Η Μαιζώνος αλλάζει όψη! Ο αναδοχος βρέθηκε και ξεκινάει σύντομα η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Πάτρας

02.08.2021 / 15:31
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Share on print
ΜΑΙΖΟΝΟΣ1

Ο ανάδοχος από τον διαγωνισμό για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της κάτω πόλης στην Πάτρα έχει βγει, μέσα στις επόμενες μέρες υπογράφονται οι συμβάσεις αφού εγκριθούν τα αντίστοιχα χαρτιά που απαιτούν οι σχετικές διαδικασίες και οι εργασίες έτσι αναμένεται να ξεκινήσουν όσο γίνεται πιο σύντομα.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο ανάδοχος που αναλαμβάνει την δεύτερη εργολαβία της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της πόλης – για πολλούς το σημαντικότερο έργο που περιλαμβάνεται στον φάκελο του προγράμματος της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του ΕΣΠΑ 2014 -2020 – είναι μία εταιρεία που προέρχεται από την Λάρισα και η οποία στον διαγωνισμό που έγινε κατέθεσε την καλύτερη προσφορά.

Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει στα 10 εκατομμύρια ευρώ και μέσα στα, υπό έργα,  που είναι να γίνουν, υπάρχει και αυτό της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος.

Ένα έργο που αλλάζει την αγορά

Ο πιο κεντρικός δρόμος της Πάτρας και αυτός που εδώ και χρόνια είχε την μεγαλύτερη εμπορική αξία αποτελώντας την καρδιά της αγοράς της πόλης, έχοντας ορισμένα από ομορφότερα νεοκλασικά κτίρια της αχαϊκής πρωτεύουσας, πεζοδρομείται και κατά συνέπεια αλλάζει ύφος.

Πρόκειται για ένα έργο που περιμέναν αρκετοί συμπολίτες και παράγοντες του real estate, γνωρίζοντας ότι με την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος τα ακίνητα πρόκειται να πάρουν ακόμα μεγαλύτερη αξία, κάτι που σημαίνει ότι θα ανέβουν τα ενοίκια και ενδέχεται να αλλάζει και ο χαρακτήρας της εμπορικής κίνησης και της αγοράς της πόλης.

Σκοπός βέβαια του έργου είναι, όσο και αν η πεζοδρόμηση του δρόμου αλλάξει το ύφος της κεντρικής οδού, να μην αλλάξει τον χαρακτήρα της, να παραμείνει δηλαδή η Μαιζώνος ένας αμιγώς εμπορικός δρόμος και να μην μετατραπεί σε έναν πεζόδρομο για καφέ και αναψυχή.

Από Αράτου μέχρι Γούναρη

Τα αντικειμενικά δεδομένα μέχρι ώρας είναι συγκεκριμένα. Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος θα ξεκινήσει από την οδό Αράτου και θα καταλήγει στην οδό Γούναρη.

Θα είναι δηλαδή ο δεύτερος μεγαλύτερος σε μήκος πεζόδρομος της Πάτρας μετά την Ρήγα Φεραίου και ο μεγαλύτερος σε πλάτος.  Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος δεν θα είναι ήπιας μορφής – κάτι που είχε συζητηθεί παλιότερα – αλλά ολικής, δηλαδή θα επιτρέπονται σε αυτόν παρά μόνο πεζοί και ποδηλάτες. Θα γίνει με κυβόλιθους, με ειδικά δηλαδή τσιμεντοπλακάκια που θα έχουν πάνω τους διάφορα σχήματα, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει καθόλου  άσφαλτος.

Οι αντιδρομήσεις που είναι να γίνουν

Το κομμάτι της Μαιζώνος που δεν θα πεζοδρομηθεί θα αντιδρομηθεί από το ύψος της Αράτου προς την Αγίας Σοφίας (όπως και η Κωνσταντινουπόλεως), έτσι ώστε να διέρχονται από εκεί τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ. Αντίθετα,  το κομμάτι της Μαιζώνος από Γούναρη προς Άγιο Ανδρέα δεν θα αλλάξει κατεύθυνση, αλλά θα παραμείνει ως έχει.

Αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί είναι ότι δεν έχει παραδοθεί στον δήμο η μελέτη που έχει ανατεθεί σε συγκοινωνιακό γραφείο της Πάτρας η οποία θα αναφέρει με λεπτομερειακό τρόπο όλα τα συμπεράσματα που θα έχουν εξαχθεί μέσα από τις αλλαγές που είναι γίνουν στον κυκλοφοριακό χάρτη της Πάτρας.

Η μελέτη αυτή που έχει καθυστερήσει αρκετούς μήνες – και λόγω της πανδημίας που έφερε την απαγόρευση της κυκλοφορίας και την καραντίνα – θα παραδοθεί με βάση τις ίδιες πηγές στο τέλος του καλοκαιριού.

Σε κάθε περίπτωση η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος είναι ένα έργο παράλληλο με αυτό της αντιδρόμησης της Κανακάρη και της Κορίνθου για το οποίο ήδη έχουν προχωρήσει αρκετές όλες οι απαραίτητες λεπτομέρειες για την ομαλή μετάβαση σε μια τόσο σημαντική αλλαγή (φωτεινοί σηματοδότες, πινακίδες του ΚΟΚ κτλ).

Οι παράπλευρες πεζοδρομήσεις – ποδηλατόδρομοι

Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος θα συνδυαστεί και μία σειρά άλλων παρεμβάσεων που είναι να γίνουν σε σημεία που σχετίζονται με την κεντρική οδό. Για παράδειγμα το κομμάτι της Αγίου Νικολάου που ξεκινά από το ύψος της Μαιζώνος και φτάνει έως το ύψος της Κορίνθου θα πεζοδρομηθεί και αυτό αφού έτσι και αλλιώς δεν θα μπορούν πλέον να εισέρχονται οχήματα από εκεί. 

Επίσης, με βάση τη μελέτη που έχει γίνει, υπάρχει πρόβλεψη για να κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος στο κομμάτι της Αγίου Νικολάου που απομένει, δηλαδή, από το ύψος της Κορίνθου έως την Αλεξάνδρου Υψηλάντου, λίγο πιο κάτω δηλαδή από τις σκάλες της Αγίου Νικολάου.

Μέσα στο πλαίσιο της ανάπλασης περιλαμβάνεται η πεζοδρόμηση του τμήματος της Τριών Ναυάρχων, στο κομμάτι από το ύψος της Όθωνος Αμαλίας έως το ύψος της Ρήγα Φεραίου, ενώ το ίδιο ισχύει και για ένα σημαντικό τμήμα  της Αλεξάνδρου Υψηλάντου που ξεκινά από το ύψος της πλατείας Μαρκάτου και καταλήγει αμέσως μετά την εκκλησία της Παντάνασσας.

Εξάλλου, στο πλαίσιο της ανάπλασης θα τοποθετηθούν κυβόλιθοι και στην οδό Κανάρη (από το ύψος της πλατείας Υψηλών Αλωνίων έως και την πλατεία Πίνδου) που μέχρι τώρα ήταν πεζόδρομος μόνο τυπικά καθώς είχε άσφαλτο, ενώ ανάλογες εργασίες θα γίνουν και σε τμήματα της Ρήγα Φεραίου. Πεζοδρομήσεις υπάρχουν και στην εργολαβία για την ανάπλαση στην άνω πόλη.

Κ.Α.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

trending

πρωτοσέλιδα