Γεύση από παράδεισο! Ο Κώστας Λειβαδάς στο “Νεολόγο”: Περιοδεία Εντός

21.01.2021 / 10:00
Λειβαδάς 2

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τουλιάτο

Ο Κώστας Λειβαδάς αποτελεί έναν από τους πλέον επιδραστικούς δημιουργούς των τελευταίων δεκαετιών. Συνθέτης, στιχουργός, ερμηνευτής, με δεκάδες εμβληματικά τραγούδια στο ενεργητικό του, με συνεργασίες με τους σημαντικότερους Έλληνες ερμηνευτές, έχει δημιουργήσει το δικό του, μοναδικό στίγμα.

Το δέκατο προσωπικό του άλμπουμ με τίτλο Περιοδεία εντός, αποτελεί ουσιαστικά μια βόλτα με 16 σταθμούς, μέσα στην οποία συναντάει τους αγαπημένους του συνεργάτες και φίλους, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Κώστα Μακεδόνα, Ανδριάνα Μπάμπαλη, Τάσο Σκούρα και πολλούς αγαπημένους φίλους μουσικούς.

Ένα σερφάρισμα δηλαδή μέσα και πάνω από όλα τα μουσικά είδη που αγαπάει ο δημιουργός και που σφιχτά δεμένα μέσα απ’ την ματιά και την ψυχή του γίνονται ένα.

Μιλήσαμε γι αυτό, για την εποχή μας, τα δισκάδικα και  την επόμενη μέρα.

Σε μια εποχή αναγκαστικής εσωστρέφειας, το «Περιοδεία εντός» μοιάζει να αποτελεί το αυτονόητό της soundtrack. Πέρα από αυτό, τι μας φέρνει η νέα σου δουλειά;

Χμ, δε θα το ‘λεγα.  Έτσι και αλλιώς ο περισσότερος κόσμος ζει αναγκαστικά με συνειδητή εσωστρέφεια, που συνοδεύεται όμως από μια αληθινή διάθεση για σούμα και συμπεράσματα, ή ακόμα περισσότερο, για αναθεώρηση και κυρίως επανεπινόηση.

Νομίζω ότι το πιο ξεχωριστό σε αυτή τη δουλειά είναι πως περνάει από όλα τα είδη του τραγουδιού που αγάπησα και προσπάθησα να εμβαθύνω όλα αυτά τα 25 χρόνια, αλλά σε ένα κονσεπτ με αρχή, μέση και τέλος και με μια ταυτότητα.

 Μοιάζει με ένα πολύ προσωπικό πλεη λιστ (χαχα αλλά δεν είναι μόνο αυτό), αλλά να διευκρινίσω  πως η διαδικασία και η προπαραγωγή είχε ξεκινήσει πολύ πριν την καραντίνα για μένα

 Δύο χρόνια πριν και βάλε, είχα την ανάγκη να κλείσω αυτόν τον κύκλο μιας και κινούμαι ήδη σε άλλες αναζητήσεις.

Συνοδεύτηκε δε από ένα προσκλητήριο πανηγυρικό όλων των συνεργατών μου που δεθήκαμε πολύ αυτά τα χρόνια και συμμετέχουν στο δίσκο.

Το πιο σημαντικό όμως είναι  πως φέρνει πολλά καλά καινούργια τραγούδια με σάρκα και οστά. Δε νομίζω ότι έχουμε να κάνουμε κάτι πιο επαναστατικό από αυτό σήμερα.

 Αν δεν κάνω λάθος το «Περιοδεία εντός» αποτελεί την 10η προσωπική σου δουλειά, χωρίς να λογαριάσουμε τις δεκάδες άλλες συμμετοχές συλλογές κλπ. Αποτελεί για σένα κάποιο ορόσημο;

Τώρα που το λες, πιθανότατα ναι. Να μην είναι τυχαίο δηλαδή ότι ένοιωσα στο τέλος σαν να είχα κάνει πιο συνειδητά, δουλεμένα και χωρίς λογοκρισία, τον Κάθε μπαλκόνι έχει άλλη θέα δίσκο μου, ξεκινώντας τώρα όμως.

Δηλαδή τον πρώτο μου δίσκο πάλι, αλλά μιας νέας 20ετιας (πρώτα ο Θεός και οι Μούσες).

Σίγουρα μέσα σε όλες τις αγωνίες, τη σκοτεινιά, τις ανατροπές και το πένθος (έχασα τη μητέρα μου φέτος ,τον αδερφό του πάτερα μου και άλλον έναν πολύ αγαπημένο μου θείο) ο δίσκος και η γιορτή του με κράτησαν όρθιο.

Ούτε ξέρω πως …

Από την άλλη μεριά, από καιρό είχα τη διάθεση να κάνω για τους φίλους ακροατές μου έναν πραγματικά εξωστρεφή ,φωτεινό και λαϊκό δίσκο.

Τους το χρωστούσα καιρό και τελικά έγινε, αλλά μέσα από αυτό το ταξίδι. 

Και οι δυο ζήσαμε την εποχή των δεκάδων δισκάδικων σε κάθε πόλη, που εκτός από εμπορικά μαγαζιά, λειτουργούσαν σαν σημεία συνάντησης και επικοινωνίας. Πλέον, παρά την παρήγορη ανάκαμψη των φυσικών μέσων, ελάχιστα δισκάδικα λειτουργούν. Πόσο λείπει αυτή η διαδικασία σήμερα;

Τι να πω, τραγικό,,,

Όσο και αν εξακολουθώ να ζω όπως ζούσα παραγγέλνοντας και σι ντι  και βινύλια και από εδώ και από το εξωτερικό, όσο και να ζω ακόμα στον κόσμο μου, δεν μπορώ να το πιστέψω ότι δεν ξέρουν οι νεότεροι τι χάνουν και πόσο συγκινητική και αληθινά πολιτιστική εμπειρία (και παράδεισος ) ήταν εκείνη η εποχή.

Πρέπει να δίνουμε τη μάχη καθημερινά να τονωθεί, να αναγεννηθεί η διαδικασία αυτή, το μοίρασμα και η λαχτάρα πρώτα απ’ όλα και μετά βέβαια η αγορά και η ζωή της.

Μου λείπει ακόμα η μυρωδιά του φρεσκοκομμένου δίσκου.

Γεύση από τον παράδεισο!

Χωρίς μουσικές σκηνές, χωρίς συναυλίες και περιοδείες οι καλλιτέχνες (ειδικά οι δημιουργοί) είναι αναγκασμένοι να λειτουργούν εν κενώ. Πως επηρεάζει η διακοπή αυτή την δημιουργική διαδικασία;

Για τους τραγουδιστές και γενικά τους καθαρούς  εκτελεστές θα πρέπει να είναι πολύ πιο ζόρικο, μιας και εκπληρώνονται μόνο στη σκηνή και την ώρα της λειτουργίας.

Με όσους γράφουμε είναι από λίγο ως αρκετά διαφορετικό. Γιατί μπορείς να εκπληρώνεσαι και γράφοντας πολλά και διαφορετικά είδη και να ηχογραφείς έχοντας επιτέλους άπλετο καθαρό χρόνο.

Οικονομικά βέβαια την έχουμε όλοι άσχημα και η ψυχολογία, ναι επηρεάζεται και μετρά την εξουθένωση.

Θέλει προσοχή για να μην έρθει ο μαρασμός!

Έστω ότι μεταφερόμαστε στην μετά-covid εποχή. Ποιο είναι το πρώτο σημείο που θα ήθελες να παίξεις και το πρώτο live που θα ήθελες να δεις;

Το παλιό λιμάνι στα Χανιά από οπού κατάγομαι (και πάντα ξεκινώ από κει) και να δω μια τελευταία φορά τον Μπρους Σπρίνγκστιν,  στο Σαν Σίρο στο Μιλάνο.

Μπορεί ο Κώστας Λειβαδάς να πρέπει να περιμένει μέχρι το 2022 για την επόμενη περιοδεία του «boss», εμείς όμως μπορούμε να απολαύσουμε την δική του περιοδεία, που είναι διαθέσιμη στα ηλεκτρονικά καταστήματα και μουσικές πλατφόρμας, αλλά και στο smarturl.it/PeriodiaEntos

(εφ. Νεολόγος)

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα