Φάκελος Κυκλοφοριακό ΙΙ- Τι προτείνουν Σαρδελιάνος, Ρήγας, Παπακωνσταντίνου και Τζουβέκας

30.10.2021 / 14:04
20211026_132638

Ο «Νεολόγος» μίλησε με ειδικούς, αλλά και επαγγελματίες που ζουν καθημερινά στους δρόμους της Πάτρας, το πρόβλημα του κυκλοφοριακού, επιζητώντας προτάσεις και απαντήσεις στην δύσκολη εξίσωση.

Δημήτρης Σαρδελιάνος: Αποκλεισμός της χρήσης Ι.Χ. στο κέντρο

Μόνο με την πλήρη αποτροπή της διέλευσης των Ι.Χ.στο κέντρο της Πάτρας θα κατορθώσουμε να δούμε βελτίωση στο κυκλοφοριακό.

 Την άποψη αυτή εκφράζει στον «Νεολόγο» ο γνωστός Πατρινός συγκοινωνιολόγος Δημήτρης Σαρδελιάνος, τονίζοντας ότι η δημιουργία πάρκινγκ εντός του αστικού ιστού της Πάτρας ή στην παραλιακή ζώνη λειτουργούν προς την αντίθετη κατεύθυνση.

«Είναι αποδεδειγμένο σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα ότι όσα περισσότερα πάρκινγκ δημιουργούμε τόσο αυξάνεται η διέλευση Ι.Χ. αφού δίνονται κίνητρα στους πολίτες για να κυκλοφορούν στην πόλη με το αυτοκίνητο τους.

Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία ως πολίτες να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε το Ι.Χ. για τις μετακινήσεις μας εντός του κέντρου και να δώσουμε κίνητρα για την χρήση των μέσω μαζικής μεταφοράς.

Η χρήση των Ι.Χ. στο κέντρο πρέπει με κάθε τρόπο να αποκλειστεί. Το θετικό είναι η αναμενόμενη δημιουργία του δικτύου των ποδηλατοδρόμων που θεωρητικά θα αναδείξει την χρήση του ποδηλάτου εντός του αστικού ιστού. Το ποδήλατο, το συμβατικό και το ηλεκτρικό, είναι ένα σημαντικό μέσο που θα πρέπει να προωθήσουμε για να φτάσουμε στον στόχο μας.

Το κυκλοφοριακό στην Πάτρα θα έλεγα ότι τα τελευταία χρόνια παραμένει στο ίδιο επίπεδο. Δεν έχει κάτι αλλάξει προς το χειρότερο, αλλά σίγουρα δεν έχει γίνει κάτι ουσιαστικό για να βελτιωθεί».

Γιάννης Ρήγας: Να αλλάξουν νοοτροπία οι πολίτες

Στον «Νεολόγο» των Πατρών μίλησε ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας κ. Γιάννης Ρήγας για το πρόβλημα του κυκλοφοριακού στην πόλη. Ο κ. Ρήγας σημειώνει: «Δεν υπάρχει η κατάσταση με το κυκλοφοριακό στην Πάτρα. Η ταλαιπωρία και οι καθυστερήσεις είναι πολύ μεγάλες τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για την ομαλή διεξαγωγή των συγκοινωνιών.

Παρότι υπάρχει τρίλεπτη ανταπόκριση των λεωφορείων, αυτά δεν φτάνουν ποτέ στην ώρα τους καθώς ορισμένοι πολίτες παρκάρουν όπου βρουν και ειδικά στα σημεία όπου πρέπει να στρίψει το λεωφορείο με αποτέλεσμα αυτό να καθηλώνεται για ώρα μέχρι να βρεθεί ο οδηγός του οχήματος που ενοχλεί.

Παράλληλα θα πρέπει οι πολίτες να αλλάξουν νοοτροπία και να μην χρησιμοποιούν το όχημα τους όταν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος δηλαδή για μια απλή μετακίνηση καθώς το κέντρο φουλάρει από οχήματα ενώ μάστιγα παραμένει το πρόβλημα της διπλοστάθμευσης. Χαρακτηριστικά παραδείγματα το γεγονός πως το λεωφορείο που ξεκινά από το Νοσοκομείο Ρίου κάνει 9 – 11 λεπτά για να φτάσει το Κουρτέσι ενώ από εκεί μέχρι την Ερμού θα χρειαστεί πάνωαπό 20 λεπτά για μια διαδρομή σαφώς μικρότερη με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις».

Παράλληλα ο κ. Ρήγας προσθέτει πως το μέτρο με τις κορίνες που πλέον υπάρχει στην οδό Έλληνος Στρατιώτου είναι το μοναδικό μέτρο που μέχρι σήμερα έχει αποδειχτεί στην πράξη πως δουλεύει για να αποφεύγεται το κυκλοφοριακό ενώ σημειώνει πως αναμένει το Αστικό ΚΤΕΛ να δει στην πράξη τις Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έχει προαναγγείλει ο Δήμος ώστε να αποδειχτεί αν θα βοηθήσουν ή όχι στην λύση του κυκλοφοριακού.

Κωνσταντίνος Τζουβέκας: Ορισμένοι κάνουν ό,τι θέλουν

Ο Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του συνεταιρισμού ράδιο ταξί Πάτρας 18300 Κωνσταντίνος Τζουβέκας, μιλώντας στον «Νεολόγο» ανέφερε τα εξής:

«Οι διπλοσταθμεύσεις έχουν φρακάρει τους κεντρικούς δρόμους της πόλης με αποτέλεσμα να δημιουργείται πολύ σοβαρό πρόβλημα με την διέλευση των οχημάτων. Στις κεντρικές αρτηρίες τα λεωφορεία κάνουν συνεχείς στάσεις και δεν υπάρχει χώρος για τα υπόλοιπα οχήματα για να απεγκλωβιστούν, με αποτέλεσμα να στοιβάζονται από πίσω και να δημιουργούνται τεράστιες ουρές.

Παράλληλα έχει καταργηθεί το ωράριο φορτοεκφόρτωσης με αποτέλεσμα επίσης μεγάλα οχήματα ή να διπλοσταθμεύουν ή να κάνουν στάσεις προκαλώντας τεράστια προβλήματα σε όλες τις ώρες αιχμής στο κέντρο της πόλης. Καραϊσκάκη, Κανακάρη, Κορίνθου, Μαιζώνος και Αγίου Ανδρέα κάθε μέρα στενάζουν καθώς η ταλαιπωρία είναι μεγάλη.

Από όλο το ιστορικό κέντρο της πόλης μόνο η Όθωνος Αμαλίας και η Ακτή Δυμαίων είναι πιο εύκολες να τις διασχίσεις.» Ο κ. Τζουβέκας ζητά μέσω του «Νεολόγου» περισσότερη αστυνόμευση, καθώς ορισμένοι οδηγοί κυκλοφορούν και παρκάρουν όπου θέλουν, καθώς νιώθουν πως δεν θα τους ενοχλήσει κανείς ενώ, επισημαίνει πως μόνο οι κορίνες μπορούν να λύσουν το πρόβλημα.

Γεώργιος Παπακωνσταντίνου: «Το διπλοπαρκάρισμα έχει γίνει σήμα κατατεθέν»

Ο «Νεολόγος» μίλησε και με τον Γεώργιο Παπακωνσταντίνου, από το «Taxi Express Πάτρας 2610450000» ο οποίος σχολιάζοντας για το κυκλοφοριακό ανέφερε χαρακτηριστικά: «Εγώ ήξερα ότι ο Άγιος Ανδρέας ήταν το σήμα κατατεθέν της Πάτρας αλλά τελικά βλέπω πως είναι το διπλοπαρκάρισμα.

Αυτό μου είπε μια μητέρα φοιτήτριας από άλλη πόλη η οποία επισκέφτηκε την Αχαϊκή Πρωτεύουσα για να βρει σπίτι στην κόρη της και δεν πίστευε όσα έβλεπαν τα μάτια της στις κεντρικές οδικές αρτηρίες με τους οδηγούς να διπλό-τριπλό παρκάρουν και τα αυτοκίνητα να είναι ακινητοποιημένα επί ώρα.»

Όπως σημειώνει ο κ. Παπακωνσταντίνου θα πρέπει να αλλάξει νοοτροπία ο Πατρινός και να μην χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του για μικρές διαδρομές, ειδικά εντός του ιστορικού κέντρου καθώς έτσι δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην κυκλοφορία ενώ μπορεί είτε με τα πόδια είτε με ταξί είτε με το λεωφορείο να πάει να κάνει τις δουλειές του και να επιστρέψει πολύ πιο γρήγορα.

Παράλληλα ο κ. Παπακωνσταντίνου αναφερόμενος στις αναμενόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από τον Δήμο σημειώνει πως θα πρέπει να αντιγράψουμε ή να παραδειγματιστούμε από τις Ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες δεν αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα στις οποίες ωστόσο το ταξί έχει αναβαθμισμένο ρόλο σε σχέση με την Ελλάδα αφού μπορεί να πατά στους πεζόδρομους για ελάχιστο χρόνο ώστε να αφήσει τον πελάτη κάτι που μπορεί να λειτουργήσει θετικά και στην σκέψη των πολιτών αφού θα ξέρουν ότι μπαίνοντας σε ένα ταξί μπορεί να φτάσουν ακριβώς στον προορισμό τους.

Τέλος ο κ. Παπακωνσταντίνου επίσης τονίζει πως μόνο το μέτρο των κορινών έλυσε το κυκλοφοριακό πρόβλημα αφού δεν μπορούσε κανείς να διπλοπαρκάρει.

(από την εφημερίδα “Νεολόγος”).

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα