µενού» της παράστασης στους θεατές; Γιατί να παρακολουθήσει κάποιος αυτό το έργο, τι θα αποκοµίσει, πέρα από το ότι θα ψυχαγωγηθεί;

Το µενού µας έχει γέλιο! Το κυρίως µας πιάτο. Μια κωµωδία όµως του σήµερα, που καυτηριάζει τα υποκριτικά τερτίπια της καθηµερινότητας µε µέσο την µαγειρική που µας συνδέει όλους έχει στο ζουµί της και άλλα υλικά. Έτσι υποσχόµαστε στους θεατές γέλιο, συγκίνηση και προβληµατισµό σε διαφορετικά επίπεδα. Η ταύτιση µε τον θεατή έρχεται πολύ σύντοµα. Όπως απάντησα και παραπάνω, όταν συντελείται ψυχαγωγία µε την πραγµατική της υπόσταση είναι πολύ σηµαντική εµπειρία!

«Παπάγια Μάντολες», ένα έργο που γράφτηκε το 2009. Πόσο διαφέρει η τότε εποχή µε το σήµερα; Αν διαφέρει…

Εδώ θα απαντήσω µε τα λόγια του συγγραφέα που υπήρχαν στο πρόγραµµα της παράστασης. Το “Παπάγια Μάντολες” γράφτηκε το 2009. Τότε που τα κανάλια είχαν γεµίσει τηλεµάγειρες, αλλά υπήρχαν περιστατικά λιποθυµίας στα σχολεία, από πείνα. Είναι ένα καθαρά πολιτικό κείµενο, όσο κι αν το κρύβει… Ζω για τη µέρα που αυτό το κείµενο θα αποτελεί κάτι ξεπερασµένο. Που θα µιλά µόνο για παλιές κακές µέρες. Μια όµως που αυτή η µέρα µάλλον δε θα έρθει ποτέ, απολαύστε το και καλή σας όρεξη!

Υπάρχει συγκεκριµένο κοινό στο οποίο απευθύνεστε και ποια είναι τα µηνύµατα που θέλετε να περάστε;

Απευθυνόµαστε σε όλους! Μετά από αρκετές όµως παραστάσεις για να µην απαντήσω µόνο γενικόλογα, το ηλικιακό κοινό της «κρίσης» ταυτίζεται ίσως πιο εύκολα και έτσι απολαµβάνει και λίγο περισσότερο την παράσταση, αυτό δε σηµαίνει πως δεν συµβαίνει το ίδιο και µε το κοινό µικρότερης ηλικίας. Αν µιλήσουµε για µηνύµατα δύο είναι οι βασικοί άξονες. Η ελευθερία των επιλογών µας και η έννοια της υποκρισίας στις ζωές µας. Κλείνοντας σας περιµένουµε όλους στο θεατρικό αυτό ραντεβού και σας υποσχόµαστε µια βραδιά αξέχαστη!

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα