Φάκελος Κυκλοφοριακό στην Πάτρα – Κολλημένοι στην κίνηση – Ζητούνται λύσεις για το κομφούζιο

30.10.2021 / 13:48
20211026_132222

Το κυκλοφοριακό παραμένει ένα σημαντικό ζήτημα για την Πάτρα και παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει κατά καιρούς η ουσία είναι ότι το πρόβλημα δεν έχει λυθεί.

Δεκάδες οδηγοί που κατεβαίνουν με το αυτοκίνητο τους στο κέντρο ή περνούν από αυτό ταλαιπωρούνται και ταλαιπωρούν, σχηματίζοντας «ουρές» σε κομβικούς δρόμους της Πάτρας, ειδικότερα τις ώρες τις κυκλοφοριακής αιχμής.

Η βασική αιτία, έχει να κάνει κυρίως με την κακή νοοτροπία που μας διέπει ως οδηγούς, αλλά και την συνήθεια που έχουμε ως Νεοέλληνες να πηγαίνουμε οπουδήποτε με το αμάξι, αρνούμενοι να περπατήσουμε έως στο κέντρο, έστω και για λίγα μέτρα.

Αυτό είναι κάτι που μπορεί εύκολα να το διαπιστώσει κανείς κατεβαίνοντας μια βόλτα στην Πάτρα. Όμως σίγουρα το όλο θέμα του κυκλοφοριακού δεν έχει να κάνει μόνο με ένα πλαίσιο ατομικής ευθύνης. Αφορά και σχετίζεται με τις χρόνιες αδυναμίες αυτής της πόλης. Αφιλόξενο το κέντρο στα οχήματα

Το ζήτημα είναι ότι το κυκλοφοριακό είναι σίγουρο ότι θα ενταθεί ακόμα περισσότερο με τα έργα υποδομής και όλες αυτές τις παρεμβάσεις που έρχονται στο πλαίσιο της αλλαγής του χάρτη του ιστορικού κέντρου της Πάτρας και της ανάπλασης.

Αλλαγές που όμως είναι να γίνουν ακριβώς με γνώμονα τη μείωση της διέλευσης των οχημάτων στο κέντρο. Διαφορετικά με τις πεζοδρομήσεις και τις παρεμβάσεις η κατάσταση θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη, ειδικότερα στο κέντρο της Πάτρας.

Η λειτουργία της Μικρής Περιμετρικής, που ήδη έχει δώσει σημαντική «ανάσα» στο κυκλοφοριακό, συνδυαστικά με την αντιδρόμηση των οδών Κορίνθου και Κανακάρη, αλλά και οι πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης – με κυριότερες αυτή της Μαιζώνος –που ήδη δρομολογούνται αποτελούν καίριες παρεμβάσεις οι οποίες θα αλλάξουν, στην κυριολεξία, τη φυσιογνωμία του ιστορικού κέντρου της Πάτρας.

Οι βασικές αλλαγές

Οι αναγνώστες του «Νεολόγου» των Πατρών, ήδη έχουν πληροφορηθεί για τις επικείμενες κυκλοφοριακές αλλαγές στο κέντρο της πόλης, μετά την αποκάλυψη της εφημερίδας, για το τι προβλέπει η επικαιροποιημένη μελέτη για την αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη.

Οι κυριότερες από αυτές είναι:

-Η αντιδρόμηση της Κορίνθου και της Κανακάρη, με τους δύο βασικούς αυτούς κομβικούς οδούς του κέντρου της Πάτρας να αλλάζουν κατεύθυνση.

– Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος από το ύψος τηςΑράτου έως και το ύψος της Γούναρη.

– Η αντιδρόμηση των τμημάτων της βόρειας πλευράς της Μαιζώνος (που κοιτάζει προς την Αγία Σοφίας) που δεν θα έχουν πεζοδρομηθεί. Αντίθετα τα τμήματα της οδού από την Γούναρη και μετά θα παραμείνουν στην ίδια κατεύθυνση.

– Η αντιδρόμηση της Κωνσταντινουπόλεως, της οδού δηλαδή που αποτελούσε έως τώρα μία από τις εισόδους προς το κέντρο της Πάτρας.

– Η διπλή κατεύθυνση που θα έχει πλέον ο δρόμος της Αγίας Σοφίας που παίρνει και πάλι τον χαρακτήρα που είχε παλαιότερα, αποτελώντας ένα κομβικό κομμάτι του νέου χάρτη.

– Η διάνοιξη της Ναυαρίνου μέχρι και την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, η οποία ολοκληρώνεται.

– Οι πεζόδρομοι που θα προκύψουν μέσα από τις αλλαγές αυτές, όπως αυτός στην Αγίου Νικολάου στο κομμάτι από το ύψος της Μαιζώνος έως το ύψος της Κορίνθου και από το ύψος της Κορίνθου έως την Αλεξάνδρου Υψηλάντου, θα κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος.

– Από την μελέτη προτείνεται η αντιδρόμηση της οδού Αράτου, από την οποία θα διέρχονται τα λεωφορεία που θα στρίβουν από την οδό Κανακάρη και θα καταλήγουν στην οδό Μαιζώνος. Στη συνέχεια θ’ ακολουθούν την διαδρομή: Μαιζώνος, Κωνσταντινουπόλεως, Αγίας Σοφίας και θα καταλήγουν στον κόμβο Κουρτέση.

– Θα αντιδρομηθεί επίσης, η οδός Ζαΐμη, για να εξυπηρετούνται οι οδηγοί των οχημάτων που κατευθύνονται στην Άνω Πόλη.

Φάκελος Κυκλοφοριακό στην Πάτρα - Κολλημένοι στην κίνηση - Ζητούνται λύσεις για το κομφούζιο 3

Τα βασικά σημεία αιχμής

Πού όμως εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Πάτρα αυτή τη στιγμή;

– Στα διπλό – παρκαρισμένα στους κατεξοχήν εμπορικούς δρόμους, κάθετους (βλέπε Ερμού), αλλά και οριζόντιους (βλέπε Μαιζώνος) τις ώρες της κυκλοφοριακής αιχμής.

– Στις θέσεις φορτοεκφόρτωσης στο ιστορικό κέντρο όταν τα μαγαζιά παίρνουν προμήθειες από τα φορτηγά των εταιρειών.

– Στην Γούναρη και στην Κορίνθου, ειδικότερα τις πρωινές και τις μεσημεριανές ώρες.

– Σε διάφορά σημεία της Κανακάρη (αρκετά διπλοπαρκαρισμένα) και της Καραϊσκάκη (στενή οδός).

 – Στην Αγίου Ανδρέου, όπου σχηματίζονται«ουρές» οχημάτων, με την αναμονή να είναι μεγάλη.

– Στην Όθωνος Αμαλίας με τον παραλιακό ποδηλατόδρομο να έχει στενέψει τον δρόμο,κάνοντας την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη.

-Εκτός κέντρου, στην Ακρωτηρίου, ο δρόμος της απόλυτης αναρχίας, εκεί όπου καθένας κάνει κυριολεκτικά ό,τι θέλει.

Το ζήτημα της φορτοεκφόρτωσης

Στο θέμα της φορτοεκφόρτωσης, πριν από μερικές μέρες ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Μιχάλης Αναστασίου είχε συνάντηση με τους επαγγελματίες του κλάδου. Όπως υποστήριζαν οι εκπρόσωποι τους το τελευταίο διάστημα έχουν δεχθεί ένα ανελέητο κυνήγι από την τροχαία που τους παίρνει τις πινακίδες και τους ρίχνει κλήσεις.

Σύμφωνα με τους ίδιους το ωράριο που υπάρχει τους αναγκάζει να παρανομούν αφού δεν τους διευκολύνει.«Η απόφαση που είχε παρθεί για το ζήτημα της φορτοεκφόρτωσης, ισχύει εδώ και μία δεκαπενταετία, είναι μάλλον απαρχαιωμένη και θα πρέπει να την κοιτάξουμε εκ νέου, αφού οι ανάγκες έχουν μεταβληθεί.

Δεν γίνεται να ισχύειένα καθολικό πλαίσιο για όλους τους δρόμους αφού η κάθε οδός έχει συγκεκριμένο χαρακτήρα, διαφορετικά καταστήματα και κατά συνέπεια οι ανάγκες δεν είναι ίδιες. Είναι στοιχεία που θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας» τονίζει ο Μιχάλης Αναστασίου.

Παράλληλα, πάνω στο θέμα της φορτοεκφόρτωσης ο δήμος προτίθεται να επανεξετάσει τις θέσεις ορισμένων κάδων απορριμμάτων και ανακύκλωσης που σύμφωνα με τους επαγγελματίες, καταλαμβάνουν τις θέσεις που έχουν οριστεί για να κάνουν τη δουλειά τους.

Η βιώσιμη αστική κινητικότητα

Όμως το ζήτημα του κυκλοφοριακού δεν τελειώνει με το θέμα της φορτοεκφόρτωσης.Υπάρχουν δεκάδες άλλες πτυχές του που σχετίζονται με διάφορα ζητήματα όπως με τη διέλευση των λεωφορείων του αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας, τα ταξί, τις θέσεις στάθμευσης και γενικότερα το θέμα της μετακίνησης εντός του αστικού ιστού της πόλης.

Αυτό που αναμένεται να δώσει μία ανάσα στο κυκλοφοριακό είναι το σχέδιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας που στηρίζεται πάνω στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΣΒΑΚ. Όμως το σχέδιο αυτό δεν έχει καταρτιστεί, είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο και όταν ολοκληρωθεί θα έχει μία μακροπρόθεσμη προοπτική, με συγκεκριμένα συμπεράσματα για την κάθε περιοχή ξεχωριστά που να αφορούν τις μεταφορές και την κινητικότητα

Η επιτροπή που έχει συσταθεί και αποτελείται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ταξί, ΚΤΕΛ, ΣΚΕΑΝΑ, τροχαία κτλ), έχει κάνει μόλις δύο συνεδριάσεις.Η κατεύθυνση που θα κινηθεί η επιτροπή που έχει συσταθεί για το σχέδιο αυτό (αποτελείται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ταξί, ΚΤΕΛ, ΣΚΕΑΝΑ, τροχαία κτλ) θα είναι με γνώμονα την αποκέντρωση και την ανάπτυξη της βιώσιμης κινητικότητας, με εναλλακτικά μέσα μεταφοράς, αλλά καιτην ανάδειξη της πράσινης μετακίνησης.

Τα δημοτικά πάρκινγκ και οι ζώνες

Το κυκλοφοριακό βάση του σχεδίου του Δήμου Πατρέων σχετίζεται με την αξιοποίηση των δημοτικών πάρκινγκ, αλλά και το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης.

Τα δημοτικά πάρκινγκ που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Πάτρα είναι τρία, στην Καλαβρύτων (60 -70 θέσεις), στον Άγιο Διονύσιο (200 θέσεις) και το μεγάλο δημοτικό πάρκινγκ του Καλεντζιώτη στο Νότιο Πάρκο που έχει 1.000 θέσεις στάθμευσης. Οι δύο ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης (πράσινη για το ιστορικό κέντρου, πορτοκαλί για τις περιφερειακές οδούς) εμπεριέχουν συνολικά 1.100 θέσεις.

Η αξιοποίηση των πάρκινγκ και η τήρηση της ελεγχόμενης στάθμευσης θα μπορούσαν να λύσουν από μόνες του θέμα του παρκαρίσματος στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας. Όμως τα τρία πάρκινγκ είναι σχεδόν άδεια σε καθημερινή βάση, ενώ υπάρχουν αρκετά ζητήματα στη τήρηση της ελεγχόμενης στάθμευσης.

Αντ’ αυτού το άτυπο πάρκινγκ στον μόλο της Αγίου Νικολάου και γενικότερα το κομμάτι της παραλιακής ζώνης, είναι γεμάτο από σταθμευμένα οχήματα.

«Κάνουμε ότι μπορούμε για να ελαφρύνουμε τον κυκλοφοριακό φόρτο. Το ίδιο κάνει πιστεύω και η τροχαία με τους συνεχείς ελέγχους» τονίζει ο κ. Αναστασίου. «Όμως η ρίζα του προβλήματος είναι να αλλάξουμε νοοτροπία ως πολίτες και ως πόλη».

Φάκελος Κυκλοφοριακό στην Πάτρα - Κολλημένοι στην κίνηση - Ζητούνται λύσεις για το κομφούζιο 4

(από την εφημερίδα “Νεολόγος”).

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα