Η πρώτη ύλη που είχε να διαχειριστεί η σκηνοθέτης Εύα Νάθενα για την παρθενική της κινηματογραφική ταινία, ήταν άριστη: Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και η ανυπέρβλητη «Φόνισσά» του. Τη Χαδούλα, δεν γίνεται να τη «λιθοβολήσεις» ακόμα και αν τα κρίματά της λούζονται στην ατιμία.
Κουβαλά ένα τραύμα που κληρονόμησε από την πατριαρχική κοινωνία που υποτιμά τη θέση της γυναίκας – είναι γραμμένο στο DNA της εδώ και αιώνες.
Το σκηνοθετικό ντεπούτο της Έυας Νάθενα, μαγνητίζει το παγκόσμιο ενδιαφέρον, με την ταινία να συμπεριλαμβάνεται στις λίστες προβλέψεων για τα Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας από σημαντικά μέσα. Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει τη δυναμική της ταινίας να ξεπεράσει τα εθνικά σύνορα και να κερδίσει μια θέση ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.
Ο κορυφαίος σκηνοθέτης Ρόμπερτ Έγκερς, εκθειάζει τη Φόνισσα στο δημοφιλές κινηματογραφικό site IndieWire, και την τοποθετεί στις κορυφαίες ταινίες που παρακολούθησε το 2024. Αυτό δείχνει τη μεγάλη απήχηση που έχει η ταινία ακόμα και στους σημαντικούς δημιουργούς του είδους. Ο Έγκερς αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «η ταινία της Νάθενα αναδεικνύει την αληθινή δύναμη του ελληνικού κινηματογράφου, συνδυάζοντας τη λιτότητα με τη συναισθηματική δύναμη».
Η Φόνισσα αποτελεί ένα τολμηρό βήμα για τον ελληνικό κινηματογράφο και αποδεικνύει πως οι ελληνικές παραγωγές μπορούν να ανταγωνιστούν επάξια σε διεθνές επίπεδο.