Formula 1: Η Ferrari με βελτιωμένο κινητήρα στο Βέλγιο, υπό πίεση ο επικεφαλής στρατηγικής Ινάκι Ρουέντα

10.08.2022 / 20:25
ferrari1

Η Scuderia θα εισάγει μια σειρά από αναβαθμίσεις στη μονάδα ισχύος της F1-75 στον αγώνα του Σπά (26-18 Αυγούστου), προκειμένου να αντιμετωπίσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που έφεραν τις πρόσφατες εγκαταλείψεις των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ – Φιόριο: “Ο Μπινότο πρέπει να μείνει στη Ferrari, ο Ρουέντα όχι”.

Το GP Βελγίου είναι ο τελευταίος αγώνας που μπορούν οι κατασκευαστές να εισάγουν φέτος τροποποιήσεις των μονάδων ισχύος των μονοθεσίων τους, καθώς από την 1η Σεπτεμβρίου 2022 θα απαγορευθεί πλέον κάθε παρέμβαση σε αυτές – μέχρι και το τέλος του 2025.

Οι ομάδες μπορούν να αναβαθμίσουν μόνο τον ηλεκτροκινητήρα MGU-K, τη μπαταρία και την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα, και μπορούν να κάνουν μόνο αλλαγές βελτίωσης της αξιοπιστίας – και όχι της απόδοσής τους. Η εξέλιξη των άλλων τμημάτων των μονάδων ισχύος, δηλαδή του ηλεκτροκινητήρα MGU-Η, του υπερσυμπιεστή (Turbo) και του θερμικού κινητήρα V6 έχει παύσει ολοκληρωτικά από την 1η Μαρτίου που πέρασε.

Με την αναβάθμιση του Βελγίου η Ferrari θέλει να διασφαλίσει ότι δεν θα προκληθούν τα μεγάλα προβλήματα αξιοπιστίας, που στοίχισαν ακριβά στους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ τους τελευταίους μήνες. Ο Μονεγάσκος εγκατέλειψε με πρόβλημα του κινητήρα ενώ ήταν επικεφαλής στην Ισπανία και στο Αζερμπαϊτζάν, ενώ ο κινητήρας της Ferrari του Ισπανού έσπασε και τυλίχθηκε στις φλόγες καθώς όδευε προς τη δεύτερη θέση του βάθρου στην Αυστρία.

Ο Ματία Μπινότο, αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, είπε πως «ναι, περιμένουμε βελτιώσεις στο υβριδικό σύστημα που μπορούν να μας βοηθήσουν σε όλη τη διάρκεια της παύσης εξέλιξης των κινητήρων (ως το τέλος του 2025). Δουλεύουμε σκληρά, αλλά αυτό δεν θα είναι ένα μεταβατικό σημείο. Δεν είναι στρατηγική, αλλά αποτέλεσμα».

Προς το παρόν οι Mercedes, Renault και Red Bull Powertrains δεν έχουν ανακοινώσει δημόσια αν σκοπεύουν να κάνουν τροποποιήσεις στις δικές τους μονάδες ισχύος μέχρι την προθεσμία της 1ης Σεπτεμβρίου.

Υπό πίεση ο Ικάνι Ρουέντα

Παράλληλα με τα προβλήματα αξιοπιστίας, η Ferrari καλείται να βρει λύσεις και για την ενίσχυση του μηχανισμού λήψης των στρατηγικών της αποφάσεων κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Μπινότο δήλωσε πρόσφατα ότι δεν βλέπει λόγο να γίνουν αλλαγές στο Μαρανέλο κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, και πριν το GP Βελγίου, αλλά ήδη ο επικεφαλής στρατηγικής της Scuderia, ο Ισπανός Ικάνι Ρουέντα, βρίσκεται υπό πίεση.

Ο διευθυντής της Scuderia τη δεκαετία του 1990, Τσέζαρε Φιόριο, εξέφρασε δημόσια την άποψη πως η ιταλική ομάδα πρέπει να σκεφτεί το ενδεχόμενο αντικατάστασης του Ρουέντα. “Σίγουρα θα περίμενα κάποια παρέμβαση του (προέδρου της Ferrari) Τζον Έλκαν μετά τα γεγονότα της Βουδαπέστης», είπε ο Ιταλός στο περιοδικό Autosprint.

Δυστυχώς, τα λάθη είναι πολλά. Το αυτοκίνητο του 2022 είναι πολύ ανταγωνιστικό και μπορεί κανείς να δει την πρόοδο της ομάδας σε σχέση με δύο χρόνια πριν. Πρέπει να δοθεί αυτή η αναγνώριση στον Μπινότο, που ήταν πάντοτε πολύ ικανός στην τεχική πλευρά των πραγμάτων και στην καθοδήγηση των μηχανικών να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο που να κερδίζει.

Formula 1: Η Ferrari με βελτιωμένο κινητήρα στο Βέλγιο, υπό πίεση ο επικεφαλής στρατηγικής Ινάκι Ρουέντα 2

Ο Ματία ήταν αρχικά σχεδιαστής και ξέρει πώς να κάνει αυτή τη δουλειά πολύ καλά, όπως έδειξε και με την F1-75. Απλά χρειάζεται ανθρώπους που να ταιριάζουν καλύτερα με την κουλτούρα της ομάδας. Ο Μπινότο πρέπει να μείνει στη θέση του, αλλά όχι και ο Ρουέντα. Ποτέ δεν έχει επιφέρει κάποια θετική αλλαγή στις ομάδες για τις οποίες έχει εργαστεί”, συμπλήρωσε ο 83χρονος, σήμερα, Φιόριο.

Ο Ρουέντα έχει περάσει από τις McLaren, Jordan, Renault και Lotus, πριν τη μετακίνηση στη Ferrari το 2015, και την ανέλιξή του στη θέση του επικεφαλής στρατηγικής το 2021. Σύμφωνα με τον ιταλικό περιοδικό, το συμβόλαιο του Μπινότο στη θέση του διευθυντή της ομάδας έχει διάρκεια μέχρι το τέλος της φετινής σεζόν.

Καταλήγοντας, ο Φιόριο τόνισε: “Οι σύγχρονες στρατηγικές βασίζονται σε ιδιαίτερα προηγμένα και περίπλοκα μαθηματικά μοντέλα, που ατυχώς δεν σχετίζονται πια με προσωπικές διαισθήσεις. Στους αγώνες, συνήθως έχεις λίγα δευτερόλεπτα για να λάβεις αποφάσεις. Δεν έχεις χρόνο να αναλύσεις δεκάδες μοντέλα, να χειριστείς τους υπολογιστές και να επικοινωνήσεις με την ομάδα από μακριά. Αυτό σημαίνει ότι από τη Ferrari λείπει πια αυτή η προσωπική διαίσθηση”.

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα