Έτος σταθμός το 2022 για την Πάτρα – Όλα τα έργα που είναι να ξεκινήσουν από Περιφέρεια και Δήμο

09.01.2022 / 12:27
patra-1920

Tου Αλέξανδρου Κογκόλη

Αναμφιβόλως, το 2022 θα είναι μια χρονιά καθοριστική, σε επίπεδο υποδομών, για την Αχαΐα και τη Δυτική Ελλάδα, για μια σειρά έργων, όπως ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, ο σιδηρόδρομος και ο Λαδόπουλος. «Φάκελοι» που «με σταθερά βήματα και ρεαλιστικές διεκδικήσεις», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν κυβερνητικά στελέχη στο «Νεολόγο» των Πατρών, προχώρησαν σε επίπεδο διαδικασιών και περνούν σε φάση κανονικής υλοποίησης.

Όπως παρατηρούμε, πέραν των μεστών ανακοινώσεων, Μέγαρο Μαξίμου, Υπουργείο Υποδομών και Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεν προβαίνουν σε… τυμπανοκρουσίες για το «ξεμπλοκάρισμα» των εν λόγω έργων, αν και δίδεται στην υλοποίησή τους ιδιαίτερη πολιτική βαρύτητα. Όπως έλεγε στο «Νεολόγο» των Πατρών κυβερνητικό στέλεχος «παραλάβαμε άδειους φακέλους, από πλευράς μελετών και ωριμότητας, για το τρένο και τον Λαδόπουλο, έναν δρόμου που λόγω της αδυναμίας του εργολάβου του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα τελείωνε ποτέ. Τα ωριμάσαμε, συζητήσαμε με την Ευρώπη, εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότησή τους και είμαστε έτοιμοι για τις τελικές διαδικασίες. Οι πολίτες γνωρίζουν. Δεν είναι ώρα για πανηγυρισμούς αλλά για συνέχιση της δουλειάς, στην Πάτρα και την Αχαΐα». Υπό αυτή την έννοια, ναι μεν θα υπάρξει και σχετικός προγραμματισμός αφίξεων, κάτι που δεν έχει ακόμη χρονικά και τυπικά προγραμματιστεί, θα συνοδεύεται δε από συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης.

Ουσιαστική συνεργασία  

Εισηγήσεις προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, περιλαμβάνουν ενδεχόμενη κάθοδό του, μαζί με τον κ. Καραμανλή και τους επικεφαλής ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ, σε χρόνο που να μπορεί να αντιστοιχηθεί ουσιαστικά και πολιτικά με την πρόοδο των διαδικασιών υλοποίησης των έργων, δηλαδή στα μέσα προς τέλη Φεβρουαρίου. Περίοπτη θέση στο σχήμα αυτό θα έχει και η Περιφερειακή αρχή του Νεκτάριου Φαρμάκη, καθώς στο Μέγαρο Μαξίμου φαίνεται πως αναγνωρίζεται η αποτελεσματική και επικοινωνιακή τοπικά διαχείριση των κρίσιμων αυτών ζητημάτων για την Πάτρα, την Αχαΐα και τη Δυτική Ελλάδα. Η ηγεσία της ΝΔ, τοπικά το κόμμα, αλλά και ο Νεκτάριος Φαρμάκης γνωρίζουν ότι η επιτυχής έκβαση των «μαχών» αυτών θα έχει σαφή πολιτικά οφέλη για όλους.

Είναι χαρακτηριστικό το ότι ο Πρωθυπουργός επόπτευε την πρόοδο των εξελίξεων και διεκδικήσεων της χώρας, τόσο για τον οδικό, όσο και για τον σιδηροδρομικό άξονα. Σε συνεργασία με τον Κώστα Καραμανλή και τον Νεκτάριο Φαρμάκη. Σύμφωνα με τοπικά στελέχη της ΝΔ, «εάν σταματούσε τώρα ο χρόνος, για μια στιγμή, ο ιστορικός θα έγραφε πως επί κυβερνήσεως ΝΔ, Υπουργίας Κώστα Καραμανλή και με την παρούσα περιφερειακή αρχή «ξεμπλόκαραν» και προχωρούν έργα που είχε άμεση ανάγκη ο τόπος. Σε επίπεδο καθημερινότητας, οικονομίας και ανάπτυξης.

Έτος σταθμός το 2022 για την Πάτρα – Όλα τα έργα που είναι να ξεκινήσουν από Περιφέρεια και Δήμο 10

Μπαίνουν μπουλντόζες αρχές του ‘22

Στις 22 Δεκεμβρίου υπερψηφίστηκε από τη Βουλή η τροποποιημένη σύμβαση για την παραχώρηση στην Ολυμπία Οδό του τμήματος Πάτρα-Πύργος, αλλά και η συνέχεια μέχρι την Τσακώνα, αφού εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Το έργο θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022, με χρόνο κατασκευής τους 40 μήνες, όμως τα πρώτα 56 χλμ. ξεκινώντας από τον Πύργο θα δοθούν σε κυκλοφορία πριν τα τρία χρόνια. Ο νέος άξονας θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, με ταχύτητα μελέτης 120 χλμ/ώρα και θα περιλαμβάνει γέφυρες, τεχνικά έργα και όλες τις προβλέψεις των υπόλοιπων αυτοκινητοδρόμων στη χώρα.

«Λίγο πάνω από το μηδέν»

Σύμφωνα με διαρροές κυβερνητικών αξιωματούχων, «στο πρώτο τμήμα δεν είχε γίνει καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική. Στο τμήμα του έργου, αντί για 33% είχαμε πρόοδο εργασιών στο 14%. Αυτό ήταν και το καλύτερο από τα οχτώ τμήματα. Στο τρίτο τμήμα, δεν έγινε καμία εργασία γιατί εκκρεμούσε η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Στο τέταρτο τμήμα, δεν έγινε καμία εργασία, καθώς ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική. Στο πέμπτο τμήμα του έργου της Πατρών – Πύργου, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,12%. Εδώ παραλάβαμε και έναν ωραιότατο σκουπιδότοπο. Στο έκτο τμήμα, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 2%. Στο έβδομο τμήμα, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,62%. Στο όγδοο, μετά από υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,1%, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος. Δηλαδή στα οκτώ τμήματα, είχαμε εναλλάξ τέσσερα τμήματα που δεν είχαν καν ανάδοχο και τα υπόλοιπα τέσσερα που είχαν πρόοδο έργου λίγο πάνω από το μηδέν».

Ξεκινούν οι παρεμβάσεις

Επιπροσθέτως, υπεγράφη και η σύμβαση για το έργο αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στον αυτοκινητόδρομο της Πατρών – Πύργου, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ και αφορά στο χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου. Μέσα στον χρόνο θα τοποθετηθούν κολονάκια, στηθαία ασφαλείας, επιπλέον σήμανση και φωτισμός και θα αποκατασταθεί ο ασφαλτοτάπητας, μεταξύ άλλων παρεμβάσεων.

Έτος σταθμός το 2022 για την Πάτρα – Όλα τα έργα που είναι να ξεκινήσουν από Περιφέρεια και Δήμο 11

Δημοπρατείται το τρένο

Επίσης, εντός του Ιανουαρίου η ΕΡΓΟΣΕ δημοπρατεί με τη μέθοδο του «ανταγωνιστικού διαλόγου» το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο Ρίο-Νέο Λιμάνι, το οποίο περιμένει η Αχαϊκή πρωτεύουσα εδώ και δεκαετίες και πλέον οδεύει σε φάση εκκίνησης της υλοποίησης. Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή κόστους 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) είναι άλλωστε το τελευταίο τμήμα που απομένει στην αναβαθμισμένη κεντρική σιδηροδρομική αρτηρία της χώρας. Στις 21 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί η αποσφράγιση των φακέλων συμμετοχής από όπου θα προκύψει ποια σχήματα θα περάσουν στην Β`φάση του διαγωνισμού.

Κατά τον σχεδιασμό, υπογειοποιούνται 5,16 χιλιόμετρα στο αστικό κομμάτι της Πάτρας, η οποία θα αποκτήσει υπόγειες σιδηροδρομικές στάσεις που θα χρησιμεύσουν και για τον Προαστιακό της περιοχής. Το Ρίο-Νέο Λιμάνι είναι μέρος του πακέτου σιδηροδρομικών έργων ύψους 4 δισ. ευρώ που ενώνουν το εθνικό δίκτυο, με τον σιδηρόδρομο, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια της χώρας.

Η Πάτρα ξανά στον σιδηροδρομικό χάρτη

Παράλληλα, η Αχαϊκή πρωτεύουσα θα επανασυνδεθεί με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και οι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα σύγχρονα τρένα ηλεκτροκίνητα και υδρογόνου. Η απόσταση Αθήνας-Πάτρας με μια υπερταχεία θα διαρκεί λιγότερο από δύο ώρες. Επίσης, επιτυγχάνεται η σύνδεση με το νέο λιμάνι της πόλης για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών που θα δώσει πνοή στην βιομηχανική ζώνη της, ενώ θα συνδέεται και με το υφιστάμενο και προσεχώς αναβαθμισμένο  σιδηροδρομικό δίκτυο προς Πύργο.

Με την ολοκλήρωση του έργου η πόλη της Πάτρας θα έχει μεταμορφωμένες αστικές, προαστιακές και υπεραστικές σιδηροδρομικές μεταφορές που θα την αναδείξουν ως τρίτο αστικό και οικονομικό πόλο της Ελλάδας. Θα είναι η επίσης η μόνη πόλη μετά την Αθήνα με υπογειοποιημένο σιδηροδρομικό δίκτυο στο αστικό της τμήμα. Το σημερινό τμήμα των σιδηροδρομικών γραμμών που θα υπογειοποιηθεί θα αναπλαστεί και θα αποτελέσει μια σημαντική αστική ανάπλαση για την πρωτεύουσα της Αχαΐας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι νωρίτερα θα έχουν ολοκληρωθεί, μέχρι το 2026, τα έργα από το Αίγιο μέχρι το Ρίο. Αυτό σημαίνει πως η Πάτρα θα έχει ήδη μια «εξ` επαφής» σύνδεση με το υπεραστικό σιδηροδρομικό δίκτυο μέχρι την ολοκλήρωση των έργων μέχρι το Νέο Λιμάνι.

Τα έργα εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, η οποία δεν προβλέπεται νωρίτερα από το 2023. Επίσης θα πρέπει να περιμένουμε τα ευρήματα των μελετών σχετικά με το υπέδαφος που θα συναντήσει ο ανάδοχος και τι κατασκευές τελικά θα απαιτηθούν.

«Χωρίς μελέτες»

Ακόμη, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στο «Νεολόγο» στελέχη της ΝΔ και γνώστες του χώρου των υποδομών, «ο ΣΥΡΙΖΑ και η προηγούμενη περιφερειακή αρχή προσπάθησαν να χτίσουν, σε επίπεδο σιδηρόδρομου, την μετεκλογική τους επικοινωνιακή πολιτική, δίνοντας τα πάντα στους πάντες προεκλογικά, χωρίς μελέτες και κόστη. Υπογειοποιήσεις που τεχνικά και οικονομικά δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν και χρονοδιαγράμματα που ουδεμία σχέση είχαν με την πραγματικότητα».

Η εκκρεμότητα

Αξίζει να σημειωθεί ότι απομένει μια εκκρεμότητα σε σχέση με τη σιδηροδρομική γραμμή που δεν είναι άλλη από το αίτημα του δημοτικού συμβουλίου για υπογειοποίηση και του κομματιού Ρίο-Κανελλοπούλου. Το Υπουργείο Υποδομών δεν ήταν αρνητικό στις επαφές με τον Κώστα Πελετίδη, «αρκεί να βρεθούν τα επιπλέον χρήματα και να είναι τεχνικά εφικτή η υπογειοποίηση κι εκεί», όπως ελέχθη.

Έτος σταθμός το 2022 για την Πάτρα – Όλα τα έργα που είναι να ξεκινήσουν από Περιφέρεια και Δήμο 12

Στο Ταμείο Ανάκαμψης ο Λαδόπουλος

Τέλος, στις προτάσεις της Ελλάδας προς το Ταμείο Ανάκαμψης είχε ενταχθεί το παλιό εργοστάσιο του Λαδόπουλου, όπως αποκλειστικά είχε γράψει ο «Νεολόγος» και εγκρίθηκε.

Η προσαρμοστική επαναχρησιμοποίηση είναι η διαδικασία επανατοποθέτησης κτιρίων που έχουν ξεπεράσει τους αρχικούς τους σκοπούς για διαφορετικές χρήσεις ή λειτουργίες, διατηρώντας ταυτόχρονα τα ιστορικά τους χαρακτηριστικά και είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στην δυτική Ευρώπη.

Η εν λόγω πρόταση προς την Ευρώπη, είχε εγκριθεί από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, το προηγούμενο χρονικό διάστημα, βρισκόταν σε συνεχή επικοινωνία με τα κυβερνητικά στελέχη, προκειμένου να βρεθεί ένας σημαντικός τρόπος χρηματοδότησης του έργου, μιας και το κόστος είναι υψηλό.

«Δεν ήταν ώριμο»

Πριν από τις αυτοδιοικητικές και εθνικές εκλογές του 2019 δίδονταν η εικόνα πως όλες οι διαδικασίες θα επισπεύδονταν την επομένη των εκλογών και ότι είναι σίγουρη η χρηματοδότησή του. Για τη μετατροπή του χώρου σε στολίδι για την πόλη, πεδίο πολιτισμού και αναψυχής. Κυβέρνηση, περιφέρεια και Δήμος (δεν είχε αρμοδιότητα μετά την παραχώρηση) εμφανίζονταν αισιόδοξοι για την ένταξή του σε χρηματοδοτικό εργαλείο, με τις δύο πρώτες να κάνουν συχνότατα λόγο για χρηματοδότησή του από τον Φιλόδημο. Μάλιστα, δύο φορές από την Πάτρα, ο Αλέξης Τσίπρας είχε αναφερθεί στην επιπλέον  χρηματοδότηση της ανάπλασης με 20.000.000 ευρώ.

Όμως, όπως φάνηκε αργότερα, τα πράγματα – για πολλούς – δεν ήταν έτσι «και έγινε ένας αγώνας δρόμου για να σωθεί το έργο», σύμφωνα με στελέχη της κυβέρνησης και της Περιφέρειας.

Σύμφωνα με επιτελείς της Πατρών – Αθηνών, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, είχε παραλάβει σχεδόν άδειο φάκελο για το έργο. Στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, μηχανικοί, μιλούσαν συνεχώς για τη μη ωριμότητά του, η οποία δεν έχει να κάνει σαφώς μόνο με τη χρηματοδότησή του. Δεν είχαν προχωρήσει οι μελέτες, στατικές, τοπογραφικές, περιβαλλοντικές, χρηματοοικονομικές κτλ., και δεν είχε προκηρυχθεί καν ο διαγωνισμός. Διότι, η ολοκλήρωση της ανάπλασης δεν είναι αρχικά μόνο θέμα χρηματοδότησης, αλλά και ωριμότητας, που σαφώς προκύπτει και από τις απαραίτητες μελέτες!

Οι δηλώσεις Θεοδωρικάκου

Ως επιβεβαίωση όλων αυτών, ο τότε Υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, είχε δηλώσει τον περασμένο Νοέμβριο στον Max fm πως, στην ουσία η ανάπλαση του Λαδόπουλου βρισκόταν στον «αέρα» και πως όσα είχαν ακουστεί ήταν εκτός πραγματικότητας, γιατί το έργο ήταν ανώριμο και δεν είχε προχωρήσει τίποτα.

Έτος σταθμός το 2022 για την Πάτρα – Όλα τα έργα που είναι να ξεκινήσουν από Περιφέρεια και Δήμο 13

Κομβική χρονιά και για τα έργα υποδομής του Δήμου Πατρέων

Το 2022 μία κομβική χρονιά στο θέμα των υποδομών της Πάτρας και της αναβάθμισης τους, με έργα που είναι να αλλάξουν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα αυτής της πόλης και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών της.

Μέσα στο 2022 πρόκειται να ολοκληρωθούν έργα που ήδη έχουν ξεκινήσει και θα πρέπει να παραδοθούν σε λειτουργία, αλλά και αρχίσουν οι παρεμβάσεις σε άλλα έργα που βρίσκονται στην τελική ευθεία και έχουν μπει πλέον στο στάδιο της υλοποίησης τους.

Τα περισσότερα από αυτά τα έργα περιλαμβάνονται στο πακέτο του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του ΕΣΠΑ 2014 -2020 και άλλα έχουν χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων ή ακόμα από ιδίους πόρους του Δήμου Πατρέων.

  Ας δούμε όμως τα έργα που ήδη έχουν ξεκινήσει και μέσα στο 2022 πρόκειται να παραδοθούν.

Παλαιό Αρσάκειο Πάτρας: Η αναβάθμιση του επιβλητική κτιρίου της Μαιζώνος έχει προχωρήσει και οι εργασίες έχουν φτάσει στο τελικό τους στάδιο. Μέχρι το καλοκαίρι του ’22 το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και να ξεκινήσει στη συνέχεια η μετεγκατάσταση των δημοτικών υπηρεσιών, καθώς ως γνωστό το Παλαιό Αρσάκειο θα αποτελέσει το νέο δημαρχιακό μέγαρο της Πάτρας.

Είναι ένα έργο που έχει χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων και έχει δώσει ζωή σε ένα από τα ομορφότερα κτίρια του κέντρου της πόλης.

– Έλος Αγυιάς: Το έργο αυτό προχωράει με γοργούς ρυθμούς και μέσα στο 2022 θα έχει ολοκληρωθεί. Πρόκειται για την αξιοποίηση του Έλους της Αγυιάς που αποτελεί έναν οικολογικό θησαυρό για την Πάτρα και οι παρεμβάσεις αφορούν την πρόσβαση σε αυτόν τον χώρο, χωρίς όμως να αλλοιωθεί ο φυσικός του χαρακτήρας, αλλά και η ανάδειξη – προβολή του. Το έργο περιλαμβάνεται στον φάκελο της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης και ο προϋπολογισμός του φτάνει στα 3.000.000 ευρώ.

Έτος σταθμός το 2022 για την Πάτρα – Όλα τα έργα που είναι να ξεκινήσουν από Περιφέρεια και Δήμο 14

Παραλιακός Ποδηλατόδρομος: Οι εργασίες για τον παραλιακό ποδηλατόδρομο που θα ενώνει την μία πλευρά της παραλιακής ζώνης με την άλλη (την Τερψιθέα με την περιοχή το Νότιο Πάρκο) πάνε με ρυθμούς χελώνας. Το έργο κανονικά θα έπρεπε να είχε ήδη παραδοθεί όμως ακόμα οι εργασίες δεν έχουν φτάσει ούτε στην Τριών Συμμάχων. Η δημοτική αρχή ευελπιστεί ότι μέχρι τον Απρίλιο θα έχει ολοκληρωθεί.

Open Mall Κωνσταντινουπόλεως: Οι παρεμβάσεις του Δήμου για τον περιβάλλοντα χώρο του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου του Εμπορικού Συλλόγου έχουν ξεκινήσει από τα μέσα του περασμένου καλοκαιριού. Πάνε όμως με αργούς ρυθμούς από τον ανάδοχο που έχει αναλάβει το έργο (πρόκειται για την ίδια εταιρεία που έχει αναλάβει και τον παραλιακό ποδηλατόδρομο).  Ωστόσο, μέσα στο 2022 οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί.

Αντιδρόμηση Κανακάρη – Κορίνθου: Μπορεί να έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι εργασίες για την τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών, όμως, το έργο έχει σχεδόν παγώσει τον τελευταίο ένα χρόνο. Η μελέτη που συμπεριέλαβε τα ζητήματα που θα προκύψουν από την αλλαγή του κυκλοφοριακού χάρτη των δύο αυτών κομβικών οδών του κέντρου της Πάτρας πρότεινε την αντιδρόμηση δύο ακόμα κάθετων οδών, της Αράτου και της Ζαϊμή,  για την διευκόλυνση των λεωφορείων του Αστικού ΚΤΕΛ, όπως είχε αποκαλύψει ο «Νεολόγος».

Μένει να προχωρήσουν ορισμένες ακόμα διαδικασίες που σχετίζονται με την αντιδρόμηση και άλλων οδών που συμπεριλαμβάνονται στις αλλαγές που θα προκύψουν στον χάρτη της πόλεως. Πάντως, είναι ένα έργο που προχωράει εν μέσω αντιδράσεων και αυτό παίζει τον ρόλο του.

Έτος σταθμός το 2022 για την Πάτρα – Όλα τα έργα που είναι να ξεκινήσουν από Περιφέρεια και Δήμο 15

Κατασκευή αποχετευτικού δικτύου της ΔΕΥΑΠ: Το έργο αυτό προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Πρόκειται για ένα έργο που αφορά την κατασκευή αποχετευτικού δικτύου από την παραλιακή ζώνη του Αγίου Ανδρέας έως την περιοχή του Γλαύκου και από την περιοχή του Αγίου Παντελήμονα έως την Πλαζ και το Κάμπινγκ της Αγυιάς.

Σε αυτό το έργο θα πρέπει συμπεριληφθούν και τα παρεμφερή έργα που έχουν ξεκινήσει και συνεχίζονται έτσι ώστε να αποκτήσουν όλες οι περιοχές της Πάτρας αποχετευτικό δίκτυο, με τα λύματα να καταλήγουν στον Βιολογικό Καθαρισμό.

Πλατεία Αγίου Αλεξίου: Είναι η νέα πλατεία που διαμορφώνει ο Δήμος στη συμβολή ων οδών Θράκης, Ιωαννίνων και Αγίας Σοφίας. Το έργο αυτό προχωράει με γοργούς ρυθμούς και έτσι ένας χώρος που ήταν υποβαθμισμένος για χρόνια θα αξιοποιηθεί.

Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τας 438.000 ευρώ με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου».

Εκτός αυτών των έργων που έχουν ξεκινήσει και είναι να ολοκληρωθούν μέσα στο 2022 στο πακέτο της αναβάθμισης των υποδομών περιλαμβάνονται και άλλα έργα που βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης τους.

-Ανάπλαση Άνω πόλης: Το έργο αυτό έχει ήδη ξεκινήσει με εργασίες στην περιοχή του Παντοκράτορα. Όμως οι παρεμβάσεις αναμένεται να κορυφωθούν κατά τη διάρκεια του 2022.

Πρόκειται για μια από τις τρεις εργολαβίες που συμπεριλαμβάνονται στο έργο της αστικής ανάπτυξης του ιστορικού κέντρου της Πάτρας και για πολλούς θεωρείται η πιο σημαντική αφού μέσα από τις παρεμβάσεις που είναι να γίνουν θα καθοριστεί η τουριστική δυναμική της πόλης για τα επόμενα χρόνια, σε μία συνοικία που έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από τους επισκέπτες και τους τουρίστες της.

Έτος σταθμός το 2022 για την Πάτρα – Όλα τα έργα που είναι να ξεκινήσουν από Περιφέρεια και Δήμο 16

Ανάπλαση Κάτω πόλης: Ο ανάδοχος που έχει αναλάβει το έργο μέσα από τον σχετικό διαγωνισμό που έγινε έχει ήδη προκύψει. Οπότε το πιθανότερο είναι να ξεκινήσουν οι εργασίες μέσα στο 2022.

Στην εργολαβία αυτή (τη δεύτερη στο έργο για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Πάτρας) περιλαμβάνεται η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος από το  ύψος της Αράτου ή της Κολοκοτρώνη (ανάλογα με τι θα γίνει με το θέμα της αντιδρόμησης) έως την Γούναρη.

Εκτός αυτού στο έργο περιλαμβάνονται πεζοδρομήσεις που ορίζει η μελέτη όπως αυτή της Αλεξάνδρου Υψηλάντου (από την πλατεία Μαρκάτο έως την Παντάνασσα), της Κανακάρη, αλλά και το δίκτυο ποδηλατόδρομων που θα προκύψει από τις αλλαγές που είναι να γίνουν.

Συντήρηση ιστορικών σκαλιών του κέντρου: Ο διαγωνισμός για την τρίτη εργολαβία που περιλαμβάνεται στην ανάπλαση του ιστορικού κέντρου ολοκληρώθηκε και υπάρχει ανάδοχος.

 Οι εργασίες έτσι είναι πιθανό να ξεκινήσουν μέσα στο 2022. Το έργο περιλαμβάνει την συντήρηση και την αναβάθμιση τεσσάρων ιστορικών σκαλιών της Πάτρας, που αποτελούν τοπωνύμια, της Αγίου Νικολάου, της Γεροκωστοπούλου, της Πατρέως και των Υψηλών Αλωνίων. Το έργο αυτό έχει προϋπολογισμό 250.000 ευρώ.

Έτος σταθμός το 2022 για την Πάτρα – Όλα τα έργα που είναι να ξεκινήσουν από Περιφέρεια και Δήμο 17

-Αστική Ανάπτυξη Ζαρουχλείκων:  O διαγωνισμός για το έργο έληξε και βγήκε ανάδοχος, έτσι οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν κατά τη διάρκεια του νέου έτους.

Περιλαμβάνει βελτιώσεις και αλλαγές σε κοινόχρηστους χώρους των Ζαρουχλείκων, αλλά και ανακατασκευές οδοστρωμάτων και πεζοδρομίων της περιοχής.  Το έργο ανήκει στο φάκελο της ΒΑΑ και ο προϋπολογισμός του αγγίζει τα 500.000 ευρώ.

– Αναπλάσεις σε συνοικίες: Μετά από την ανάπλαση που έγινε στο Βλατερό και στη συνοικία Τριτάκη στην τελική φάση είναι η έναρξη των εργασιών για παρεμβάσεις στην γειτονική συνοικία της Γούβας.

Ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί και έχει βγει ανάδοχος. Σε παρόμοια φάση είναι η ανάπλαση που έχει προγραμματιστεί να γίνει για τη συνοικία των Προσφυγικών όπου και εκεί οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.

Αποθήκες ΑΣΟ: Ένα από τα έργα που είναι να γίνουν στην νότια παραλιακή ζώνη της Πάτρας. Οι εργασίες για την διαμόρφωση των πρώην αποθηκών του ΑΣΟ σε ένα πολυχώρο πολιτισμού και αναψυχής θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει από το 2021 όμως η σύμβαση που είχε υπογραφεί διαλύθηκε. 

Πλέον η διαδικασία έχει ξεκινήσει από την αρχή, υπάρχει νέος ανάδοχος και το έργο θα ολοκληρωθεί δίνοντας μια άλλη πνοή στις συνοικίες του νότιου διαμερίσματος της Πάτρας.

– Εργοστάσιο Τέχνης: Είναι το έργο που θα ανασκευάσει και στην ουσία θα φτιάξει από την αρχή το εγκαταλειμμένο θέατρο που κατασκευάστηκε στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2006.

Ο διαγωνισμός για το έργο έχει ολοκληρωθεί, υπάρχει και εδώ εργολάβος, οπότε καλώς εχόντων των πραγμάτων οι εργασίες θα ξεκινήσουν μετά από το πρώτο εξάμηνο του νέου έτους.

Έτος σταθμός το 2022 για την Πάτρα – Όλα τα έργα που είναι να ξεκινήσουν από Περιφέρεια και Δήμο 18

Σχολικά κτίρια στην πλατεία Βουδ: Πρόκειται για το κτίριο του σχολικού συγκροτήματος Τεμπονέρα στο οποίο είναι να αναγερθεί το 3ο Γυμνάσιο και το κτίριο του 12ο Δημοτικού Σχολείου.

Τα δύο κτίρια είχαν κριθεί σεισμόπληκτα και είχαν κατεδαφιστεί. Μάλιστα στην περίπτωση του 3ο Γυμνασίου οι εργασία είχαν ξεκινήσει όμως ο εντοπισμός αρχαίων πάγωσε τις εξελίξεις. Πλέον υπάρχει ανάδοχος και για τα δύο οπότε οι εργασίες για την ανέγερση τους θα ξεκινήσουν σύντομα.

Ενεργειακή Αναβάθμιση Σχολικών Κτιρίων: Πρόκειται για συνολικά 13 σχολεία της Πάτρας στην πρωτοβάθμια, αλλά και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα κτίρια των οποίων θα αναβαθμιστούν ενεργειακά. Ο διαγωνισμός για το έργο αυτό έχει ολοκληρωθεί και οι εργασίες θα ξεκινήσουν σταδιακά από το νέο έτος. Ο προϋπολογισμός  του έργου ξεπερνάει συνολικά τα 7 εκατομμύρια ευρώ.

Οπτικοακουστικό Κέντρο: Το έργο αυτό περιλαμβάνει την πλήρη αξιοποίηση όλου του κτιρίου του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου. Ο διαγωνισμός για το έργο αυτό είναι ήδη στον αέρα, έχει ξεκινήσει έτσι η δημοπράτηση και σύντομα αναμένεται να έχουμε ανάδοχο. Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 10.700 ευρώ.

ΚΑΠ.

(από την εφημερίδα “Νεολόγος”).

Ακολουθήστε το dete.gr στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Google News απο τον υπολογιστή αλλά και από την εφαρμογή Google News του κινητού σας.

Σχετικά Άρθρα

ροή ειδήσεων

πρωτοσέλιδα