Με το απόλυτο 100% στη βαθμολογία του Rotten Tomatoes έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Βενετίας η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, «Poor Things».
Από την πρώτη στιγμή που έπεσαν οι τίτλοι τέλους της ταινίας στη δημοσιογραφική προβολή της Παρασκευής, άρχισαν να διαρρέουν σχόλια και σύντομες κριτικές στο Ιντερνετ που πραγματικά αποθέωναν την ταινία και έκαναν όσους δεν μπόρεσαν να βρίσκονται στη Βενετία για να τη δουν να ζηλεύουν την τύχη εκείνων που την απόλαυσαν πρώτοι.
Κάποιοι προέτρεπαν την κριτική επιτροπή του φεστιβάλ να δώσει από τώρα τον Χρυσό Λέοντα στην ταινία του Λάνθιμου και άλλοι μιλούσαν για σίγουρες υποψηφιότητες στα επόμενα Οσκαρ, ιδιαίτερα για την ερμηνεία της Εμα Στόουν που «υπογράφει την κορυφαία στιγμή της καριέρας της». Λίγες ώρες αργότερα, μετά το εμπάργκο του φεστιβάλ, εμφανίστηκαν και οι «επίσημες» κριτικές των μεγάλων sites, όπου η αποδοχή για το «Poor Things» υπήρξε καθολική.
«Η Μπέλα είναι μια κινηματογραφική ηρωίδα που θα μείνει στα χρονικά και η ταινία είναι ένα μοναδικό έργο τέχνης. Με τον Γιώργο Λάνθιμο πίσω από την κάμερα δεν είναι δύσκολο να νιώθεις ότι είναι υπέροχο να ζεις αυτή την εποχή», γράφει το «Entertainment Weekly». «Είναι η καλύτερη ταινία του Λάνθιμου έως τώρα. Πρόκειται για μια περίεργη, αισθητικά υπέροχη ταινία, γενναιόδωρη προς τους ήρωές της και το κοινό», τονίζει το «Time», ενώ οι «Los Angeles Times» σημειώνουν ότι «ίσως πρόκειται για την πρώτη ταινία του Λάνθιμου, όπου ο ανυποχώρητος σκηνοθέτης κάνει όχι μόνο τομή στους ήρωές του, αλλά αυτό που βλέπει του αρέσει κιόλας».
Παρών στη Βενετία χθες ήταν και ο Γούντι Αλεν, καθώς έκανε πρεμιέρα εκτός συναγωνισμού η τελευταία του ταινία «Γυρίσματα της τύχης». Ο Αμερικανός σκηνοθέτης, που θα έχουμε την ευκαιρία να τον δούμε την Παρασκευή στην Αθήνα για την ελληνική πρεμιέρα της ταινίας και το Σάββατο για τη συναυλία του στο Ηρώδειο, είπε ότι υπήρξε τυχερός σε όλη του τη ζωή, καθώς «είχα δύο γονείς που μου έδειχναν αγάπη, έχω καλούς φίλους, μια υπέροχη γυναίκα και παιδιά και ποτέ δεν νοσηλεύτηκα σε νοσοκομείο. Ποτέ δεν μου συνέβη κάτι τραγικό. Βέβαια είναι ακόμα νωρίς το απόγευμα», συμπλήρωσε χαριτολογώντας. Πρόσθεσε ότι «σε όλη μου τη ζωή είχα το σεβασμό και την προσοχή των άλλων και πολύ καλή τύχη που ελπίζω να κρατήσει κι άλλο».
Ο Γούντι Αλεν, που έχει πει σε συνέντευξή του ότι αυτή είναι πιθανόν η τελευταία του ταινία, υποστήριξε ότι «έχω μια πολύ καλή ιδέα για μια ταινία στη Νέα Υόρκη. Αν κάποιος εμφανισθεί και συμφωνήσει στους απαίσιους όρους μου, δηλαδή να μη διαβάσει το σενάριο και να μην ξέρει ποιοι ηθοποιοί θα παίξουν, με απλά λόγια να μου δώσει τα χρήματα και να φύγει, τότε θα γυρίσω ξανά ταινία στη Νέα Υόρκη», είπε. Η νέα του, 50ή ταινία είναι γαλλόφωνη και γυρισμένη στο Παρίσι. Πρωταγωνιστούν οι Λου ντε Λααζ, Μελβίλ Πουπό και Νιλς Σνάιντερ.
ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΙΣΙΛΑ ΠΡΙΣΛΕΪ ΠΑΡΟΥΣΑ
Στο φεστιβάλ έκανε πρεμιέρα χθες και η νέα ταινία της Σοφία Κόπολα, «Priscilla», με τη σύζυγο του Ελβις Πρίσλεϊ, Πρισίλα, παρούσα. «Είναι πολύ δύσκολο να βλέπεις μια ταινία που αναφέρεται σε εσένα, στη ζωή σου, στον έρωτά σου. Ομως η Σοφία Κόπολα έκανε υπέροχη δουλειά, ήταν πολύ διαβασμένη και την υποστηρίζω απόλυτα», είπε η Πρισίλα με δάκρυα συγκίνησης μετά τη δημοσιογραφική προβολή της ταινίας. Πρόσθεσε επίσης ότι η σχέση με τον Ελβις αρχικά δεν στηρίχθηκε στο σεξ, ήταν 14 ετών όταν τον γνώρισε και ότι ο Ελβις σεβόταν απόλυτα το γεγονός ότι ήταν ανήλικη. «Ηταν πολύ ευγενικός και μου έδειχνε πολλή αγάπη. Μου εκμυστηρευτόταν τα πάντα, τις ελπίδες του, τους φόβους του, την απώλεια της μητέρας του. Εγώ ήμουν εκείνη που τον άκουγε και τον παρηγορούσε. Σε αυτό το σημείο συνδεθήκαμε. Η σχέση μας ήταν εγκεφαλική και ψυχική», είπε η Πρισίλα. Η ταινία βασίστηκε στην αυτοβιογραφία της Πρισίλα «Ο Ελβις κι εγώ» (1985) και η Σοφία Κόπολα που τη σκηνοθέτησε δήλωσε και αυτή την απόλυτη στήριξή της στους ηθοποιούς που απεργούν.